Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
primeradk
Super bruger
Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 324
|
Emne: Køb af BD i USA, hvilke problemer? Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 22:28 |
Hejsa
Arbejder til daglig med nogen amerikaner som tager "hjem" engang om måneden. De har før købt Ipod og lign med til mig med stor besparrelse. Ved ikke om der er noget at spare ved at købe en afspiller eller PS3 derovre, men før jeg tjekker priser, hvilke ulemper vil jeg så få. Region koder går jeg ud fra? kan man omgå dem endnu elelr hvordan ser det ud?
\René
|
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 22:54 |
Der er ingen ulemper, kun fordele. Med en US br-player (region A) kan du købe billige film og udvalget er langt større.
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
|
Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 23:07 |
Ja, skal man kun have én Blu-ray afspiller, hvilket vel nok er det de fleste helst vil nøjes med, så skal den være amerikansk (eller japansk).
|
primeradk
Super bruger
|
Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 23:57 |
Ok, men jeg kan så ikke købe film herhjemme vel? Hvordan er tekster osv. Er alle sprog de samme på BD eller er det ligesom dvd?
Tænker mere hvis man køber børne film eller lign. så er DK undertekster måske meget rart.
\René
|
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 00:22 |
primeradk skrev:
Ok, men jeg kan så ikke købe film herhjemme vel? Hvordan er tekster osv. Er alle sprog de samme på BD eller er det ligesom dvd?
Tænker mere hvis man køber børne film eller lign. så er DK undertekster måske meget rart. |
Du får ikke danske undertekster på amerikanske udgivelser, hverken DVD (Region 1) eller Blu-Ray (Region A).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
primeradk
Super bruger
|
Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 04:48 |
Nej ok, kunne godt være man havde lagt det hele på de nye formater. Kan man afspille Region B på region A afspiller. Formaterne er vel lavet for at vi ikke kan købe film i USA før de udkommer i Europa. Så kan man afspille film købt I DK på en afspiller fra USA?
\René
|
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 07:12 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
|
Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 08:07 |
Hej Rene
Du må da godt få de venlige amerikanere til at købe en blu-ray afspiller til mig![](smileys/smiley9.gif)
Redigeret af furious jt - 03-Oktober-2007 kl. 08:08
|
Boogie
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
|
Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 08:17 |
Naiera skrev:
Ja, skal man kun have én Blu-ray afspiller, hvilket vel nok er det de fleste helst vil nøjes med, så skal den være amerikansk (eller japansk). |
Sikke noget sludder! Mange vil nok også bruge den som dvd-afspiller og da den ikke er regionsfri, kan man kun afspille reg.1 dvd-film... Desuden vil nogle ikke gå glip af DK tekster...
Mange BD udgivelser (købt i USA) kan jo også afspilles på reg.B blu-ray afspillere, det er bare at tjekke HDMoviesource.com! Jeg har masser af BD film fra USA og har tjekket dem alle på HDMS og de spiller fint! Ved der er en del der ikke kan afspilles på reg.B fx Fantastic 4 filmene (fra Fox), dem køber jeg i fx Sverige til flere penge, naturligvis... That´s life!
|
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 08:37 |
Boogie skrev:
Naiera skrev:
Ja, skal man kun have én Blu-ray afspiller, hvilket vel nok er det de fleste helst vil nøjes med, så skal den være amerikansk (eller japansk). |
Sikke noget sludder! Mange vil nok også bruge den som dvd-afspiller og da den ikke er regionsfri, kan man kun afspille reg.1 dvd-film... Desuden vil nogle ikke gå glip af DK tekster...
Mange BD udgivelser (købt i USA) kan jo også afspilles på reg.B blu-ray afspillere, det er bare at tjekke HDMoviesource.com! Jeg har masser af BD film fra USA og har tjekket dem alle på HDMS og de spiller fint! Ved der er en del der ikke kan afspilles på reg.B fx Fantastic 4 filmene (fra Fox), dem køber jeg i fx Sverige til flere penge, naturligvis... That´s life!
|
De fleste (alle) har nok allerede en kodefri eller region 2 dvd-player så mon ikke den stadig kan bruges. Man har så to apparater - og hva' så?
Nogle selskaber er flinke at udgive kodefri film og tak for det men ikke alle og nogle selskaber er ikke konsekvente. Derfor skal man som du undersøge det men hvis man som mig ikke gider/orker vente på at diverse sites bliver opdateret så er det ulig lettere ikke at skulle gå med de overvejelser. Og endelige prisen: kig på Axelmusic og sammenlign de priser med priser i dk
Så da jeg ikke problemer har med det engelske sprog er valget for mig meget meget let.
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 09:36 |
Det burde da også være muligt at få den gjort kodefri i fremtiden (altså DVD delen). Mener da i hvert fald at Samsungs BD kan gøre kodefri, om det så gælder alle modeller, det ved jeg ikke...
Med venlig hilsen Simon
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 10:31 |
Jeg har valgt at kombinere en europæisk HD-DVD-afspiller med en amerikansk PS3. Ud over hver sit HD-format klarer de så også hhv. region 2 og region 1 dvd.
De eneste film, jeg så ikke kan afspille, er region B bluray-skiver, men jeg har svært ved at se, at det bliver noget stort afsavn, da jeg interesserer mig cirka ligeså meget for danske undertekster som for danske film.
Selvfølgelig ville det være fedt med kun een maskine, men pga regionskodningen har det meget lange udsigter, da Samsungs allerførste bluray-afspiller mig bekendt er den eneste, der kan gøres kodefri på dvd-delen.
|