recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - erfaring med BD eller HD dvd på HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketerfaring med BD eller HD dvd på HTPC

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: erfaring med BD eller HD dvd på HTPC
    Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 17:51

vil bare høre hvor mange der kører med dette setup, og om i har oplevet svagheder, problemer eller lign?

Hvad med kopibeskyttelse hvad bruger i der? Anydvd eller andre?

\René

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 20:53

Tester i øjeblikket HD-dvd drevet til XBOX på min "rode-computer", inden jeg overfører mine erfaringer til min HTPC..... opsætningen der skal jo helst ikke fuckes op!

Kører E6600, Gefore 7950GT, Powerdvd 7,3 ultra og Anydvd og det kører upåklageligt. Skal lege lidt mere med det på søndag/mandag på mit Pio 42" sammenmed en kammerat.

Som sagt virker umiddelbart upåklageligt.

Mvh

LBA75 

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 23:03

Jeg kører både HD-DVD og Blu-ray herhjemme, og det fungerer upåklageligt.

Jeg benytter PowerDVD Ultra 7.3.

Jeg har kørt med både NVidia 8500 og ATI's 2400 serie grafikkort indtil jeg fik ny projektor - så var ATI's 2400 serie klart for langsom, og nu kører jeg med Nvidia's 8600 serie...

Jeg har lidt dokumentation på HD-DVD og Blu-ray i mit My Movies program, og der står bla. hvilke drev jeg vil anbefale at kigge på:

http://www.mymovies.name/documentation/hd-dvd-and-blu-ray.as px

Bemærk at de begrænsninger der står nævnt kun er i brug af PowerDVD inde fra Media Center - det gælder altså ikke ved brug af PowerDVD som stand-alone program.

Du kan roligt investere i drev.

Mvh

Brian

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 08:19

Super.... Nu kan jeg jo kun se et problem... og det er at jeg ikke kan nå at have det inden weekenden..

Dog har jeg jo så mulighed for at læse lidt mere.. Har du prøvet med andre kort ? Jeg kører pt med et 7600GT kort, skal det skiftes for at kunne sætte det til? Kører med en C2D E6600..

Hvad forskel er der på en købt afspiller og disse drev, ved godt at cpu og gfx kort så laver beregninger istedet, men vil jeg kunne opnå den samme kvalitet ved et drevi pc som en købt afspiller, med de drev osv der er ude nu?

Hvad gør du med lyden? kan du få de nye formater over? Jeg kan se Nvidia næste chip G92 tilbyder Lyd via HDMI osv samt 1080P istedet for 720P i forhold til nuværende, men man kan jo altid vente osv, men hvordan gør du/I?

\René

Redigeret af primeradk - 05-Oktober-2007 kl. 10:23
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 08:51

Jeg har et 7600GT kort liggende på hylden - et ellers fint MSI Diamond kort med både HDMI og DVI, det røg ud...

Såfremt dit 7600GT kort har HDCP (eller du kører med AnyDVD), så kan du godt med en E6600 trække Blu-ray og HD-DVD, men jeg vil alligevel anbefale et nyt kort - det er prisen værd, og aflaster din CPU helt enormt.

Jeg gik fra en 70-75% CPU til omkring 25-30%......

Mvh

Brian

Min film samling

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 09:42
Her kommer lige et tillægsspørgsmål:
Kan man få sin HTPC til at spytte et 1080p24 signal ud ved afspilning af blueray?

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 09:47

Peter: Ja og nej...

Det kommer an på drivere, og om hvorvidt din enhed sender den opløsning og referesh rate us som mulig.

Min Mitsubishi HC4900 projektor sender den ikke ud, men kan umiddebart godt modtage den - desværre kan Nvidia's drivere i Vista ikke lave en custom timing......

Det kunne den i XP, men jeg har ikke forsøgt.

Jeg kører pt. 60 Hz indtil de kan lave en custom timing....

PowerStrip fungerer ikke på Nvidia's 8x00 serie under Vista.

Min film samling

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 10:21

Ok, hvad med ATI har de mulighed for at levere det i deres altså 1080P24?

Hvad kører du ud af opløsning på din? Du kører vel DVI til HDMI ikke og det fungere fint med BD drev i og scallering. Kører demlig selv på et pioneer tv og her skal jeg jo bruge overscan korrektion, og der står hvis jeg gør det så kan man ikke kører med HDCP, så den slår det fra og så spiller filmene vel ikkè?

\René

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Peter: Ja og nej...

Det kommer an på drivere, og om hvorvidt din enhed sender den opløsning og referesh rate us som mulig.

Min Mitsubishi HC4900 projektor sender den ikke ud, men kan umiddebart godt modtage den - desværre kan Nvidia's drivere i Vista ikke lave en custom timing......

Det kunne den i XP, men jeg har ikke forsøgt.

Jeg kører pt. 60 Hz indtil de kan lave en custom timing....

PowerStrip fungerer ikke på Nvidia's 8x00 serie under Vista.

Tak for svaret!

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 14:20

Skal som sagt lege lidt mere med min opsætning lidt mere sammen med en kammerat de næste par dage....... + opgradere min HTPC.

Min HTPC består pt af: WinXP MCE, P4 2,8ghz, ABIT IC7-G bundkort (ingen PCI express), 7600GT AGP Grafik, 2x512mb ram.

Hvordan invisterer jeg mine penge bedst?

Kan ovenstående CPU, MB og ram trække HD-dvd og BR, hvis jeg smider ca. 1000kr efter et ATI 2600PRO AGP - som jo aflaster systemet meget (og dermed forlænger brugbarheden af de andre komponenter) ?

Eller....

Skal der nyt bundkort (ASROCK har et med AGP støtte og sokkel 775), ny C2D E6600 og så beholde mit 7600GT AGP grafikkort og ram........det bliver vel lidt klemt efter hvad Binnerup siger?

Eller....

Skal der virkelig nu CPU, Bundkort OG nyt Grafikkort til??? 

Mvh

LBA75

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 15:24

Jeg kører også med HD DVD Xbox drev i XP med PowerDVD Ultra og det spiller rigtig godt. Har lige fået sat Blu-Ray Pioneer BDC-202 i, og XP fandt den med det samme, men har ikke prøvet Blu-Ray afspilning endnu.

@Binnerup: Hvordan laver du costum setting NVIDIA i XP med opløsning refresrate osv?

Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Skal som sagt lege lidt mere med min opsætning lidt mere sammen med en kammerat de næste par dage....... + opgradere min HTPC.

Min HTPC består pt af: WinXP MCE, P4 2,8ghz, ABIT IC7-G bundkort (ingen PCI express), 7600GT AGP Grafik, 2x512mb ram.

Hvordan invisterer jeg mine penge bedst?

Kan ovenstående CPU, MB og ram trække HD-dvd og BR, hvis jeg smider ca. 1000kr efter et ATI 2600PRO AGP - som jo aflaster systemet meget (og dermed forlænger brugbarheden af de andre komponenter) ?

Eller....

Skal der nyt bundkort (ASROCK har et med AGP støtte og sokkel 775), ny C2D E6600 og så beholde mit 7600GT AGP grafikkort og ram........det bliver vel lidt klemt efter hvad Binnerup siger?

Eller....

Skal der virkelig nu CPU, Bundkort OG nyt Grafikkort til??? 

Mvh

LBA75

Anyone? - kammeraten kommer i morgen, og der skal købes lidt nyt legetøj mandag....

Mvh

LBA75

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu