Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Tarkin
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
|
Emne: HD-DVD eller Blu-ray, hvem holder du med? Sendt: 21-August-2007 kl. 17:13 |
I disse spændende 'high def' tider, kunne det være interessant at se, hvilket video format brugerne på Recordere.dk støtter op om, altså om det kun er Blu-ray, kun HD-DVD eller måske begge formater?
Når og hvis der nogensinde findes en vinder af formatkrigen - som indtil videre primært kører på købefilmsdelen - kan det være sjovt at se tilbage på, om afstemningen svarede overens med virkeligheden.
/Tarkin
PS. Vi der har oplevet både Betamax, Video2000, VHS, Laserdisc m.fl. komme og gå, muntrer os lidt ved hele denne "formatkrig" - jeg gør i hvert fald...
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
FriendlyMots
Bruger
Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 195
|
Sendt: 21-August-2007 kl. 17:17 |
Altså, jeg bruger min ps3 som filmfremviser, ergo måtte BluRay da gerne vinde. Men hovedsagen er at der kommer en vinder. Hvem det bliver gør mig ikke noget så længe de bare skynder sig.
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
|
Sendt: 21-August-2007 kl. 17:19 |
Jeg har afspillere til begge formater, men foretrækker Blu-ray da PS3'en kan sende 24 fps ud, så jeg altså, med den rette projektor, kan få 24 billeder i sekundet uden at tilføje en hundedyr DVDO VP50 til setuppet. Det irriterer mig derfor en smule at Paramount og hvemend der nu betalte dem den der milliard kroner, kunstigt har forlænget 'krigen'.
|
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
|
Sendt: 21-August-2007 kl. 17:27 |
Da jeg har mulighed for at afspille begge formater er jeg "græsk katolsk" mht en evt vinder af formatkrigen!!
For mig at se er det cool at HD DVD er Reg. fri og derfor kan købes fra 3. lande uden fare for at den ikke virker.. Jo flere selskaber der slutter op om HD DVD jo bedre (lige pt.)
Jeg kan også se en lille fare i at Sony både producerer, distribuerer og derudover også har en stor del af aktierne i formatet og afspillerdelen.. Derfor synes jeg ikke det er så "forkert" at MS/ Tosh evt har støttet nogen selskaber økonomisk..
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 21-August-2007 kl. 17:48 |
Ingen tvivl - mit hjerte ligger hos HD. For mig er det en lille David som kæmper mod en overlegen modstander - derfor.
Man kan komme med mange argumenter om både for og i mod, og det ene og det andet - men sådan er jeg nu indrettet![](smileys/smiley4.gif)
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
micker
Super bruger
Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
|
Sendt: 21-August-2007 kl. 18:34 |
så vidt jeg har læst mig frem til er der 50 gb kapacitet på bluray (som DL mener jeg) og 30 på HD DVD (DL), siger det ikke lidt sig selv at Bluray er vejen frem og har flest muligheder?
Jeg er ikke så meget inde i det, det kan være jeg tager fejl. Men det er bare sådan som jeg ser det.
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio
PS3
|
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 21-August-2007 kl. 19:05 |
BD, nok først og fremmest fordi jeg har en PS3, men også en del fede film kommer dertil. Ligesom der kommer til HD DVD, men har ikke en afspiler Dog er det møg irriterende at der skal være 2 formater, dybt latterligt
|
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
|
Sendt: 21-August-2007 kl. 19:34 |
Jeg holder med DVD, gider ikke deres HD fis i en hornlygte.
|
BusinessBo
Guld medlem
Oprettet: 22-Maj-2007
Point: 1154
|
Sendt: 21-August-2007 kl. 19:54 |
Godt være Blu ray Måske føre lidt. Men syntes at HD DVD skal vinde. Ik pågrund af jeg har en HD afspiller til min XBOX 360. Da den alligevel bliver skiftet ud med en rigtig afspiller når krigen er over.
Men syntes bare der kommer mange fede film til HD, + det er temmelige billige afspillere.
Men hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg desværre at Blu ray vinder, pågrund af ps3.
|
Jesper Nielsen
Bruger
Oprettet: 15-Februar-2004
Sted: Danmark
Point: 134
|
Sendt: 21-August-2007 kl. 19:58 |
Har stemt HD DVD.
|
Jesper Nielsen
|
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 21-August-2007 kl. 20:00 |
Hvorfor, nå du ikke gidder deres HD's fis in en hornlygte, som du selv siger???? *edit* Jesper Nielsen Se bort fra denne, jeg læste forkert på hvilken afsender
Redigeret af Sploink - 21-August-2007 kl. 20:02
|
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
|
Sendt: 21-August-2007 kl. 20:07 |
Sploink skrev:
Hvorfor, nå du ikke gidder deres HD's fis in en hornlygte, som du selv siger????
*edit* Jesper Nielsen
Se bort fra denne, jeg læste forkert på hvilken afsender ![](smileys/smiley36.gif)
|
|