recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af BD i USA, hvilke problemer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af BD i USA, hvilke problemer?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af BD i USA, hvilke problemer?
    Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 22:28

Hejsa

Arbejder til daglig med nogen amerikaner som tager "hjem" engang om måneden. De har før købt Ipod og lign med til mig med stor besparrelse. Ved ikke om der er noget at spare ved at købe en afspiller eller PS3 derovre, men før jeg tjekker priser, hvilke ulemper vil jeg så få. Region koder går jeg ud fra? kan man omgå dem endnu elelr hvordan ser det ud?

\René

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 22:54
Der er ingen ulemper, kun fordele. Med en US br-player (region A) kan du købe billige film og udvalget er langt større.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 23:07
Ja, skal man kun have én Blu-ray afspiller, hvilket vel nok er det de fleste helst vil nøjes med, så skal den være amerikansk (eller japansk).
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 23:57

Ok, men jeg kan så ikke købe film herhjemme vel? Hvordan er tekster osv. Er alle sprog de samme på BD eller er det ligesom dvd?

Tænker mere hvis man køber børne film eller lign. så er DK undertekster måske meget rart.

\René

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Ok, men jeg kan så ikke købe film herhjemme vel? Hvordan er tekster osv. Er alle sprog de samme på BD eller er det ligesom dvd?

Tænker mere hvis man køber børne film eller lign. så er DK undertekster måske meget rart.

Du får ikke danske undertekster på amerikanske udgivelser, hverken DVD (Region 1) eller Blu-Ray (Region A).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 04:48

Nej ok, kunne godt være man havde lagt det hele på de nye formater. Kan man afspille Region B på region A afspiller. Formaterne er vel lavet for at vi ikke kan købe film i USA før de udkommer i Europa. Så kan man afspille film købt I DK på en afspiller fra USA?

\René

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 07:12

Nej - det kan du ikke.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 08:07

Hej Rene

Du må da godt få de venlige amerikanere til at købe en blu-ray afspiller til mig

Redigeret af furious jt - 03-Oktober-2007 kl. 08:08
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 08:17

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, skal man kun have én Blu-ray afspiller, hvilket vel nok er det de fleste helst vil nøjes med, så skal den være amerikansk (eller japansk).

Sikke noget sludder! Mange vil nok også bruge den som dvd-afspiller og da den ikke er regionsfri, kan man kun afspille reg.1 dvd-film... Desuden vil nogle ikke gå glip af DK tekster...

Mange BD udgivelser (købt i USA) kan jo også afspilles på reg.B blu-ray afspillere, det er bare at tjekke HDMoviesource.com! Jeg har masser af BD film fra USA og har tjekket dem alle på HDMS og de spiller fint! Ved der er en del der ikke kan afspilles på reg.B fx Fantastic 4 filmene (fra Fox), dem køber jeg i fx Sverige til flere penge, naturligvis... That´s life!

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Sikke noget sludder! Mange vil nok også bruge den som dvd-afspiller og da den ikke er regionsfri, kan man kun afspille reg.1 dvd-film... Desuden vil nogle ikke gå glip af DK tekster...

Mange BD udgivelser (købt i USA) kan jo også afspilles på reg.B blu-ray afspillere, det er bare at tjekke HDMoviesource.com! Jeg har masser af BD film fra USA og har tjekket dem alle på HDMS og de spiller fint! Ved der er en del der ikke kan afspilles på reg.B fx Fantastic 4 filmene (fra Fox), dem køber jeg i fx Sverige til flere penge, naturligvis... That´s life!

De fleste (alle) har nok allerede en kodefri eller region 2 dvd-player så mon ikke den stadig kan bruges. Man har så to apparater - og hva' så?

Nogle selskaber er flinke at udgive kodefri film og tak for det men ikke alle og nogle selskaber er ikke konsekvente. Derfor skal man som du undersøge det men hvis man som mig ikke gider/orker vente på at diverse sites bliver opdateret så er det ulig lettere ikke at skulle gå med de overvejelser. Og endelige prisen: kig på Axelmusic og sammenlign de priser med priser i dk  

Så da jeg ikke problemer har med det engelske sprog er valget for mig meget meget let.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 09:36
Det burde da også være muligt at få den gjort kodefri i fremtiden (altså DVD delen). Mener da i hvert fald at Samsungs BD kan gøre kodefri, om det så gælder alle modeller, det ved jeg ikke...

Med venlig hilsen
Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 10:31

Jeg har valgt at kombinere en europæisk HD-DVD-afspiller med en amerikansk PS3. Ud over hver sit HD-format klarer de så også hhv. region 2 og region 1 dvd.

De eneste film, jeg så ikke kan afspille, er region B bluray-skiver, men jeg har svært ved at se, at det bliver noget stort afsavn, da jeg interesserer mig cirka ligeså meget for danske undertekster som for danske film.

Selvfølgelig ville det være fedt med kun een maskine, men pga regionskodningen har det meget lange udsigter, da Samsungs allerførste bluray-afspiller mig bekendt er den eneste, der kan gøres kodefri på dvd-delen.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu