|
LG C8 55" |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||
Lectron
Bruger Oprettet: 29-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 74 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-September-2018 kl. 18:33 |
||
Hej Alle.
Håber i kan hjælpe mig. Jeg har købt et LG OLED55C8PLA i Elgiganten til en god pris af 14999,-. Jeg har et Samsung LE40C655L1WXXE i forvejen. (https://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Samsung-40-Fladskaerms-TV-TV-LE40C655-LCD-1080p-FullHD-/2212355). Dette tv er 7-8 gammelt. Men billed kvaliteten er satdig utrolig god. Så bortset fra størrelsen 40" vs 55" er jeg godt tilfreds. Men....nu kommer det: Alt er bedre på det nye, rent billede mæssigt og også lydmæssigt. Meeeen.....hvorfor er der så meget "stutter" på det nye tv? Dette gælder dog kun på dårligere udsendelser, og specielt når der er "reklamer". På min PS4 (non Pro) kører alting umiddelbart fint. Men via Yousee Boksen er jeg ikke tilfreds. :-( Kan godt se når det er en ny eller nyere udsendelse, men bare "lidt" ældre udsendelser osv kører altså ikke godt rent stutter mæssigt. Eksempelvis så jeg F1, og var ikke imponeret over "reklamepauserne". Selve løbet kørte ret fint og flydende. Jeg har snart leget med alle indstillinger.....reset tv tilbage til std indstillinger......."justeret igen".......reset! Lige meget hvad så kører mit gamle Samsung bare bedre uanset kanaler, hd udsendelser, eller andet rent "stutter mæssigt"! Har leget med "Tru Motion" osv, men synes umiddelbart ikke det bliver bedre. Er jeg bedre tjent med et Samsung QLED, eller blot et "gammelt" 46" tv i samme serie som mit gamle? Har alligevel ikke noget 4K materiale eller en PS4 Pro. Har stadig returret, så gad godt høre gode råd vedrørende "panorering/stutter/lag/hak" osv Mvh Brian
|
|||
DraX
Bruger Oprettet: 19-Oktober-2012 Sted: Thorsager Status: Offline Point: 180 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Måske det har noget med hvilken "Mode" du kører på?
|
|||
Lectron
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24766 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
God pris af 14999,- Hvad er min så? 11999,- i Power.
Nå men bortset fra det, så har jeg intet på mine kanaler. De kører bare, også under reklamer. Jeg har indstillet mit tv efter Flatpanels anbefalinger, og det kører bare indtil videre. Jeg vil så på et tidspunkt have lavet en prof kalibrering.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
Lectron
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har prisgaranti på det, så send gerne links :-)
|
|||
Lectron
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tusind tak for svar. Det er disse svar jeg leder efter, eller gode råd til hvad det kan være. Vil ikke levere tv'et tilbage hvis det er muligt at få det til at køre selv med "miss Marple", eller andre ældre "lorte udsendelser"
|
|||
Lectron
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dette?: https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/lg-55-4k-smart-oled-tv-oled55c8plaaen/p-867623/
|
|||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24766 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, det er det. Men i sidste uge, kostede det 1000kr mindre.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
Flemming Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Længere nede i denne anmeldelse ligger der nogle forslag. Det gjorde godt for mig. https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1525418321
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
man kan nemt få høvl for følgende udsagn - men jeg kører nu på 3 oled og vil fortsat påstå at oled virkelig afslører et dårligt signal/kilde. Var selv skuffet over mange kanaler.
Men jeg ville dog ALDRIG fravælge oled af den grund, så hellere lade en lort være en lort og istedet nyde billedet når kilden er til det
|
|||
Lectron
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tusind tak. Se der er jeg ikke enig. Gider ikke ofre 15000,- på et nyt tv, når 60% (cirka) af kanelerne enten hakker eller er fuld af "sne". Så hellere beholde mit gamle LCD til de sender ud i ordentlig kvalitet. Ser stort set aldrig film og bruger kun PS4 til Fifa. Det handler om Yousee som er i brug 99% af tiden her!
|
|||
Lectron
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mente selvfølgelig at jeg ikke var enig i det med "en lort være en lort". Det første du skrev er jeg faktisk enig i
|
|||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |