|
Svag subwoofer |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
janr
Bruger Oprettet: 31-December-2005 Status: Offline Point: 79 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-December-2016 kl. 15:06 |
Hej alle
Jeg har en focal dome subwoofer koblet til min marantz sr7008. Jeg opdagede at den ikke spille når jeg så film. For at finde ud af om det er kabel, forstærker eller sub den er gal med, så prøvede jeg at koble en Sonos connect AMP på kablet og teste kabel og sub. Her spillede den MEGET svagt. Jeg tænkte det måske kunne være indstillingerne på connect AMP og jeg genstartede den til fabriks indstillinger, det hjalp ikke. Så det må være kabel eller sub den er gal med. Hvad er der størst sandsynlighed for er defekt med min fejlbeskeivelse? Thomas |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19457 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan står volumen og crossover til på din sub?
Klaus |
|
janr
Funktioner
Tak(0)
|
Den står på 1/2 på begge. Har dig prøvet alle former for indstillinger
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19457 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fuldt op for begge.
Og prøv så med et andet kabel. Tænder den forstærkeren? Klaus |
|
janr
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har desværre ikke et andet kabel jeg kan teste med 😩. Hvad mener du med om den tænder den?
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Tænder subwooferen?
Har den ikke sådan en "auto on" funktion? Hvis du bor et sted i nærheden af mig, er du velkommen til at kigge forbi og lånet et kabel.... Klaus |
|
janr
Funktioner
Tak(0)
|
Det var pænt af dig, men skal nok få fat i er kabel. Den har en auto funktion, men den står på on
|
|
janr
Funktioner
Tak(0)
|
Men var egentlig ude efter at vide om man kunne udelukke at det kunne være enten kablet eller stubben. Tænkte om det var muligt at et kabel kunne gøre dette? Og om stubben kan være defekte og kun kan spille så lavt
|
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Helt op med crossover (ellers mister du også lydinformation i film) og så ned for volumen. Der skal så skrues op for sub out på din 7008, det kan du evt gøre med en gang auto setup. Du vil så får et kraftigere signal ind i stubben der så gerne skulle tænde (hvis det er problemet).
Manglende information: Er stubben tændt når du mangler lyd i film (hvis ja så skal der bare skrues op for at få mere lyd). Hvad med når du hører stereo? |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
janr
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg testede den i stereo og der var der skruet helt op for den. Den spillede så lavt at jeg var nød til at mærke med fingrene om den spillede, det gjorde den. Er i tvivl om den spillede i film, kunne ihvertfald ikke høre den. Den er tændt hele tiden og det har altid virket fint
|
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du prøvet at skrue op?
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
brr_dk
Super bruger Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du i opsat din 7008 i bass management til lfe + main?
Ellers vil den kun sende lfe sporet til subben. Du kan evt opså prøve at sætte dine front højtalere til small. Dernæst kan du også i opsætningen af recieveren sætte crossover, og dermed dirigere mere bass til Subben. Hilsen Brian |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |