|
På nogle DR udsendeler er tale utydelig. |
Besvar | Side 123 10> |
Forfatter | |
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-September-2018 kl. 16:42 |
På nogle DR kanaler er tale meget utydelig. Fra forum: - Hjælp til udlining af forskellige lydniveauer fra tv programmer. Et problem der gør man hele tiden sidder DR slukker for 5.1 surround-lyd på TV-kanalerne 2014. https://forums.macrumors.com/threads/pro-logic-ii-vs-dolby-digital-in-handbrake.467663/ Men hvad vil være bedst. ? - Mit tv er et BeoVision 7 med DD dekoder, med 5.1 setup tilsluttet. Signal YouSee kabel tv. Redigeret af Peter Pan - 21-September-2018 kl. 15:33 |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har altså ikke orket at læse dit link, så undskyld hvis jeg spørger dumt ... men jeg forstår ikke helt hvad du vil have råd om. 1) Det er jo åbenbart ikke længere et problem, hvis DR ikke længere udsender i 5.1 ... eller hva? Og 2) Fungerer din egen løsning ikke tilfredstillende?
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4698 |
Funktioner
Tak(0)
|
jo DR udsender et Prologic signal i deres stereo signal. Jeg bruger det gerne når der er film og serier. Den nye serie Mord Uden Grænser fungerer fint og har tydelig tale i center
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du må forklare lidt nærmere.
Som Munch siger kan man dekode stereo til surround med proLogic. Du linker til en tråd der omhandler AC3 og DD. Set din dekoder på PCM stereo og forstærker på proLogic. Er der problemer med visse programmer sættes forstærker på stereo. Redigeret af Mufti - 20-September-2018 kl. 07:49 |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har ikke dårlig lyd på DR med min Sony ST5000 løsning
mon ikke noget af dit beo grej driller
|
|
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
jacobe / Munch / Mufti Start 'Fra forum' på mit indlæg burde klart klargøre problemet, som jeg efterfølgende skriver at jeg også Ser jeg i lyd menuen opsætning, hvad for et audio signal jeg mostager fra DR kanalerne, står der PCM-2. Så langt så godt. Men hvad mener i årsagen kan være til at både stemmer og baggrunds musik ikke lyder Det undre mig idet hele taget at lydkvalitet ikke bliver nævnt med et ord i det store oplæg til DR's fremtid. Redigeret af Peter Pan - 20-September-2018 kl. 09:25 |
|
|
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måske din hørelse?
Mange indser ikke at deres forståelsesproblemer mht at høre tale tydeligt, skyldes høretab. Høretab betyder ikke kun at man har svært ved at høre visse lyde, men i høj grad også at man har svært ved at skelne de lyde man kan høre.
|
|
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
@ Munch Kan vi blive enige om at Prologic er det gamle Dolby analog 5.1 lydsystem ? @ Deschain Skulle dette skulle være tilfældet, vil jeg jo nok også opleve problemet fra andre tv stationer. |
|
|
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke nødvendigvis.
|
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er misforstået. Problemet med talelyd er faktisk blevet væsentlig ringere, efter de slukkede 5.1.
I det link som henvises til, der er der flere ting som kan være årsagen, bla. mixing (dårlig lydmand), samt dem som taler, (dansk tale er ofte meget udfordret med mumlen osv). Men ved at fjerne 5.1 (dolby digital) så ødelagde DR samtidig muligheden for, at vi kunne justere os nogenlunde ud af det. Jeg orker ikke hele debatten igen, men konstaterede dengang den stod på: DR kanalerne er til tider rigtig vanskelige at have med at gøre. Og de lytter ikke til forbrugerne. |
|
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
Det pisser mig af at et flertal af Hr. og Fru Danmark har accepteret alt for dårlig tv lyd fra tv producenternes flad
skærme, nu igennem mange år. Måske årsagen til at DR besluttede, grundet et stort underskud efter at have afholdt melodi grandprix i Danmark, at nedgradere og slukkede for 5.1 surround lyd på DR's TV-kanaler i 2014. .Måske der snart kommer andre boller på suppen, nu hvor tiderne ændre sig, og mange køber en Soundbar. Nok fordi de idag ikke er så meget for diverse kabler, og mange højtalere der fylder, vil en soundbar være nok for deres ører. Men et faktum er at soundbarene bliver bedre og bedre, nyt bliver trådløs soundbar med Dolby Atmos og dts:X - Hermed vil DR's ringe lydkvalitet blive noget de er nødt til at øge kvaliteten på de kommende år. Redigeret af Peter Pan - 20-September-2018 kl. 11:31 |
|
|
|
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
Baggrund: DR uddyber hvorfor de dropper 5.1 surround-lyd på TV https://www.recordere.dk/2014/10/baggrund-dr-uddyber-hvorfor-de-dropper-5-1-surround-lyd-paa-tv/ |
|
|
|
Besvar | Side 123 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |