|
4k kilde til 4k projektor og 1080 Surround Amp |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Ampro
Bruger Oprettet: 22-Juli-2008 Status: Offline Point: 75 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-April-2019 kl. 21:39 |
Hej
Vil lige høre om det er muligt at bruge en hdmi splitter, til at føre et 4k signal fra en Nvidia Shield til en 4k Epson projektor (fake 4k), og samtidig få lyden over i en lidt ældre surround forstærker, som ikke har mulighed for 4k?
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, men bestemt ikke enhver der kan det. Faktisk er der kun meget få der kan.
Den her er den eneste jeg kender til, der er til at skaffe for menneskepenge. Ellers skal du op i de betydelig dyere HD Fury produkter. Desværre ser den ud til at være udsolgt lige for tiden. Men de dukker op fra tid til anden på Amazon DE https://digitalt.tv/test-xolorspace-23421-hdmi-2-0-4x2-hdmi-matrix-switcher/ |
|
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bruger AVR Key fra hd fury - virker perfekt med HDR og 4K |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den koster så også ca det dobbelte og giver kun mulighed for en kilde.. |
|
Ampro
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for jeres svar. Begynder at overveje at købe en brugt surround amp som kan håndtere 4k i stedet for :-)
|
|
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken forstærker har du nu da?
|
|
Ampro
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en lidt ældre Sony surround. Kan ikke huske model nummer (jeg er ikke i huset før i weekenden). Men den har ikke noget 4k passthrough
|
|
JackD84
Guld medlem Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Atlona, laver nogle fine produkter med HDMI splitter.
|
|
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
Også nogle der kan det ønskede med at sende 4K HDR videre til TV/projektor og så kun lyden videre til til en gammel 1080p forstærker? For det er langt fra alle HDMI splittere der kan det. |
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1105 |
Funktioner
Tak(0)
|
HDMI lyd Extractor (4K/7.1) - GoobayHos AvXperten...pris 289,- ...prøv at tjekke den ud.. Frank
|
|
JackD84
Funktioner
Tak(0)
|
De laver mange produkter nemmere at spørge Atlona hva de anbefaler, men dette kan måske det der ønskes. Der kan sikkert forespørges på mail hos Atlona.
|
|
JackD84
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis han skal have højopløst lyd ud digitalt, kan han ikke bruge den, da det højeste der er muligt, er DTS Core med optisk. Jeg bruger selv en ligende løsning til et 2.1 setup i soveværelse, hvor jeg kan få 24 Bit 96kHz, da optisk understøtter dette i op til to kanaler. Ellers er det ovre i DTS eller AC3 5.1. Hvis han skal have højopløst lyd ud digitalt, er der kun HDMI.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |