recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til indstilling af sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til indstilling af sub

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Tjele88 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2021
Sted: Tjele
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjele88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til indstilling af sub
    Sendt: 27-Februar-2021 kl. 10:42
hej har et sæt kef lsx og skal slutte en kef cube 10b til hvordan indstiller jeg den bedst. Crossover og volume 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 11:18
 Skru helt op for Crossover og lad Reciver styre det, antager at det er i forhold til sattelitter, de skal stilles til "Small", Volume har selv en 300W sub, den er sat på 50%, og Reciver klarer tilpasningen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 12:06
Nogen gange er det godt lige at bruge 2 minutter på at sætte sig ind i det udstyr man forsøger at rådgive om!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 13:57
Og der nogle der kunne gøre brug af at være konstruktiv i stedet for altid at rakke ned på andre.

Når så op's spørgsmål. Du skal som radiomanden skriver, sætte subben på max crossover på selve subben, hvis den kan det., Og volumen på den til 50%

Så i app'en skal du sætte i subwoofer menuen sætte den til 80hz til at starte med, og så skal du i appen indstil subwooferens lydstyrke så den en er lige så høj som dine højtalere, når den er det kan du forsøge at sætte crossover ned til du du ikke kan høre overgangen mellem subwoofer og højtalere.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 14:16
Bortset fra at delefrekvensen ofte skal højere op ved satellitter, mellem 120 og 150 Hz for at der ikke bliver et gab i bassen.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Bortset fra at delefrekvensen ofte skal højere op ved satellitter, mellem 120 og 150 Hz for at der ikke bliver et gab i bassen.
nu er er kef lsx satellit højtalere, men bogreols højtalere der på papiret går ned til 52hz så 80hz er en fin sted at starte, og så bevæge sig ned af
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nu er er kef lsx satellit højtalere, men bogreols højtalere der på papiret går ned til 52hz så 80hz er en fin sted at starte, og så bevæge sig ned af
Ok, jeg så bare ordet satellit nævnt, og så er det helt forkert med THX crossover standarden 80 Hz.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 15:09

Ok, jeg så bare ordet satellit nævnt, og så er det helt forkert med THX crossover standarden 80 Hz.
næ, men 80hz er men der nede hvor hvor lyden ikke er retningsbestemt, og når de kef går længere ned, starter men der og bevæger sig ned af
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 15:40

Og der nogle der kunne gøre brug af at være konstruktiv i stedet for altid at rakke ned på andre.

Jeg brugte 2 minutter på at sætte mig ind i udstyret, men ikke yderligere 15 på at læse vejledningen.

Derfor undlod jeg at råde.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 15:48

næ, men 80hz er men der nede hvor hvor lyden ikke er retningsbestemt, og når de kef går længere ned, starter men der og bevæger sig ned af
Det er ikke sikkert crossover skal længere ned. Mine gulvhøjttalere går ned til 35 Hz, men foretækker sub tar over ved 80 Hz. Så det er meget forskelligt hvad der virker bedst, det afhænger også af rummet.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg brugte 2 minutter på at sætte mig ind i udstyret, men ikke yderligere 15 på at læse vejledningen.

Derfor undlod jeg at råde.

Klaus
derfor burde du jo også kunne fortælle hvordan volume og crossover skulle være, hvis du har brugt 2 min. På det
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 15:52

Det er ikke sikkert crossover skal længere ned. Mine gulvhøjttalere går ned til 35 Hz, men foretækker sub tar over ved 80 Hz. Så det er meget forskelligt hvad der virker bedst, det afhænger også af rummet.
men med den slags højtalere som de kef, skal man ikke højere op og crossover
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu