Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
|
Emne: Anmeldelse af Panasonic DMP-BD30 Sendt: 18-April-2008 kl. 12:32 |
|
|
Panasonic er på gaden med den første blu-ray afspiller i 2008. Nr. 2½ i rækken. Vi tester den her. |
Debat herunder>>>
Redigeret af Lars - 18-April-2008 kl. 13:25
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 18:27 |
Hother nævner at BD30 ikke er så god til SD som Samsung 1400 og HD DVD EP35 fra toshiba , men jeg har tidligere brugt min SONY recorder HX1000 til afspilning af dvd , og her vil jeg bare sige at BD30 er noget bedre...Jeg ved godt at det siger mere om HX1000 end BD30 , men det er helt sikkert at nu bliver HX1000 kun brugt til at optage med og på...Og igen , tak for en framragende anmeldelse Hother...
MVH
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 18:31 |
Rigtig god anmeldelse John, super skrevet. Indeholder gode fakta og overvejelser, samt sammenligning med tidl. udstyr! alt i alt lige præcis hvad jeg ville lede efter, og optimalt forvente af en anmeldelse... Er iøvrigt enig i SD DVD, der er den altså ikke særlig god. Hvis dette er MEGET vigtigt ville jeg vælge en anden afspiller, eller en god DVD afspiller istedet! Jeg har selv kig på en Denon 2930 eller 3930 by the way... Med venlig hilsen
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 18:38 |
Flot anmeldelse Hother.. utroligt at du skulle så stor en omvej for at ende op med en ISF kalibreret 50" Pioneer... du kunne bare høre efter første gang
Jeg har selv haft en Denon dvd 3910 indtil nu og kører den igennem en dvdo vp30 scaler.. men da min dvd er ved at begynde og skrante noget overvejer jeg at købe enten bd30 eller måske bd50 når den kommer (hvis ikke jeg springer på denons blueray når de er på banen.. så skidtet passer sammen designmæssigt.
Men jeg har sat en billigt dvd afspiller argon dvd 2006 til systemet og kørt den igennem min scaler og der er tydelig forskel i forhold til denonen det er farvemætning og billedrealismen jeg syntes her skinner voldsomt igennem (argon virker delvist flad i farverne samt overstyrer farver i andre situationer).
Nogle der kunne have bud på hvordan en bd 30 ville klare sig med dvd skiver for ligger den bare i retning mod argons så skal jeg have noget bedre.. men er som sagt usikker på hvor godt den vil klare det så ekspertbud/erfaringer hører jeg gerne om..
|
Mvh
René
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 18:46 |
rhsin skrev:
Flot anmeldelse Hother.. utroligt at du skulle så stor en omvej for at ende op med en ISF kalibreret 50" Pioneer... du kunne bare høre efter første gang
Jeg har selv haft en Denon dvd 3910 indtil nu og kører den igennem en dvdo vp30 scaler.. men da min dvd er ved at begynde og skrante noget overvejer jeg at købe enten bd30 eller måske bd50 når den kommer (hvis ikke jeg springer på denons blueray når de er på banen.. så skidtet passer sammen designmæssigt.
Men jeg har sat en billigt dvd afspiller argon dvd 2006 til systemet og kørt den igennem min scaler og der er tydelig forskel i forhold til denonen det er farvemætning og billedrealismen jeg syntes her skinner voldsomt igennem (argon virker delvist flad i farverne samt overstyrer farver i andre situationer).
Nogle der kunne have bud på hvordan en bd 30 ville klare sig med dvd skiver for ligger den bare i retning mod argons så skal jeg have noget bedre.. men er som sagt usikker på hvor godt den vil klare det så ekspertbud/erfaringer hører jeg gerne om..
|
Altså kalibreringen skyldes primært, at jeg ikke kunne indstille mit 508 lige så godt som mit tidligere 428. Men ærligt - jeg har bestemt fået et bedre billede end før - måske lidt rigeligt med farver efter min smag - pudsigt nok
Bemærk at Pana´en ikke en dårlig DVD-afspiller. Der findes bare et par andre som jeg mener er bedre. Tilgengæld er Pana´en superb/suveræn til sit hovedformål, nemlig afspilning af BD
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 18:56 |
Hother skrev:
rhsin skrev:
|
Altså kalibreringen skyldes primært, at jeg ikke kunne indstille mit 508 lige så godt som mit tidligere 428. Men ærligt - jeg har bestemt fået et bedre billede end før - måske lidt rigeligt med farver efter min smag - pudsigt nok
Bemærk at Pana´en ikke en dårlig DVD-afspiller. Der findes bare et par andre som jeg mener er bedre. Tilgengæld er Pana´en superb/suveræn til sit hovedformål, nemlig afspilning af BD | Der vil jeg så tillade mig at være uenig med dig John, for en gangs skyld! Jeg syntes faktisk ikke SD DVD er så imponerende, faktisk i den dårligere ende. Men det kommer nok meget an på hvad man forventer og hvad man har haft! Så jeg ville da klart anbefale rhsin at finde en ny DVD, for den er SLET ikke på højde med Denon'en. Nu vd jeg ikke hvor god argon er, men håber for dem at den er bedre end pana!! Dog tror jeg desværre ikke man skal forvente at Pana 50 bliver bedre til SD DVD, da de benytter samme billedekredsløb - så vidt jeg ved. Men det kan da være de ændrer det, eller sætter det op på en anden måde... Med venlig hilsen
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24782
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 19:02 |
jeg må sige god anmeldelse, den kommer godt omkring det forskellige. jeg mangler kun en ting. opstarts og loadtider på bla. cars og ratatouille. ellers god anmeldelse.
er der nogen med bd30. som kan sige opstarts og loadtider på cars, ratatouille og evt pirates filmene.
det har bestemt ikke afskrækket mig, fra at skulle have en bd50.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 19:17 |
flemming larsen skrev:
jeg må sige god anmeldelse, den kommer godt omkring det forskellige. jeg mangler kun en ting. opstarts og loadtider på bla. cars og ratatouille. ellers god anmeldelse.
er der nogen med bd30. som kan sige opstarts og loadtider på cars, ratatouille og evt pirates filmene.
det har bestemt ikke afskrækket mig, fra at skulle have en bd50.
|
Jamen jeg må bryde sammen og tilstå, at jeg end ikke har pakket de to nævnte BD´er ud
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 19:22 |
Der vil jeg så tillade mig at være uenig med dig John, for en gangs skyld! Jeg syntes faktisk ikke SD DVD er så imponerende, faktisk i den dårligere ende. Men det kommer nok meget an på hvad man forventer og hvad man har haft! Så jeg ville da klart anbefale rhsin at finde en ny DVD, for den er SLET ikke på højde med Denon'en. Nu vd jeg ikke hvor god argon er, men håber for dem at den er bedre end pana!!
Dog tror jeg desværre ikke man skal forvente at Pana 50 bliver bedre til SD DVD, da de benytter samme billedekredsløb - så vidt jeg ved. Men det kan da være de ændrer det, eller sætter det op på en anden måde...
Med venlig hilsen[/QUOTE]
Jamen det er da helt okay at du er uenig Simon - men så "ringe" mener jeg nu heller ikke at den er. Pana´en er f.eks. i mine øjne en hel del bedre end Sony BDP- S300 - som jeg så til gengæld mener er ringe ud i DVD afpilning.
Redigeret af Hother - 18-April-2008 kl. 19:22
|
|
|
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 19:23 |
Jamen det er da helt okay at du er uenig Simon - men så "ringe" mener jeg nu heller ikke at den er. Pana´en er f.eks. i mine øjne en hel del bedre end Sony BDP- S300 - som jeg så til gengæld mener er ringe ud i DVD afpilning. [/QUOTE] Det kan vi hurtigt blive enige om, Sony BDp-S300 syntes jeg i det hele taqget er en mindre god afspiller! Men syntes nu heller ikke Panasonic' imponerer på SD DVD, det gør den så virkelig på BD, der står det meget bedre end hvad jeg før har set!!
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
|
kallek
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 19:42 |
Er det vigtigste ikke at den er god til det som den er lavet til, afspilning af Blu-Ray film. Livet er for kort til dvd
|
Lg 42 LA 667V RDR-HX650 HDD MARANTZ SR 4600 KEF HØJTALER 6,1 Blu-ray LG 730 Humax BXR-HD
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 18-April-2008 kl. 19:49 |
kallek skrev:
Er det vigtigste ikke at den er god til det som den er lavet til, afspilning af Blu-Ray film. Livet er for kort til dvd |
Jamen jeg er ikke uenig - Pana BD 30 er jo en Blu-Ray afspiller
|
|
|