|
Win 10 Pro produktnøgle udløber |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
Bladerunner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Januar-2017 kl. 13:23 |
|
Hejsa,
Jeg købte en brugt laptop til min lille søn for nogle måneder siden. Han bruger den bare til at spille på så den skulle ikke koste alverden. Nu kommer den så ud og siger at produktnøglen udløber. Hvordan får jeg billigst muligt dyret til at køre videre? På forhånd mange tak
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej. Enten skal du have en licens der svarer til den udgave af windows din søns PC bruger eller også skal du geninstallere. Der har været nogle artikler på version2.dk her er et link til en af den: Hvis man tror på alt hvad der står i dem er reglerne andeledes i Tyskland. Jeg ville dog personligt aldrig købe de omtalte Licenser hos Amazon.de Men ville kigge på eBay.de Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 01-Januar-2017 kl. 15:05 |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Det kan være et din laptop er fra et firma som har benyttet KMS server og rullet sit eget image ud på maskinen. Så skal den aktiveres ca. hver 6 måned.
Det virker ved at maskinen har en generisk volume licensnøgle (GVLK), som eksempelvis denne: MHF9N-XY6XB-WVXMC-BTDCT-MKKG7, som er til en Windows 8.1 Enterprise udgave. De kan slås op på denne side. Når maskinen har denne volume licens nøgle, så er den klar over at den skal kontakte en KMS server og kigger på det netværk som den er en del af. Herefter vil KMS serveren aktivere maskinen. Man kan undersøge om maskinen har en af disse volume licenser ved at skrive følgende i en kommand promt: slmgr /dlv Så kommer et billede op som nedenstående: ![]() hvis der står GVLK så leder maskinen efter sin KMS server, som jo kun findes internt i den virksomhed du har købt maskinen af. Den delvise produktnøgle MKKG7 fortæller hvilken GVLK som der der brugt til aktiveringen. Det kan ses på den hjemmeside som jeg tidligere gav linket til. Hvis der i Produktnøglekanal står Retail eller OEM, så burde gyldigheden af licensen være i orden og der kan være sket en form for fejl. Hvis der står MAK eller GVLK, så har du et problem med licensen, da den tilhører det tidligere firma. HÅber det giver mening, ellers må du lige spørge ind til noget af det.
![]() |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Bladerunner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
|
Wauw... mange tak for et utroligt velunderbygget svar!
Jeg har udført kommandoen og det er ganske rigtigt en GVLK licens. Mit spørgsmål er så om jeg 'bare' kan bestille en ny licensnøgle og taste den ind og være home free? Fordi hvis det kræver reinstallation så er jeg totalt på herrens mark....
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
|
Du skal bare have en der svarer til den version af Windows 10 der er inst. Ellers skal pc'en reinstalleres. Der findes en del forskellige versioner: Home, Pro, enterprise etc. |
||
![]() |
||
|
Er der ikke også noget med at det skal være en 'Retail' kode hvis man vil undgå at geninstallere? Jeg synes at have hørt at 'OEM' koder kun virker ifm en clean installation.
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
|
Hej. På begge mine to Windows 10 PC'er har jeg desværre installeret Windows 10 på Engelsk. Men du kan checke hvilken version af Windows 10 ved: Windows icon. Tandhjul icon - Settings PC Icon - System Nederst - About Så står der midt på skærmen: Windows 10 Home Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
|
Tak Carsten men jeg ved godt at det er en Win 10 Pro der er på.
Spørgsmålet er om det er muligt at købe en ny produktkode, der bare kan tastes ind uden at skulle reinstallere. Den dersens GVLK lagde så lige endnu en bekymring oven i hatten
![]() |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
du kan se i bunden af maskinen hvad den kom med som udgangspunkt (alternativt fortælle os hvad det er for en maskine. Så kan du finde en download (fra MS) med den tilsvarende version. - Det vil dog kræve en ominstallation. Er ikke sikker på at virksomheden du købte maskinen fra er villig til at opretholde din licens. (de betaler for antal licenser installeret)
At de har glemt at ominstallere maskinen er mig til gengæld en gåde. Det er så absolut ikke noget man normalt glemmer.De fleste virksomheder plejer at ville fjerne alle spor efter dem for ikke at risikere at have data ude at ligge.
|
||
![]() |
||
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
|
Du køber en Win10 licens og downloader en Win10 ISO fra Microsofts hjemmeside. ISO'en installeres på en bootable usb-stick v.h.a. programmet Rufus, Unetbootin eller Microsofts eget program. Derefter er du klar til at installere Win10 på PC'en. Det er ikke så svært
![]() |
||
![]() |
||
beatmore ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2014 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 105 |
|
Hvilken licens er maskinen født med?
På mange gamle maskiner har man selvfølgelig licensnøglen neden under. På de nyere ligger den i bios (Windows 8 og frem) - her kan den hentes via et lille stykke software, og denne kan så muligvis bruges i din Windows 10.
|
||
![]() |
||
|
Den blev leveret med en clean win 10 installation så der var ikke nogen af virksomhedens data på. Desværre er jeg jo så nødt til at skaffe en ny licens nu.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |