recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Inuke DSP vs MiniDsp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Inuke DSP vs MiniDsp

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Inuke DSP vs MiniDsp
    Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 16:43
Hej Recordere

Jeg har et sæt Synthesis S2 kloner stående i kælderen, som venter på at biffen igen bliver flyttet fra stuen, og ned i kælderen.

Endnu har jeg dog ikke indkøbt en forstærker til dem, og jeg går og kigger på de nye Crown XLS 2502 der har indbygget parametrisk EQ mv... også er der Behringers Inuke der også laves i en version med DSP og noget iflg. internettet ret kapabelt software til at EQ'e... 

Er der nogen der ved om ovenstående løsninger kan hamle på med en minidsp ?

- Eller er den rigtige løsning at købe en forstærker, og sætte en MiniDSP foran?

vh. Rasmus
MORE BASS
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 09:14
Nu har jeg ikke selv prøvet miniDSP, men jeg har en Inuke 6000DSP og det er en rigtig god EQ og jeg tror at du vil spare en del penge ved at gå den vej. Jeg er ihvertfald godt tilfreds med min.

Dog tror jeg, at miniDSP er lidt bedre til sub i og med at Inukens HPF ikke kan gå længere ned end 20hz. Så du har lidt mere frihed i det lave område men nu du har portede subs så bliver det nok ikke noget problem da du skal rulle af deromkring alligevel.

Men du skal vide at Inukens blæser(e for 6000dsp) SKAL skiftes ellers larmer den for meget.

Jeg tror at du er ude i noget god, bedre bedst her. En inuke 3000DSP vil sandsynligvis opfylde alle dine behov til 1/3 af prisen. Min fætter kører selv med en 3000DSP på 2 JBL kloner og den bliver aldrig forpustet.

Redigeret af Berdel - 10-Oktober-2016 kl. 09:15
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Hej Recordere

Jeg har et sæt Synthesis S2 kloner stående i kælderen, som venter på at biffen igen bliver flyttet fra stuen, og ned i kælderen.

Endnu har jeg dog ikke indkøbt en forstærker til dem, og jeg går og kigger på de nye Crown XLS 2502 der har indbygget parametrisk EQ mv... også er der Behringers Inuke der også laves i en version med DSP og noget iflg. internettet ret kapabelt software til at EQ'e... 

Er der nogen der ved om ovenstående løsninger kan hamle på med en minidsp ?

- Eller er den rigtige løsning at købe en forstærker, og sætte en MiniDSP foran?

vh. Rasmus

Er du sikker på at de Crown du nævner, har indbygget PEQ? Det mener jeg ikke. Deres XTi serie har derimod indbygget PEQ.
Til top
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 11:20
Crown XLS har "kun" delefilter. Der er ikke EQ funktion i den. Så rent low/highpass filter.
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 15:02
Tak for input.

Jeg hælder også meget til iNuke løsningen, om ikke andet, så kan man altid opgradere hvis lysten skulle melde sig...

Den nye XLS serie, dem der slutter på 02, har én eller anden form for EQ ihvertfald :-) 

Sakset fra Crowns's hjemmeside

• Higher DSP capabilities: More control; has band pass filter per channel 
MORE BASS
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Tak for input.

Jeg hælder også meget til iNuke løsningen, om ikke andet, så kan man altid opgradere hvis lysten skulle melde sig...

Den nye XLS serie, dem der slutter på 02, har én eller anden form for EQ ihvertfald :-) 

Sakset fra Crowns's hjemmeside

• Higher DSP capabilities: More control; has band pass filter per channel 

Du vil desværre ikke kunne bruge DSP'en i XLS til noget... Den Crown model som tilsvarer iNukes ift funktionalitet/pris, er deres XTi serie. 
Til top
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2005
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 09:57
Det er korrekt at der står dette på XLS 02 serien (det er lidt fjollet skrevet) , men kigger man manualen igennem, så er det kun filter funktioner og ikke noget EQ desværre. Har selv kigget på XLS serien til sub drift, men ville gerne have PEQ og det kan den ikke. Der skal du have fat i XTI Smile

Redigeret af vasen - 11-Oktober-2016 kl. 10:00
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 07:13
jeg har en Crown Cdi 2000. Den har også det ønskede DSP. Det vil jeg foretrække frem for Minidsp. det er utroligt lækkert at arbejde med
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

det er utroligt lækkert at arbejde med

Er MiniDSP ikke også det? Har svært ved og se hvordan det kan gøres simplere/nemmere med alle de funktioner de har.

Redigeret af armani-thomas - 19-Oktober-2016 kl. 08:53
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

det er utroligt lækkert at arbejde med

Er MiniDSP ikke også det? Har svært ved og se hvordan det kan gøres simplere/nemmere med alle de funktioner de har.

har prøvet begge dele. Og havde klart den bedste mavefornemmelse med DSP i Crown. Det var også mere logisk og enkelt opbygget.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 09:54
Okay vildt. Syntes godt nok min 10x10 er svær og fare vild i. Er det ikke en nano-avr du refererer til? De er måske en tand mere uoverskuelige.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Okay vildt. Syntes godt nok min 10x10 er svær og fare vild i. Er det ikke en nano-avr du refererer til? De er måske en tand mere uoverskuelige.
Der blev da heller ikke sagt, at MiniDSP var svært eller at man farer vild i det - blot at opbygningen på det andet virkede mere logisk ved sammenligning.

Jeg ved at man kan lege med Crowns software uden at have en forstærker, så hvis dette også er muligt med MiniDSP er det nemt for trådstarter at afgøre hvilket af dem han helst vil arbejde med.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu