|
Optage streaming |
Besvar | Side 123 15> |
Forfatter | |
Sannes
Junior bruger Oprettet: 13-Juni-2019 Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Oktober-2022 kl. 13:07 |
Findes der et program, hvor man kan optage streaming fra feks. ViaPlay og Netflix og gemme det på sin PC som eks. mp4 filer med undertekster? Kan se, at mange programmer kan optage, men ikke nogen der også gemmer undertekster.
Jeg vil gemme på USB og senere afspille både på PC og TV. Kan det lade sig gøre?
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, det kan ikke lade sig gøre. Ikke lovligt. Det er piratkopiering.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
kec2
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hos HBO Max kan man downloade og afspille på mobil enhed.
Tvivler stærkt på, at det kan afspilles på andre enheder, end den de har downloadet. Det er jo kopi beskyttet.
|
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7121 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja der findes programmer
De er ikke lovlige. Og de deles ikke gennem dette Forum. |
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Funktioner
Tak(1)
|
Nej, det er ikke. Det er allerhøjest en overtrædelse af den kontrakt du har indgået med streaming-tjenesten. Præcis ligesom det er fuldt lovligt at optage fra DVB-C, så er det også fuldt lovligt at optage fra IP-TV (streaming). Ellers må du lige vise mig, hvor i lovgivningen, at der gøres forskel på DVB-C og IP-TV... Du må (selvfølgelig) ikke efterfølgende distribuere dine optagelser, men til eget private forbrug er det fuldt ud lovligt at optage alt det du vil, så længe du på lovlig vis har adgang til signalet... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og i samme øjeblik du opsiger din streaming aftale, bliver det en pirat kopi, hvis ikke den slettes.
Bare prøv at tage en simpelt screenshot af Netflix, de tager det i hvert fald alvorligt.
Redigeret af Jever - 07-Oktober-2022 kl. 19:15 |
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vrøvl. Ligesom det er mig fuldt ud tilladt at optage film fra f.eks. TV3, Canal+ eller Viasat Film, og beholde dem efter jeg har opsagt mit abonnement på disse services, så er det lovgivningsmæssigt fuldt ud tilladt at optage fra Netflix, Amazon, Disney+ mm. samt beholde disse optagelser (for mig selv). Der er ingen specifikke regler for disse streaming-tjenester i den danske lovgivning, som giver dem større beskyttelse end de mere traditionelle udbydere. Mener du noget andet, så henvis venligst til hvilke paragraffer i lovgivningen, der gør det ulovligt at optage (og gemme) udsendelser fra Netflix mv. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er det heldigvis ikke Netflix der bestemmer lovgivningen her hjemme, men folketinget
|
|
Mvh Jesper
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10469 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det kan lade sig gøre og det er ikke ulovligt. Jeg kan anbefale programmet iTop Screen Recorder. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Sannes
Junior bruger Oprettet: 13-Juni-2019 Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Flemming. Kan programmet også gemme undertekster?
|
|
HeartWare
Funktioner
Tak(0)
|
Så vidt jeg kan se på nettet, så kan det optage det, du ser på skærmen, så hvis du ser undertekster på skærmen, så bliver de optaget. Hvis ikke, så gør de ikke. Med andre ord - det kan ikke optage en .MP4 med eksterne .SRT undertekst-filer. |
|
Keld R. Hansen
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10469 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja. Hvis du vælger at få undertekster med kan de ikke slås fra ved afspilning af optagelsen. Du kan downloade en gratis prøveversion af programmet. Flemming
Redigeret af fltk - 08-Oktober-2022 kl. 08:06 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Besvar | Side 123 15> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |