|
Win 10, bluetooth problemer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Februar-2016 kl. 13:22 |
Siden jeg opgraderede fra win 7 har min bluetooth ikke virket.
Der er ingen bluetooth symbol i proceslinien og jeg har prøvet at installere de drivere som jeg lige kan se evt. kunne være relateret til problemet. Er det sådan at der slet ikke er Bluetooth med i win 10, for det kan da ikke passe? Nogen forslag til løsning?
Redigeret af herognu - 26-Februar-2016 kl. 13:22 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, når vi ved hvad for en computer/bluetooth komponent du forsøger at installere, så kan vi også komme med evt løsninger.
|
|
![]() |
|
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
Det er en lenovo bærbar, men hvilken BT enhed aner jeg ikke. Der har almindeligvis altid været velfungerede BT enheder på de win-baserede maskiner jeg har brugt.
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
På min Win10 pc'er var jeg nødt til at inst. driveren fra intel for at den virkede. (Da det var en Intel enhed der var i).
Prøv at hent driveren hos lenovo. |
|
![]() |
|
minusop ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: 2665 Status: Offline Point: 511 |
Jeg har Lenovo Ideacentre - jeg opgav ... kunne ikke få BT til at virke på Win10 - prøvede, tror jeg, alt i flere timer. Gav op, til sidst, og gik tilbage til 7eren.
|
|
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
"lenovo bærbar" - Hovedstadens Trafikselskab kører også i hele verden ikke? Vi er stadig ikke et hak nærmere den information der skal til for at kunne hjælpe på nogen som helst måde!
Når cyberguyen skriver "computer/bluetooth komponent" - så er det selvfølgelig fordi vi er nødt til at vide præcis hvilken model der er tale om. (fx thinkpad T460s) og producenten af den komponent for at kunne se om der overhovedet ER en win10 driver, enten fra lenovo eller selve producenten af den enkelte komponent. - jeg kan fortælle at der i dag ca er 3 forskellige producenter af BT-enheder i de fleste bluebrand pc'ere. realtek, broadcom og Intel - og de sidder som en integreret del på det trådløse netkort som er et kort der kan skiftes ud.
|
|
![]() |
|
Claus: Hvis du ikke kan afholde dig fra at spille smart, så hold din frække kæft væk. Tal ordentlig du. Det kan godt være du har fundet et område hvor du er verdensmand, men vær det på en respektfuld måde. Sig blot hvad du mangler af oplysninger og hold resten for dig selv, for du har iike hjulpet mig det mindste på vej.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19563 |
Det spørgsmål er lige her: "Når cyberguyen skriver "computer/bluetooth komponent" - så er det selvfølgelig fordi vi er nødt til at vide præcis hvilken model der er tale om. (fx thinkpad T460s) og producenten af den komponent for at kunne se om der overhovedet ER en win10 driver, enten fra lenovo eller selve producenten af den enkelte komponent." Klaus |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Præcis ligesom dine udtalelser ikke hjalp os for at vi kunne hjælpe dig. - Et forum er ikke en "jeg har et problem - løs det for mig" sted. Det er et sted hvor der faktisk også kræves at man selv yder en indsats. Som minimum giver man brugbar information, så folk kan hjælpe. Her det sidste år er der kommet en hel del mennesker på forummet med lige netop den attitude. De gider ikke engang lave helt basal google-søgning inden. det er langt lettere bare at tro de kan skrive de har et problem og så kommer løsningen til dem. Og verdensmand - tja lige præcis den med HT er nu rent faktisk en sand historie. Arbejdede for mange år siden på en sag hvor en projektleder i en af danmarks absolut største reklamebureauer rent faktisk troede det var tilfældet! Så når man bare havde kontakt til dem så gjaldt det selvfølgelig over alt (og resten af teamet finder så først ud af det 2 dage inden deadline hvor personen var gået på ferie!)! At du føler dig truffen er der ikke noget at gøre ved. Det her var for at illustrere at al hjælp kun er antagelser så længe der kun er diffuse informationer at arbejde ud fra. (og dermed er vi reelt ikke til nogen hjælp) Der burde efterhånden ud over "regler" være en "hvorledes beskriver jeg mit problem for at få bedst mulig hjælp" også. Det ville hjælpe alle, at når man er ny liiiige brugte lidt tid på at finde ud af hvordan man bedst får hjælp. Det er åbenbart blevet en nødvendighed for så ville de mennesker med den nødvendige viden ikke skulle forsøge at hale den ud af andre.
|
|
![]() |
|
pmalm ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
Der er bluetooth i win10. Har en Lenovo W520 med win10, har ikke gjort noget ekstra, bluetooth virker fint.
|
|
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
Jeg har en Lenovo Z50-70 Model 20354, den bruger Broadcom Bluetooth 4.0
Jeg har en Clean Windows 10 installation, og det virker perfekt. |
|
![]() |
|
Det er også det jeg mener, st der burde jo ikke være problemer med bt fordi det jo er en del af "pakken".
Jeg bør vel henvende mig til Microsoft da det er efter Win 10 opgraderingen at det er gået galt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |