|
Panasonic vs Sony |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | ||
wads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-September-2016 kl. 12:42 |
|
Hej Allesammen
Var egentlig på vej for at hente et overgemt Sony 65x8505c hos elgigangten til 12 kilo. Så opdager jeg, at panasonic holder (brand)udsalg, så man kan få et DX750 til DKK. 16800 - Syntes faktisk, at det virker som et godt tilbud, men er det de 5 kilo mere værd Pft Henrik
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Se, det er jo et spørgsmål som i realiteten kun du kan gøre. Selv ville jeg nok ikke spørge om hvilket TV som er det bedste - med mindre at du beder om brugererfaringer for de to TV.
Problemet er jo, som jeg ser det, at den ene bedst kan lide Sony - og andre kan bedst lide Panasonic - jeg tilhører Panasonic fanskaren. Det aller bedste du kan gøre er jo, at drage ud og selv se, og ikke mindst afprøve de to TV. Er du selv usikker på hvordan du bedst afprøver et TV, så tag en bekendt med. Tag også gerne en Blu-Ray film med som du kender godt, og som du kan bedømme billedet ud fra. Prøv også at bedømme TV udsendelser på de 2 TV - det er måske her du bruger TV´et mest. Måske en DVD film også er fornuftigt, så du kan se hvorledes de 2 TV behandler SD signalerne. Men husk at benytte nogenlunde de samme indstillinger på de to TV, som "Cinema" o.lign., alternativt "Normal". Husk at Sony benytteren Android platform, og Panasonic en Fire Fox platform. Leg lidt med menuerne, og prøv hvad der falder bedst i din smag. Det er ikke nemt at vælge TV, og det kræver altså en indsats fra dig for vælge det helt rigtige - for dig. Pøj pøj med valget.
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
|
Billedkvalitetsmæssigt er de to skærme i samme klasse. At man kan få denne 65" Sony til blot 12.000 kroner er efter min mening ret opsigtsvækkende. Til den pris er det et super køb.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
wads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
|
Takker - bruger stort set kun tv som "monitor" så menuer og smartfunktioner er fuldstædig lige gyldige. Det er billedet der er vigtigt
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
Det Lan godt være at menuen er ligegyldig - det er bare indtil at fjernsynet ikke kan slukke, fordi menuerne er låste.....
Klaus |
||
![]() |
||
|
hehe - Mit KRP-600 lige nu kan slet ikke tænde når det er varmt, det er vel værre
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
|
Jeg skulle have et nyt TV til soveværelset.
I Elgiganten fik de overtalt mig til et Philips med Android TV. Jeg var lidt kritisk, da jeg har læst om alle de problemer der er med AndroidTV. Men de var løst i deres nye TV. Den føste aften skulle jeg lige zappe lidt rundt: - Jeg klikke på program +. - Der skete ikke noget. Jeg har nok ikke fået trykket rigtig. Trykker igen på Program + - Der sker ikke noget. En gang til. - Så efter 2 sekunder skifter der lige program +3 (for gang jeg havde trykket). - Så det kunne jeg ikke bruge til noget. Jeg ville være meget forsiktig med et AndroidTV. Det synes jeg, at man har læst for meget om problemer med. |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Ja,man skal aldrig lade sig besnære eller overtale af en forhandler. Derfor - prøv selv TV´et af.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
Smed du ikke lortet retur i hovedet på butikken? Klaus |
||
![]() |
||
jcoop ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
|
Lige til info omkring den gode pris på Sony tvet. Jeg var selv ved at købe det. Se evt. min tidligere post. Men være OBS på at TVet er demo modeller som har stået tændt i deres varehuse. Med min erfaring indenfor elektronik, turde jeg ikke købe et TV som har stået tændt i så mange timer.
|
||
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
|
Det kan du tro. Derfor er det også godt at handle i Elgiganten eller Power, hvor man har returret. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 37 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2013 Status: Offline Point: 0 |
|
Læs evt. lidt test om tv'et, jeg var selv på jagt på tv og så på et Sony 65XD9305 Lyd&Billede gav den bedst i test, jeg tog ud og kikkede på den, eksterne strømforsyning, dårlig fjernbetjening som er sort og flade knapper så om aften kan man ingenting se eller føle på den, vil man se Viaplay skal man tænde for mobil og vælge film derfra hver gang, mørke hjørner, clouding og ikke helt problemfrit Android TV. Klart at Sony er et godt valg.
![]() Jeg droppede Sony tv'et alt for mange fejl og mangler. Jeg endte i stedet for med Panasonic 65DX900E som er i en topklasse helt for sig selv, på specielt Flatpanels er anmelderne ikke begejstret for Panasonics Firefox og deres forældet look, men det virker i modsætning til mange andre platforme, og som meget mærkeligt bliver fremhævet af samme anmelderne. Jeg læser test og previews før jeg køber noget, MEN det danner ALDRIG grundlag for mine køb, der er jeg selv ude og se tv'et i funktion, og så henter jeg informationer om tv'et. Har selv ejet topmodeller af Samsung og LG og de har haft fejl og mangler, og gået i stykker flere gange, Panasonic har endnu aldrig fejlet for mig. Så det er flere ting der skal overvejes end billedkvalitet, og hvad skal billedkvaliteten være god i SD, HD, Blu-ray, 4K, HDR. ? Der er også LG OLED i 55" til 17.500,- |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |