|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
![]() Sendt: 07-Maj-2008 kl. 17:47 |
||
Hej , jeg bestilte for en måneds tid siden 4 BD film hos axel-music på nettet , de første 3 havde de på lager og fik dem ret hurtigt. Den sidste " rumrejsen 2001 " var så i rest ordre og ville blive sendt senere...så fik jeg en mail om at den var blevet sendt d.22-4 og 23-4 var pengene så hævet på min konto , ingen problemer i det...Så skete der så det at jeg IKKE fik min sidste film af posten , og dette har jeg så skrevet 3 gange på mail til "axel" , de svarede så ikke og i dag ringede jeg så til dem , de var kede af at de ikke havde nået at svare på mine mails , og ville sende en ny film til mig i dag , og det er jo bare super...Så kom jeg til at tænke lidt på at hvordan skal man egentlig forholde sig hvis man IKKE modtager sine ting man har bestilt og pengene er trukket?? og hvad hvis man ikke modtager det man har bestilt i udlandet?? , er der en frist hvor jeg skal bede banken om at trække beløbet tilbage? , eller hvad skal jeg gøre fremover hvis jeg er uheldig...Det er første gang jeg ikke har modtaget de varer jeg har bestilt på nettet...De sagde at det sker jævnligt for "axel" at det sker med en enkelt film , men når de sender flere via pakke-post har de tracking nr og det er jo også bedre... MVH |
|||
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
||
Juridisk set er det altid afsenderen, der har bevisbyrden for, at modtageren har modtaget forsendelsen.
Dvs., hvis en forretning sender en forsendelse som almindelig brevpost, så bærer de selv ansvaret for, at den kommer frem. Der er nemlig ingen tracking af brevforsendelser. På tilsvarende vis, så er det dit ansvar, at en forsendelse du sender retur (efter at have modtaget den) også rent faktisk kommer tilbage til forretningen. |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
|||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
![]() |
||
Tak for dit svar HeartWare , men hvad gør man rent økonomisk når pengene er trukket fra ens konto , og det firma man har købt hos herhjemme eller i udlandet evt ikke vil gøre noget for en , kan man få banken til at trække betalingen tilbage?? , eller hvad gør man så? Et er at et udlandsk firma har bevis førelsen , men kan der ikke hurtigt opstå en tvist? MVH |
|||
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|||
![]() |
|||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||
Det væsentlige er lov om visse betalingsmidler og forbrugerombudsmandes retningslinjer vedrørende fjernsalg m.v. i betalingssystemer med betalingskort, specielt punkt 5 og 6. Forbrugerombudsmandens retsningslinjer er normalt kun vejledende, men netop disse retningslinjer er fastsat i samarbejde med alle væsentlige parter, så disse har næsten lovkraft. Forbrugerombudsmandens retningslinjer punkt 5: Gør kortindehaveren gældende, a) [...] skal kortudstederen stille opkrævningen i bero, mens indsigelsens rigtighed undersøges. [...] Er kortindehaveren allerede blevet debiteret for transaktionen, skal det omtvistede beløb straks tilbageføres til kortindehaveren.
Så længe betalingskortet er udstedt af et dansk pengeinstitut, så finder overstående retsningslinjer anvendelse, uanset om købet er sket i udlandet.
Forbrugerombudsmandens retningslinjer punkt 6: Kortindehaverens ret til at fremkomme med de under punkt 5 nævnte indsigelser må ikke begrænses af reklamationsfrister i kortindehaverreglerne. Der er således ingen egentlig frist, men hvis der går lang tid, så kan pengeinstitutet påberåbe sig dansk rets almindelige retsgrundsætninger/retsregler om fortabelse af indsigelser som følge af passivitet eller forældelse. |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Sandal , tusind tak for dit svar , det skal vist læses stille og roligt.... MVH |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |