recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-NR646 problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo TX-NR646 problem

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo TX-NR646 problem
    Sendt: 13-December-2015 kl. 10:15
Hej

Har et par problemer med setup af min nye receiver:

Jeg har en Clint DC1 tv box og når jeg sætter den til, får jeg kun lyd, men intet billede. Nogen forslag til hvad det kan være?

Jeg kan ikke få den til at gå på mit netværk når jeg sætter kabel i. Har dog ikke prøvet Wi Fi endnu, men vil foretrække hvis kablet forbindelse virker. Vil det evt være en ide at sætte den op til Wi Fi og så opdatere firmwaren?
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 10:26
Jeg tror du skal spørge Henrik B og KlausDm de har garanteret en løsning til dig

Jørgen V.
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 11:42
Der kan jo være mange ting.

I hvilken HDMI har sat forbindelsen til TV?
Har du checket, at du har sat den rigtige HDMI output?

Mht. netværk, står receiveren til DHCP? Den burde virke med kabel uden at skal på det trådløse.
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 14:10
Mht netværk, så løste det sig da jeg lavede en reset af receiveren (tror at Elgiganten har givet mig en demo model), men det andet er godt nok mystisk:

Jeg har prøvet at sætte Clinten til et fjernsyn og den virkede fint. Der er ikke mange indstillinger på den, men har haft output sat til 720P og 1080i uden held, har skiftet mellem Pal og NTSC også uden held. Har prøvet andre indgange på receiveren og har byttet rundt på kablerne, så den er koblet til indgange som jeg ved virker uden problemer, men alt sammen uden held.

Må erkende at jeg er noget på bar bund nu. Kan vel dårligt sige at det er receiveren når indgangene virker med mine andre ting, så gode råd er meget velkomne :-)
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 07:54
Ingen bud på hvad det kan være?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 08:29
Jeg har givet et bud, men det har du ikke gidet svarer på.

Din beskrivelse er vag. Du er simpelthen nødt til at være meget mere detaljeret.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Ingen bud på hvad det kan være?
Kunne måske være noget HDMI handshake problem.
Har du tjekket om det er nyeste firmware i både receiver og Clint DC1?

Og du er sikker på det anvendte HDMI kabel er OK?

Mvh. JørgenT
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 09:37
Der er nyeste firmware i receiveren. Clint'en er der nok ikke. Det prøver jeg i aften, men det kunne selvfølgelig være en mulighed :-)

Hvad er handshake problem?

Ja, kablet er ok. Har prøvet at skifte det ud og har også haft den sat til tv uden problemer, så det fejler ikke noget

Redigeret af joern - 14-December-2015 kl. 09:45
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Hvad er handshake problem?
Handshake er forhandling imellem apparater om bla. opløsning der skal sendes i.
Så hvis dårligt kabel, eller at software ikke kommunikerer ordentligt kan det fejle.

Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har givet et bud, men det har du ikke gidet svarer på.

Din beskrivelse er vag. Du er simpelthen nødt til at være meget mere detaljeret.

Hej Per. Jeg beklager hvis du mener at jeg ikke gad svare, men jeg var da overbevist over at mit næste indlæg svarede på dine spørgsmål. Det var der hvor jeg skrev at jeg havde prøvet flere forskellige indgange, men hvis jeg skal være mere præcis så har jeg prøvet at sætte den op til CBL/SAT fra først HDMI 2 og derefter HDMI 6, og derefter som TV til samme indgange. Da det ikke hjalp satte jeg den i hhv HDMI 1 og 3, stadig uden held.

Netværket løste sig selv da jeg gendannede til fabriksindstillinger.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 12:11
Du bliver nødt til at tage med i overvejelserne, at det kan være HDMI-boarded i din receiver, der er stået af. Det er trods alt en Onkyo og din beskrivelse af det du oplever, lyder meget hen ad det.
Jeg ved, at det ikke lige er det, man har lyst til at høre, men Onkyo (og NAD) har altså bare store problemer med deres HDMI-boards.
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2015 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du bliver nødt til at tage med i overvejelserne, at det kan være HDMI-boarded i din receiver, der er stået af. Det er trods alt en Onkyo og din beskrivelse af det du oplever, lyder meget hen ad det.
Jeg ved, at det ikke lige er det, man har lyst til at høre, men Onkyo (og NAD) har altså bare store problemer med deres HDMI-boards.

Det er vel rimeligt nemt at tjekke. Hvis indgangen virker med f.eks. min blu ray afspiller, så er det vel ikke der problemet er?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu