|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
tejsdindler ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() Sendt: 24-Juni-2007 kl. 21:24 |
Hej Jeg vil gerne trække et HDMI kabel gennem et hul i væggen, men selve HDMI hovedet er forstort til at komme igennem.. Er det muligt at købe kabel og stik, som så selv samler efter en guide..? /Tejs |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jamen tejsdindler - hvorfor vil du da have et "gør det selv" HDMI stik. Det fylder ikke alverden, og du kan da fylde det bette hul ud igen. Og nej jeg har aldrig hørt om et gør det selv HDMI stik |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
tejsdindler ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() |
Hej - det er ikke så simpelt - hullet er et elektrikkerrør som løber mellem min stereobænk og op bag min fladskærm (det er lavet for at undgå synlige kabler). Jeg kan selvfølgelig splitte kablet op og splejse det sammen igen, men jeg vil helst lave det ordentligt.. /Tejs |
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej. Jeg har heller aldrig hørt, at et sådant kabelsæt findes. Desuden tror jeg ikke på, at det vil være "godt nok", der er trods alt 22 ledninger (mener jeg det er) i sådan et HPMI kabel/stik, og de er vist nok alle individuelt skærmede. Af samme grund, tror jeg heller ikke på, at en evt. sammensplejsning vil komme til at virke optimalt. |
|
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, det er også min holdning til det.. /Tejs |
|
![]() |
|
![]() |
Her er sgu et stik..: |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
HDMI kabler er special fremstillede på specielle fabrikker i samarbejde med filmindustrien og det indgår i det led der beskytter plader af Blu-ray og HD-DVD typen, plus HDTV fx. (HDCP) Derfor er det også meget begrænset hvad man kan få. Du kan få konvertere fra DVI/HDMI, kabler med DVI til HDMI og rene HDMI kabler. Surt nok. Redigeret af Ken_T - 25-Juni-2007 kl. 10:56 |
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej igen. Ja sørme så... held og lykke med dit projekt så. Og kabel, ja men der kan du bare købe et normalt, og klippe det ene stik af, og så sætte det nye på. Lad os endelig høre om resultatet, hvis du forsøger dig. |
|
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ok, så blev man jo klogere, har faktisk læst om folk der lavede deres kabel selv for at omgå den beskyttelse der er knyttet til kablet. Men der var ikke nærmere anvist hvordan man gjorde. Syntes ikke jeg forstår hvordan det skulle virke.
Man skal nok lige huse at en HDMI indgang kan brænde af, så man skal være omhyggelig. Redigeret af Ken_T - 25-Juni-2007 kl. 11:01 |
|
![]() |
|
![]() |
Røret ligger i hulmuren, så jeg tror jeg prøver skubbe røret ind og så trækker jeg et færdigt HDMI ned igennem isoleringen - så er jeg da sikker på at det virker.. Tak for hjælpen.. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
HDCP er en kryptering af det signal, som transporteres i HDMI kablet. Det vil ikke gøre nogen forskel at du får fysisk adgang til inderlederne i kablet eller kabelhuset. Når HDMI kabler (næsten) altid sælges som færdige løsninger er af hensyn til kvalitetssikringen og den "rating" er knyttet til det enkelte kabel (HDMI version). Inderlederne i et HDMI kabel er twisted-pair som det kendes fra ethernet kabler, læs mere her Den professionalle SDI standard bruger coax... Redigeret af JesperLund - 25-Juni-2007 kl. 13:08 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
dstruct ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
Ved ikke om det her er helt det du leder efter, da den tekniske tegning er volapyk for mig :)
Kabel samling Teknisk tegning Mere om PIN placeringerne nederste link fundet her Held og lykke, det virker som et svært projekt :) |
|
Pana 50" PX70E
Pana HT550 1000W Kiss dp-558 PlayStation 3 Asus V1JP-AK042E |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |