|
Onkyo TX-NR646 problem |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
joern ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-December-2015 kl. 10:15 |
Hej
Har et par problemer med setup af min nye receiver: Jeg har en Clint DC1 tv box og når jeg sætter den til, får jeg kun lyd, men intet billede. Nogen forslag til hvad det kan være? Jeg kan ikke få den til at gå på mit netværk når jeg sætter kabel i. Har dog ikke prøvet Wi Fi endnu, men vil foretrække hvis kablet forbindelse virker. Vil det evt være en ide at sætte den op til Wi Fi og så opdatere firmwaren?
|
|
![]() |
|
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror du skal spørge Henrik B og KlausDm de har garanteret en løsning til dig
Jørgen V. |
|
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Der kan jo være mange ting.
I hvilken HDMI har sat forbindelsen til TV? Har du checket, at du har sat den rigtige HDMI output? Mht. netværk, står receiveren til DHCP? Den burde virke med kabel uden at skal på det trådløse. |
|
![]() |
|
joern ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
Mht netværk, så løste det sig da jeg lavede en reset af receiveren (tror at Elgiganten har givet mig en demo model), men det andet er godt nok mystisk:
Jeg har prøvet at sætte Clinten til et fjernsyn og den virkede fint. Der er ikke mange indstillinger på den, men har haft output sat til 720P og 1080i uden held, har skiftet mellem Pal og NTSC også uden held. Har prøvet andre indgange på receiveren og har byttet rundt på kablerne, så den er koblet til indgange som jeg ved virker uden problemer, men alt sammen uden held. Må erkende at jeg er noget på bar bund nu. Kan vel dårligt sige at det er receiveren når indgangene virker med mine andre ting, så gode råd er meget velkomne :-)
|
|
![]() |
|
Ingen bud på hvad det kan være?
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Jeg har givet et bud, men det har du ikke gidet svarer på.
Din beskrivelse er vag. Du er simpelthen nødt til at være meget mere detaljeret. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Online Point: 5310 |
Har du tjekket om det er nyeste firmware i både receiver og Clint DC1? Og du er sikker på det anvendte HDMI kabel er OK? Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Der er nyeste firmware i receiveren. Clint'en er der nok ikke. Det prøver jeg i aften, men det kunne selvfølgelig være en mulighed :-)
Hvad er handshake problem? Ja, kablet er ok. Har prøvet at skifte det ud og har også haft den sat til tv uden problemer, så det fejler ikke noget
Redigeret af joern - 14-December-2015 kl. 09:45 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Online Point: 5310 |
Så hvis dårligt kabel, eller at software ikke kommunikerer ordentligt kan det fejle. |
|
![]() |
|
Hej Per. Jeg beklager hvis du mener at jeg ikke gad svare, men jeg var da overbevist over at mit næste indlæg svarede på dine spørgsmål. Det var der hvor jeg skrev at jeg havde prøvet flere forskellige indgange, men hvis jeg skal være mere præcis så har jeg prøvet at sætte den op til CBL/SAT fra først HDMI 2 og derefter HDMI 6, og derefter som TV til samme indgange. Da det ikke hjalp satte jeg den i hhv HDMI 1 og 3, stadig uden held. Netværket løste sig selv da jeg gendannede til fabriksindstillinger.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Du bliver nødt til at tage med i overvejelserne, at det kan være HDMI-boarded i din receiver, der er stået af. Det er trods alt en Onkyo og din beskrivelse af det du oplever, lyder meget hen ad det.
Jeg ved, at det ikke lige er det, man har lyst til at høre, men Onkyo (og NAD) har altså bare store problemer med deres HDMI-boards. |
|
![]() |
|
Det er vel rimeligt nemt at tjekke. Hvis indgangen virker med f.eks. min blu ray afspiller, så er det vel ikke der problemet er?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |