|
Fortrydelsesret før varen er modtaget? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Maj-2021 kl. 11:41 |
|
Hej
Har bestilt en varer på nettet. Firmaet har ikke lager så varen skal først produceres. Der er tale om en standard varer bestilt fra firmaets hjemmeside i deres standart mål og materialer de har defineret. Jeg har modtaget en mail hvori der står at mine 14 dages fortrydelsesret starter om 2 dage og slutter om 16 dage. Ydermere har jeg modtaget en anden mail hvor afsendelsestidspunkt (som det er nu) er sat til 1. juli, altså om over en måned. Jeg vil jo mene at jeg har 14 dages fortrydelsesret fra jeg modtager varen hvilket også er det der står på forbrug.dk Er jeg helt gal på den eller forsøger firmaet at omgå reglerne? På forhånd tak.
|
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har afbestilt flere allerede bestilte vare på nogenlunde samme betingelser som angivet - uden problemer. I øvrigt kan de vel ikke komme med en fortrydelses periode, når varen endnu ikke er leveret.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
TvHomer
Guld medlem Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kunder, der fortryder at have købt en vare på internettet, skal give virksomheden besked om sin fortrydelse inden 14 dage fra levering. Kunden skal returnere varen senest 14 dage efter, der er givet besked til virksomheden om fortrydelse.
Kunden bærer risikoen for varens værdiforringelse, fx som følge af skader eller brug i den periode, kunden har den i sin varetægt. Kunden skal derfor erstatte en eventuel værdiforringelse over for virksomheden, hvis varen skal sendes retur. Kunden mister dog ikke sin fortrydelsesret, selv om varen er blevet beskadiget eller mindre værd, fordi den har været taget i brug. Hvis virksomheden ikke, før salget, har oplyst kunden om fortrydelsesretten og de pligter, der følger med, bliver kunden normalt fritaget for pligterne. Kunden må gerne prøve og undersøge varen på samme måde, som i en fysisk butik, før vedkommende evt. fortryder købet. |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har lige modtaget en mail fra firmaets kundeservice hvori de skriver at der er tale om en special fremstillet vare til mig. Hvordan kan det være det når jeg blot har valgt deres standardmål og materiale som de gør tilgængelige på deres webshop? Giver sgu ikke rigtig mening for mig.
|
||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tjaaa nu er det jo noget svært at vide hvordan og hvorledes tingene er skruet sammen hos det hemmelige firma du handler hos
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tråden er ikke oprettet for at skulle hænge et firma ud men mere for om jeg havde misforstået noget omkring de 14 dages returret.
Redigeret af DanishCanadian - 26-Maj-2021 kl. 14:41 |
||
mortenstryhn
Bruger Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er en del firmaer, som benytter sig af finten med specialfremstillede varer - også selvom der reelt er tale om standardvarer.
Juridisk er det ret simpelt, da alle varer som fremstilles med standardmål og af standardmaterialer er standardvarer, da varen kan sælges til anden side. Problemet er at meget få forbrugere gider tage turen igennem klage-møllen, som kan tage lang tid - men hvis ingen klager eller folk giver op i klage-processen, kan virksomhederne gøre som de har lyst til.
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad er det du har bestillt?
De 14 dages fortrydelsesret gælder ikke ved specielt fremstillede vare og når du ikke oplyser hvad det er du har bestillt, så er det sku lidt svært. |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har bestilt en underramme (ben) til nogle reoler. Det er en standardvarer på firmaets hjemmeside, bestilt med de mål og det materiale som firmaet defineret ergo er der i min verden ikke tale om andet end et standard produkt. Havde jeg bestilt en ramme på egne skæve mål og i guld, så havde det været en anden snak.
|
||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu var det skam heller ikke for at hænge eventuel firma ud, men som andre er inde på er der firmaer med specielle retur regler hvis der er tale om vare der først skal fremstilles, og du kunne måske have overset dette, men det er jo svært at finde ud af når nu firmaet er hemmeligt
|
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det lyder vel lidt som, at varen først produceres til ordren. Hvis det er tilfældet, har producenten gjort opmærksom på forholdet, og producerer først varen når din fortrydelsesret er overstået.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De skriver det ikke så klart som du udtrykker det og først i en svarmail på baggrund af min undren. Har foreslået at de gør det tydeligere på deres webshop at det er sådan det forholder sig ved bestilling af deres standardvarer.
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |