|
Global Connect, problemer med udbyder etc. |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
isteen
Guld medlem Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Marts-2024 kl. 16:07 |
||
Som læst under nyhederne, er nogle brugere glade for at kunne få fiber fra Global Connect via YouSee.
Om der er noget særligt ved Global Connect ved jeg ikke, men her er mine oplevelser der bl.a. inkluderer Global Connect. Jeg har en udbyder der hedder Bolignet, en 1000/1000 fiberforbindelse. Det kører ikke helt som forventet, så efter lange seje telefonsamtaler og mails, målinger direkte fra fiberboksen via kabel til en computer, indvilliger Bolignet i at sende en tekniker. Det er Global Connect der ejer fibernettet i mit område, bliver jeg oplyst om (det nordlige Randers). Efter et par dage bliver jeg kontaktet af Norlys, der aftaler tid til et besøg af en tekniker. Han ankommer, og fortæller at det ikke er Global Connect der ejer fibernettet jeg benytter, det ejer Norlys. Okay, han vil måle hastigheden direkte i fiberboksen, men han siger han ikke kan benytte det signal der kommer via Bolignet, så han må ringe til sit bagland og få dem til at åbne en port i fiberboksen hvor han kan måle det signal Norlys sender. Dette signal er 100% i orden, og så ringer han igen til sit bagland, og får dem til,at lukke den benyttede port. Han fortæller så, at hvis jeg har udfordringer med det signal jeg får fra Bolignet, så er problemet dér hvor Bolignet kobler sig på Norlys fibernettet. Han tilføjer at andre kunder hos Bolignet også har udfordringer med at opnå en tilfredsstillende ydelse - han er jævnligt på arbejde hos kunder fra Bolignet Alt i alt er jeg overhovedet ikke blevet hjulpet eller klogere af at have haft en tekniker på besøg. Redigeret af isteen - 20-Marts-2024 kl. 16:12 |
|||
Steen
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det bedste råd må være at skifte til Norlys….
Klaus
|
|||
isteen
Guld medlem Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Okay, hvorfor? Og den farce med at Norlys ikke kunne teste port 2 fra Bolignet, men kun port 1 fra Norlys - hvad skal,det gøre godt for? |
|||
Steen
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvorfor?
Fordi det er dem der kan levere bedste service, når det er deres fiber. Klaus
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4731 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden.
Jeg har fiber fra Ewii, men signal fra fastspeed. Havde sidste år udfald på TV og henvendte mig til Ewii, som sendte mig videre til Fastspeed. Og fastspeed justerede wifi fra deres sted. Men der var stadigvæk udfald. Så henvendte jeg mig til Power, som havde solgt mig et Apple TV. Og der kom der gang i fejlsøgningen med en kompetent person på tlf. Det endte med en komplet installation af Apple TV fra bunden. Og siden har der ikke været udfald.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
På en Norlys fiber? Klaus
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4731 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja hvorfor ikke! Det er ligesom med el nettet, der er frit slag. |
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, men jeg mangler simpelthen koblingen til, hvorfor du mener at YouSee har forpligtigelsen til at ordne et problem på Norlys fiber, hvor bolignet er internetudbyder. Jeg har selv YouSee på en Norlys fiber, her er det selvfølgelig op til YouSee at sikre at min 300/300 forbindelse er i orden (hvilket den er). Klaus
|
|||
isteen
Guld medlem Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvor kommer YouSee ind i billedet? |
|||
Steen
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4731 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fra første linie i dit første indlæg: “via Yousee”
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4731 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Aner ikke en kæft om Global Connect. Så pas!
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
De har så heller ikke noget at gøre med problemstillingen….. :-) Klaus
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |