recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bestilling af boksekamp - Yousee idioter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBestilling af boksekamp - Yousee idioter

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Emne: Bestilling af boksekamp - Yousee idioter
    Sendt: 03-November-2007 kl. 13:24

Ok - vil bestille boksekampen iaften til min selector

Kan man bestille den direkte fra kanal 149 på sin selector ? - nej

Går på deres hjemmeside for i vore elektroniske tidsalder er der vel en elektronisk bestillingsformular der så - næe det var der heller ikke.

Man skal ringe til dem og bestille - hvilket jeg nu har prøvet på i timer uden at komme igennem, har senest siddet 30 minutter og ventet på en ledig medarbejder.

Man kan også gå ned i den lokale TDC butik (eller expert, fona, elgiganten) og bestille - men tør man det - nej, for det går da helt sikkert i kage så man sidder iaften uden boksekamp.

Vi taler PPV/VOD i år 2007 - og så skal man rode rundt med personlig medarbejderbetjening på denne måde ..........

Gud fader bevares hvor oldnordisk.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 14:37
Yes yes.........du er også ude i god tid, der er jo over 12 timer til de skal bokse

Redigeret af DonJensen - 03-November-2007 kl. 14:37
Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 14:55
Du kan gå ind og bestille den via selector cinema. der kan du ringe din pinkode og kortnummer ind og så skulle den være i orden. Jeg kunne så bare ikke huske min pin kode eller finde den nogen steder ibandt mine papirer så jeg måtte også ringe ind. jeg kom dog igennem med det samme
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 15:29

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Yes yes.........du er også ude i god tid, der er jo over 12 timer til de skal bokse

sandt nok - men i en elektronisk tidsalder bør bestilling kunne foretages i løbet af sekunder ved tryk på en knap. Vi taler ikke om at nogen rent fysisk skal installere noget nogen steder, men om noget der skal åbnes elektronisk - det bør kunne fuldautomatiseres (jeg arbejder med it-systemer) så du teoretisk kan bestille op til få minutter inden kampen.

Jeg gik så ned i TDC butikken for at bestille - men fik der den besked at det skulle jeg have gjort inden 1/11 - doh - det står der jo ikke noget om på deres hjemmeside  http://yousee.dk/element.php?id=4642

Amatører siger jeg bare

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 15:31

Oprindeligt skrevet af Soma Soma skrev:

Du kan gå ind og bestille den via selector cinema. der kan du ringe din pinkode og kortnummer ind og så skulle den være i orden. Jeg kunne så bare ikke huske min pin kode eller finde den nogen steder ibandt mine papirer så jeg måtte også ringe ind. jeg kom dog igennem med det samme

ok - så må jeg prøve om jeg kan finde min pinkode

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Vi taler ikke om at nogen rent fysisk skal installere noget nogen steder, men om noget der skal åbnes elektronisk - det bør kunne fuldautomatiseres (jeg arbejder med it-systemer) så du teoretisk kan bestille op til få minutter inden kampen.

Tjaaah, det fungerer vel som en almindelig krypteret TV kanal på DVB-C. Hvis du skal se den, skal dit smartcard være opdateret. Så vidt jeg ved tager det et par dage inden alle nøgler er broadcastet over kabelnettet, hvilken kan forklare hvorfor du skal bestille et par dage i forvejen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 15:34

Der står dette: Et par dage efter, du har bestilt kampen, kan du vælge kanal 149 på din digitalmodtager og se et skilt, som bekræfter, at du har bestilt VM-braget. Det er også på denne kanal, vi sender stævnet. Hvilket jo må betyde, at det ikke kan gøres med så kort varsel.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 15:36

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Vi taler ikke om at nogen rent fysisk skal installere noget nogen steder, men om noget der skal åbnes elektronisk - det bør kunne fuldautomatiseres (jeg arbejder med it-systemer) så du teoretisk kan bestille op til få minutter inden kampen.

Tjaaah, det fungerer vel som en almindelig krypteret TV kanal på DVB-C. Hvis du skal se den, skal dit smartcard være opdateret. Så vidt jeg ved tager det et par dage inden alle nøgler er broadcastet over kabelnettet, hvilken kan forklare hvorfor du skal bestille et par dage i forvejen.

Næe - for nu prøvede jeg at ringe igen, og kom denne gang igennem med detsamme, bestillingen blev modtaget uden problemer - så de skal altså åbenbart ikke bruge dage til at opdatere nøgler.

Redigeret af spawn - 03-November-2007 kl. 15:46
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der står dette: Et par dage efter, du har bestilt kampen, kan du vælge kanal 149 på din digitalmodtager og se et skilt, som bekræfter, at du har bestilt VM-braget. Det er også på denne kanal, vi sender stævnet. Hvilket jo må betyde, at det ikke kan gøres med så kort varsel.

Der står ikke udstrykkeligt at bestilling af stævnet skal foretages inden 1/11 - denne besked kan ligeså godt tolkes som at være relateret til bestilling af nyt abonnement eller køb af ny modtager - ikke nødvendigvis til blot at åbne for kampen på et eksisterende selectorkort.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 15:42

I får mig ikke overbevist

Jeg er stædig - og er af den overbevisning at med de elektroniske midler der er tilrådighed i dag, og som gør at jeg kan bestille adgang til næsten alt andet med sekunders varsel over internettet uanset hvor på kloden det er - så bør det være langt mere enkelt at bestille adgang til et PPV event som dette leveret til en digital modtager.

Vil jeg se en film via PPV (selector cinema) skal jeg jo heller ikke bestille flere dage i forvejen.

-----------------------------------------

Update: faktisk er der allerede åbnet for kanalen nu - få sekunder efter jeg foretog min bestilling til en medarbejder via telefonen. Med andre drejede det sig blot om at sætte et elektronisk hak for bestilt i et system, jeg ligeså godt selv kunne have gjort med en pinkode eller lignende.

Hvorfor skal jeg behøve at bevæge mig fysisk ned i en TDC butik 2 dage inden for at bestile hos en medarbejder, eller kontakte en medarbejder på telefon for dette når jeg har internetadgang.

Det er fint at muligheden er tilstede for de der ikke kan bestille elektronisk - enten fordi de ikke har adgang til eks. internet, eller føler sig trygge/konfortable ved det moderne pjat, men spar dog på de menneskelige ressourcer og lad os der selv kan finde ud af at benytte elektronikken få lov til dette.

Redigeret af spawn - 03-November-2007 kl. 15:50
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 15:59

Det er fint at muligheden er tilstede for de der ikke kan bestille elektronisk [...]

Huskede du at udfylde formular XB-301 i fire eksemplarer? Ellers stopper kampen efter første omgang...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 16:02

Giiiiisp - neeeej Jesper - den glemte jeg - åh nej

Det minder mig om det klassike filmværk "Brazil"