|
Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4? |
Besvar | Side 123 15> |
Forfatter | ||||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-December-2020 kl. 10:39 |
|||
Hej
Har lige valgt at give Tidal HiFi et skud. Men jeg er i tvivl om det er den høje kvalitet når jeg bruger Tidal appen på min AppleTV 4 (ikke 4K udgaven). Hvis det ikke er hvordan vil jeg så kunne få den høje kvalitet. Mit AppleTV er tilsluttet en NAD C368 forstærker. På forhånd tak
Redigeret af DanishCanadian - 24-December-2020 kl. 22:31 |
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det skulle være hifi kvalitet, den afspiller. Ingen tvivl der. Men problemet hvis du ikke kan hører forskellen mellem hifi og High, så skyldes bl.a for mit vedkommende, at Apple tv farver lyden til værre, da dens upsampling ikke er så god, som Shield efter Shield blev opdateret fornyligt, for dengang var Shield lige så dårlig..
Redigeret af T-Duck - 20-December-2020 kl. 12:20 |
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Tidal hifi er i cd-kvalitet. Der er vel ikke nogen grund til at upsample yderligere. Det vil være underligt hvis Tidal appen forringer signalet
Hvis der køres digitalt med optisk fra atv til forstærker, via optisk, så ror jeg det spiller fint. |
||||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1659 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Der er også den mulighed at du bare ikke kan høre forskel. Det er vanskeligt. Tror langt de fleste ville få problemer hvis ikke de får lov at a/b sammenligne småbidder om og og om igen.
I min samling har jeg flere dubletter af albums der optræder dobbelt i playeren uden at jeg kan se hvilken der er flac og hvilken der er mp3. Jeg kan ikke afgøre hvilken der er hvad. |
||||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Mvh. JørgenT
|
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Redigeret af T-Duck - 20-December-2020 kl. 15:54 |
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er også det jeg er lidt ude i, om jeg overhovedet kan høre forskel.
|
||||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
|
||||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1659 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er en unødig og lettere nedladende generalisering, som heller ikke er rigtig. Der er mange der ikke KAN høre forskel selvom den objektivt er der og selvom det afspilles på fornuftigt udstyr. Man kan også spørge sig selv om den lille forskel er gør til eller fra forhold til glæden af musikken, eller om det mest af alt er en akademisk eller filosofisk øvelse.
|
||||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
|
||||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
|
||||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ok, nu er jeg med. Tak for svar
|
||||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||||
Besvar | Side 123 15> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |