|
Beoplay S8 al for tidlig død, evt. rep? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1922 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-September-2021 kl. 22:05 |
Hej
Har noget familie der har et sæt Beoplay S8, som har været kørt med en Sonos Connect. For nylig døde den tilsyneladende under opstart. Der lyder et smæld og efterfølgende ingen lyd. Har haft afbrudt strømmen etc. men ingen lyd. Ved nærmere eftersyn viser det sig at indikatorlampen i bunden af subwooferen er inaktiv, ingen lys uanset hvad. Sætter er omkring 6 år gammelt, så ingen garanti længere. Har talt med sælger der siger at de kan sende den ind, men at man skal forvente en regning på 2-3k for en rep og uanset hvad, et undersøgelsesgebyr på 6-700,-. Synes at 2-3k er i overkanten at investere i et ældre sæt som dette. Nogen der har erfaringer med denne model, synes ikke jeg har kunnet google mig til kendte fejl? Evt. nogen der kender en dygtig B&O reparatør til fornuftige priser i Himmerland eller omegn, gerne i/imellem Aalborg og Viborg? Redigeret af thor-thor - 12-Juni-2022 kl. 11:17 |
|
thor-thor
Funktioner
Tak(0)
|
Ingen der har kommentarer, tanker, ideer??
|
|
thor-thor
Funktioner
Tak(0)
|
Ok. Jamen, så er der vel kun tilbage at (små-bittert) sige tak for hjælpen ?
|
|
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg er ikke af det indtryk, at vi er så mange, der har S8 herinde. Og forhåbentlig endnu færre, hvis system har givet op. Jeg bruger selv S8 som en del af et sekundært stero-/surroundsystem, hvor S8 udgør fronten.
Jeg har set S8 til brugtpriser fra knap 3.000 og opefter, så jeg ville nok kvie mig ved at ofre for meget på en reparation, selvom jeg gav knap 7.000 kr. for systemet med styreboks. Mvh. Jørgensen |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
S2V i Viborg kan reparere elektronik.
Klaus
|
|
thor-thor
Funktioner
Tak(0)
|
Takker for svarene
Har de samme tanker ang. pris på rep. Har talt med B&O siden sidst og de mente ikke at der var nogen kendte fejl (skal de måske sige). Generelt oplevede de få fejl på denne model og der var solgt en hel del. Skal lige prøve at spørge S2V i Viborg, tak for det Afhængig af hvad undersøgelsesgebyr/rep. pris er tænker jeg faktisk på, at tale med dem om de skulle overveje en Sonos Beam 2 i stedet, som så kunne levere "dobbelt-lyd". Skal lige have checket, hvordan det virker med skift mellem musik-/tv-lyd
|
|
Mr. Laursen
Super bruger Oprettet: 20-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
Funktioner
Tak(0)
|
i mine billige subs som ikke kan sammenlignes med B&o sidder der en lille sikring i forbindelse med strømforsyningen som let kan skiftes. Kan det ikke være det smæld du hørte da den sprang?
|
|
Mvh. Mark
Bio: NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX AppleTv Stue: Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608 |
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Var det en sikring, som røg, så er der nok en årsag til dette. Den skal jo så også findes, hvis det er tilfældet - ellers vil en ny sikring jo OGSÅ ryge... Var der nogen, som sagde Knald og Luffe?
|
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
thor-thor
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg har fået det beskrevet kom smældet fra højttalerne (hørte det ikke selv).
Men kan måske godt stamme fra en "bøvs" i strømmen pga sikring....
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
thor-thor
Funktioner
Tak(0)
|
Takker igen for indsparkene
|
|
thor-thor
Funktioner
Tak(0)
|
Har nu haft en Elektronik guru til at kigge på det og han har skiftet dele af strømforsyningen, der var brændt af. (Han har ikke mulighed for at afprøve på stedet)
Han siger dog at der ikke er lys i indikatorlampen i bunden. Skal der være det? Redigeret af thor-thor - 24-Maj-2022 kl. 22:01 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |