|
Slå skærmlås fra på iPad |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1404 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Januar-2021 kl. 16:05 |
|
Hej
Jeg fik mig en ny iPad i julegave som erstatning for min gamle trofaste iPad2 På min nye iPad er der jo touchid, men den er simpelthen så dårlig og langsom i forhold til de Android telefoner jeg har haft, så jeg vil godt slå skærmlåsen helt fra, da det er pisse irriterende, enten at skulle slås med touchid eller at taste den 6 ciffer kode ind. Det er nu også nemt nok at gå ind under touchid & kode, og slå kode fra, men det betyder også at jeg ikke kan bruge touchid overhovedet, f.eks. i app-store eller min e-boks og netbank. Er det ikke muligt at slå skærmlåsen fra i IOS14, uden at man mister muligheden for at benytte touchid overhovedet?
|
||
Mvh Jesper
|
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7091 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det tager da kun 1 sekund med fingeren
måske du skal prøve igen ps koden kan også være 4 cifre Redigeret af hansie - 08-Januar-2021 kl. 16:33 |
||
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det er korrekt at toichid “kun” tager 1 sekund, når den godtager fingeren, hvilket den så ikke gør 20% af gangende Måske er det bare fordi jeg er vant til at på min telefon sidder touchid på bagsiden i en fordybning, så der rammer min finger korrekt hver gang. Nå men jeg har fundet ud af hvis jeg slår touchid fra til at låse skærmen op, så kan jeg sætte den til først at bede om kode efter en time. Hvorfor man ikke kan ændre det, uden at skulle slå touchid fra til at låse skærmen op, er mig en gåde.
|
||
Mvh Jesper
|
||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24773 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
du kan have op til 5 fingeraftryk i systemet. Det gør det endnu hurtigere. Jeg har nu aldrig haft problemer med touch id.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har fire.
|
||
Mvh Jesper
|
||
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1171 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske er det fordi, du har ti tommelfingre 😆
|
||
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4715 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har også haft problemer med touch id på min tidligere iphone 6s. Til sidst var der kun venstre hånds pegefinger der virkede. På min nye ipad 7.gen. er der dog ingen problemer endnu.
|
||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24773 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det den samme finger så? Hvis ikke, så prøv med flere af samme finger.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Et lille tip. Gå ind i indstillinger der hvor du kan oprette en ny finger til at åbne med. Her laver du så en ny finger som blot er den samme som den du har problemer med. Det går du så 4 gange med samme finger. Det hjælper på det Har selv 3 fingre som reelt er min venstre tommelfinger. Spiller 100% - aldrig problemer med at logge ind. Du slår i øvrigt kode fra samme sted som der hvor du opretter nye fingre til at åbne med.
Redigeret af DanishCanadian - 08-Januar-2021 kl. 19:19 |
||
Axlon
Funktioner
Tak(0)
|
|
Problemet er blot at hvis man slår koden fra, så slår man også touchid helt fra, dvs. man ikke kan bruge touchid i apps. “Kræv kode” står til straks, og kan ikke ændres, pånær hvis man slår touchid fra som mulighed for at låse skærm op, så det er løsningen for mig pt.
|
||
Mvh Jesper
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
men prøv nu det med at oprette flere af den samme finger
|
||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har den spritnye IpadAir, og touchID funker altså HVER gang her. Anvender venstre pegefinger , - og de få gange Ipad’en skal være lodret har jeg "kodet" højre tommel .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |