Hej Alle
Her er et udpluk af kommentarene fra selve nyheden (ældste øverst):
Fakker - 2008/10/19
Ærgeligt da Tv2 er den bedste danske station synes jeg.
Bruce - 2008/10/19
Fint!
Smurf - 2008/10/19
Der skal vist noget mere gennemskuelighed i hvad de reelt så får fra licensmidlerne kontra brugerbetiling for vi andre betaler jo reelt for alle andre kanaler end selve tv2, dvs zulu sport osv....
kong - 2008/10/19
jamen så må de bare lukke,betigelserne var jo at den skulle være reklame finanseret ...slut
Anonym - 2008/10/19
Helt okay med mig, kan det ikke løbe rundt så må lortet lukkes.
fumper - 2008/10/19
Syns ikke som udgangspunkt at det er "fint" som flere giver udtryk for, hvis tv2 må lukke, jeg mener det er eminent at have mere end en enkelt kanal hvor man kan se sportsbegivenheder, uden hele tiden at blive afbrudt af reklamer... Håber da bestemt at der kan findes en løsning. (er DR ikke også på røven lige nu?)
Kandersen - 2008/10/19
Hvordan kan finanskrisen ramme en TV station? Og så på nuværende tidspunkt. Manglende reklameindtægter???
xcardman - 2008/10/19
De må jo bare lukke alle de andre kanaler som tv2 har under deres vinger. skulle der gå licens kroner til kanaler som kun få kan se?. de har jo allerede fået et lån med statsgaranti. Hvis de går konkurs, skal vi alle betale
Anonym - 2008/10/19
De har fået mere end rigeligt,og deres værter er totalt overbetalte,ganske rigtigt,luk nogle af de kanaler der er under deres vinger,og sving sparekniven!!!
Lars (Admin) - 2008/10/19
Moderkanalen TV2 har ingen licens indtægter. Det er vel en 10 år siden den forsvandt. Men TV 2 Regionerne drives af licens. I dag er TV2 rent reklamefinansieret, og derfor mere sårbare overfor alt der rykker ved den indtjening. Det være sig mere konkurrence, recession osv.
Wolff - 2008/10/19
Hvad med at få de 2 fra "Luksus Fælden" til at gennemgå regnskabet ;) spøg tilside, så syns jeg det er virkelig ærgeligt hvis det lukker.. Kan sku ikke undvære zulu :(
@Kandersen. Når krisen kradser, så annoncerer firmaerne mindre, og indtægterne falder. Det rammer alle medier, men rammer selvfølgelig hårst ned på medier der kun lever af reklamer. Aviserne har stadig deres grundindtægter, kanaler som TV3 og 3+ eller for den sags skyld Zulu og Charlie, har stadig deres brugerbetaling - som udgør størsteparten af indtægterne. Men 2009 ventes at blive rigtig slem for reklamemarkederne, og derfor vil TV2 i den nuværende model, ikke kunne skabe det nødvendige cashflow.
@Anonym - At lukke kanaler som Zulu og Charlie giver ingen besparelser på driftbudgettet. De forretninger giver overskud, så at lukke dem vil ikke hjælpe moderkanalen TV2. Et frasalg vil - for en kort bemærkning - men lidt som at pisse i bukserne for at holde varmen. Det er ret hurtigt overstået :-)
Jan.Larsen - 2008/10/19
De må lukke skidtet, JEG vil ikke betale for alle deres kanaler, TV2 har lavet så mange kanaler som jeg er tvunget til at betale til p.g.a tv-pakker i antenneforening, TV2 vil jeg ikke betale for da jeg ikke ser denne "amerikanske" kopi kanal, lige nu står skatteborgerne til at betale en regning på 500 mio. på TV2s vegne. Men vi ved jo godt at politikerne har et svagt hjerte for TV2, så vi får desværre ført tvangslicens ind af bagdøren for TV2, som der ellers blev lovet fra begyndelsen, at vi netop ikke ville, der er mange måder at få sin politiske vilje, lov en ting, for derefter at gennemføre noget helt andet. Mit råd er, luk skidtet, skatteborgerne betaler de 500 mio. Det er langt billigere i den sidste ende, end vi skatteborgere skal til at finasere TV2 i fremtiden, så har vi 2 kanaler, som vi skal betale for deres fråseri ved forskellige byggeprojekter, og bestyelserne manglende kompetence til at styre bugetterne.
Christian Andersen - 2008/10/19
Det der ikke er bæredygtigt må afgå ved døden. TV2 nyheder er ganske enkelt forfærdeligt, ligeledes er deres detox-program hvor man følger en familie, der er voldsomt kritiseret i pressen. DK uden TV2 er ikke et tab, luk lortet! og drop enhver tanke om brugerbetaling....
DarkStar - 2008/10/19
"Good riddance" som de siger på den anden side af 'sundet'...
Finkelstein - 2008/10/19
Yeps, luk den, så slipper vi da for flere danseprogrammer og andet ligegyldigt pladder. DR1 laver da i det mindste nogle gode serier engang imellem.
fumper - 2008/10/19
Husk nu, at hvis man vælger at lukke den, så er den halve milliard så godt som tabt...
kong - 2008/10/19
Fumper,hvis vi lukker den slipper vi med at tabe en ½ milliard.
ksn - 2008/10/19
Jeg forstår ikke alle de negative ting om tv2. Jeg synes da slet ikke DR's programflade når TV2's til sokkeholderne. Jeg ville med glæde betale samtlige mine surt betalte licenspenge til tv2, jeg ser nærmest ALDRIG DR1. Kun TV2 og DR2 indimellem.
Redigeret af Lars - 19-Oktober-2008 kl. 19:29