Jeg har netop investeret den nette sum af ca. 200,- kr. (på eBay) til en Sony RM-VL600 remote: Det er noget af det bedste jeg endnu har gjort for min Pio 508XD skærm. Som de fleste ejere af denne dejlige skærm ved, så er den medfølgende remote alt for svag og retningsfølsom, så man er nødt til pege den direkte mod IR-sensoren, for at TV'et reagerer. men med en VL600 remote er dette eneste svage punkt ved Pio skærmen elimineret.
VL600 har to kraftige senderdioder, og man kan derfor nærmest pege den hvor som helst hen, og tv'et opfanger kommandoerne uden problemer. Ydermere kan VL600 på en meget nem og intuitiv måde indlæres på alle knapperne for op til 8 forskellige enheder, så man kan helt selv bestemme hvilken knap, der skal kunne hvad.
Tilmed kan den programmeres (igen meget let) til 4 makroer, så når man f.eks. lige vil slå SRS sound til (pseudo surround på 508'eren som forøvrigt fungerer rigtig godt med den undermonterede højttaler), så kan man bare trykke på én knap, hvorefter den afsender den ellers ret bsværlige kommando: Menu, pil ned, ok, pil ned, pil ned, pil ned, pil ned, ok, pil ned, pil højre, exit.
Den er simpelthen så nem at "programmere"/"lære", og kan stærkt anbefales også til ejere af andre apparater.
Jan
Redigeret af videoguy - 15-September-2007 kl. 18:32