|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DInovo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() Sendt: 23-August-2008 kl. 15:30 |
Efter noget tids overvejelser, søgen og læsen på nettet mm., er jeg nu kommet frem til at jeg skal have følgende setup: Først lidt facts; rummet det skal opsættes i har 1 vindue som nemt kan mørklægges. Projektoren skal helst hænge i loftet. Vægen som lærred skal sidde på måler ca 2,40 x 2,40, men vil helst ikke presse et lærred ind, så det må altså gerne være lidt mindre. Jeg har en sideafstand fra væggen på ca. 2,5-3 meter. 1) Hvilken størrelse lærred skal jeg gå efter som den optimale størrelse? (1.6, 1.8, 2.0 eller 2.2?) |
|
![]() |
|
noob30 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 350 |
![]() |
Det er en super pj. du har valgt, jeg har samme setup Hvis du bor i nærheden af Århus kan du kigge forbi for at se den i aktion hvis det har interesse Inde på Planars hjemmeside kan du hente Image Size Calculator som selv regner alt ud, det eneste man skal udfylde er størrelsen på lærredet og gain. http://www.planarhometheater.com/projectors/Planar%20Image%2 0Size%20Calculator%20v1.6.xls Når du åbner filen husk at vælge PD7010 |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
ang lærreds.Jo større lærred .jo mere lys har du brug for.så pas på det ikke bliver for stort
|
|
![]() |
|
DInovo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
Og hvad er for stort? |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
![]() |
med det størrelse lærred du har plads til, bliver lys ikke noget problem. Men da rummet er så småt og billedet ret stort, er det vigtigt at du maler rummet i en mørkere farve end hvid, ellers får du et problem med at mørke dele af et ellers lyst billede vil blive alt for grå.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |