|
Formatere HDD der stammer fra en recorder |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2022 kl. 20:15 |
|
Jeg har 2 harddiske der tidligere har siddet i en LG recorder. Windows kan ikke læse/skrive på harddiskene. Jeg har uden held forsøgt at formatere/slette harddiskene med: Minitool Partition Wizard HD Tune Pro Easeus Partition Master Aomei Partition assistent samt Active Killdisk Er der en der kender et program, så jeg kan få slettet/formateret harddiskene så de kan bruges af Windows? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19555 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hvis ikke diskhåndtering i Windows kan hjælpe, er der noget galt med disken, eller forbindelsen til bundkortet.
https://support.microsoft.com/da-dk/windows/hjælp-til-diskhåndtering-ad88ba19-f0d3-0809-7889-830f63e94405 Klaus
|
||
![]() |
||
j8544 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2016 Status: Offline Point: 172 |
|
'Programmet' diskpart fra kommandolinjen kan udføre ting, Diskhåndtering ikke kan. Jeg har haft diske med genopretningspartitioner, som Diskhåndtering ikke kunne slette, hvor diskpart klarede det. Det er let af lave ulykker med diskpart, så derfor er det en god idé at læse det, programmet skriver på skærmen, mindst to gange...
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
|
Har nu prøvet diskpart. Efter kommandoen "create partition primary" får jeg fejlen, at anmodningen ikke kunne udføres, da der opstod en I/O-enhedsfejl. Alle de ovenfor anførte programmer kommer med en lignende fejl, da de alle melder om "bad sectors" på harddiskene. De er måske "bad" i forhold til Windows, men begge harddiske fungerede på LG recorderen. Jeg må desværre nok efterhånden erkende, at de to harddiske kun er til elektronikskrot ![]() Flemming
Redigeret af fltk - 23-Januar-2022 kl. 10:39 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
|
Står der på harddiskene at de er SATA? Jeg havde tidligere en LiteOn recorder og dens disk lignede IDE disk, men var det ikke. Det koster licensafgift at bruge SATA interfacet og det kan være at de derfor bruger deres eget interface!
Hvilken disk er det? |
||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
Kan også være den firmware der er på disken der ikke er kompatible med Windows, mener det samme gjorde sig gældende for hdd til Xbox 360
|
||
![]() |
||
|
Det er to helt almindelige 2½" SATA harddiske, en Toshiba og en WD. Den ene har forresten siddet i en af mine computere inden den blev flyttet over i LG recorderen og formateret i den. Og det lader til, at det er denne formatering der har lavet lort i det. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
|
Bliver diskene fundet i Bios?
Det er jo første step. |
||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||
![]() |
||
|
Jeg har ikke set i bios, men når alle ovennævnte programmer + Windows diskhåndtering kan se diskene med korrekt størrelse, så er jeg også sikker på de kan ses i bios. Alle programmer melder dog, at diskene ikke er initialiseret. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4717 |
|
Hej. Jeg forventer at LG recorderen bruger et linux fil system. Og ja det kan Windows normalt ikke læse. Her bruger jeg så Ext2Fsd-0.69.exe når jeg ønsker at læse fra et Ext4 Linux fil system. Så det første spørgsmål må være om Ext2Fsd-0.69.exe kan læse dem? Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
Dammeren ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
|
Hvis vi lige hopper tilbage til diskpart. Fulgte du så denne vejledning for at slette disken?: Connect said HDD to your computer via USB adapter or SATA. Boot your computer. Once it gets into Windows go to the run box and type “cmd". Press enter. This brings up the command prompt. Type “diskpart". Press enter. Type “list disk" and determine which drive it is that you wish to format. Type “select disk ##" using the disk number you determined to be the disk you want to format. Press enter. Type “clean" and press the enter key. This will obliterate all data and partitions on your drive
|
||
![]() |
||
|
Ja til punkt og prikke. Læs ovenfor hvor langt jeg nåede. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |