recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt kamera, 3.000,-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt kamera, 3.000,-

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt kamera, 3.000,-
    Sendt: 09-Januar-2009 kl. 12:15
Jeg forsøger at hjælpe noget familie, som er på udkig
efter et nyt kamera. Deres budget ligger på 3.000,-.
Hvad vil I anbefale til de penge?
Til top
kdobm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 12:28

Hej.

Er det compact eller spejrefleks de er ude efter? Der er efterhånden en del gode spejlrefleks til fornuftige priser.

Hilsen Morten

Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 12:28
Vi snakker IKKE kompakt kamera - det er spejlrefleks.
Til top
kdobm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 12:46

Ok godt at høre

Nu er jeg Canonfreak, så det er jeg jo nok også farvet af.

https://webshop.kamerahuset.dk/catalog/product_info.php/cPat h/22_36_106_257/products_id/3055  til 3195

https://webshop.kamerahuset.dk/catalog/product_info.php/cPat h/22_37_115/products_id/1540 til 2450 er også et godt Nikonbud.

Endelig https://webshop.kamerahuset.dk/catalog/product_info.php/cPat h/22_37_115/products_id/2797 til 3330 Som ser yderst fornuftigt ud. Jeg er som sagt ikke så skarp i Nikon, men kvaliteten er der ikke noget i vejen med.

De kan sikkert findes billigere andre steder, men jeg kan personligt anbefale kamerahuset hvor man kan stå og få lov at røre/prøve, da det også er en fysisk fotobutik. Servicen er desuden i top.

Morten

Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 12:49
Familien der skal bruge kameraet, har en lille dreng på
et år. Der skal selvfølgelig tages en del billeder af
ham. Er disse Nikon D40 og D60 gode til billeder med
bevægelse - hvilket der jo ofte er når man skal tage
billeder af de små?
Til top
kdobm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 12:57

Som sagt er jeg ikke skarp i Nikon.

Men i Canonlinsen er der IS, hvilket kort fortalt går ud på at glasset er "ophængt", hvilket betyder at rystelser bliver minimeret rigtig meget. Det er en fordel hvis man lige skal svinge skidtet rundt for at fange junior der er igang med at tapetsere et maleri med ymer

Mener at VR er det samme hos Nikon, men det er der en Nikonkyndig der må svare på.

I den prisklasse synes jeg personligt ikke der er ret meget foreskel rent teknisk. Tror det er mere et spørgsmål om hvad man kan lide og har af forudintagelser i forvejen.  Med fare for at få diverse Sony, Panasonic og andre freaks på nakken, så hold dig til Canon eller Nikon. De kan sgu lave fotogrej

Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 14:33

Forvent ikke det helt store med de kit objektiver der medfølger de tilbud.. Det er objektivet der sådan set bestemmer kvaliteten af de billeder du tager.. Kit objektiverne kan da bruges langt hen af vejen, men kniber det med lys, og skal der tages billeder af ting i bevægelse, så skal der bedre optik til.

Det er fordelen ved d-slr, der kan man tilkøbe optik som passer til de situationer man fotograferer i.

Det bedste tilbud jeg har set, er Elgiganten der sælger Nikon D80 med 18-55VR kit, til 3999,- Det er et fantastisk godt kamera.

Mvh

Moulder
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 15:05

Hvis man kun vil opfre 3000, så tror jeg til dels, de vil være bedre tjent med et godt compact kamera.

For 3000, får du lige kamerahuset med et eller andet meget billigt objektiv. Det er nu engang objektivet der giver billedet, kvaliteten.

Til top
kdobm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis man kun vil opfre 3000, så tror jeg til dels, de vil være bedre tjent med et godt compact kamera.

For 3000, får du lige kamerahuset med et eller andet meget billigt objektiv. Det er nu engang objektivet der giver billedet, kvaliteten.

Ahhh.... tror ikke du skal regne med at kit-objektiverne til D-SLR er ringere end dem på et kompaktkamera.

Morten

Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Point: 416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 15:30
Et spejlrefleks med kit-objektiv giver langt bedre billeder end et kompakt. Det er især i dårlig belysning at forskellen er stor. Alle kameraer kan tage fine billeder udendørs med god belysning. Dog har de fleste kompakte kameraer mere zoom end kit-objektiverne.

Som Nikon-bruger kan jeg anbefale Nikon D40. Til prisen er det fantastisk. Det skal gerne koste omkring 2500 kr. Ellers er der det nyere D60, hvor objektivet er med antiryst/VR. Det koster 3300.

Alle digitale spejlrefleks kameraer tager gode billeder. Tag derfor hen til en forhandler og prøv de forskellige. Jeg kan også anbefale Kamerahuset på Nørrebro.

Redigeret af kena - 09-Januar-2009 kl. 15:31
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 15:55

Mange kompakt kameraer idag, tager faktisk bedre billeder end dslr med kit objektiver. Forcen ved dslr har altid været, at der mange manuelle indstillings muligheder.. Dette er der idag også på de fleste kompaktkameraer, og de performer ekstremt godt..

Et kamera som Canon G9 som jo er et kompakt kamera, det tager ekstremt gode billeder..

Jeg læste for nogen tid siden en test der var lavet med et G10, op imod et Hasselblad til flere hunderede tusind.. Det var et uhørt resultat der kom ud af testen, der var næsten ikke forskel på kvaliteten på billederne.. Det var selvfølgelig ikke store prints, men 13x9 billeder.

Testen er her, prøv at læs den, det giver stof til eftertanke..

http://www.luminous-landscape.com/reviews/kidding.shtml

Canon G10 kan trods alt købes til ca. 3200,- og er nok det bedste semikompakte kamera der er på markedet lige nu.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=474725&am p;searchArea=&Soegeord=powershot

Nogle hævder endda, at G9 stadig er en tand bedre i visse situationer. Det kan købes til godt 2500,-

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=399725&am p;searchArea=&Soegeord=powershot

Jeg vil mene, at hvis man bare skal have et kamera der er hurtigt lige at tage med i lommen eller tasken, så vil jeg hellere gå efter G9 eller G10, fremfor dslr med kit objektiv. Har man dslr til at stå på AUTO mode hele tiden, så er man bedre tjent med et godt kompakt..

Men det var bare mine 5 øre..

Mvh

Moulder
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Point: 416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 16:16
He, he. Når vi nu ikke kan få Nikon versus Canon, så lad os tage kompakt versus spejlrefleks Ingen tvivl om at Canon G9 og G10 er fremragende semi-kompakte kameraer. Hvis man tager billeder af stillestående motiver og udendørs, er der ikke den store forskel.

Nu har jeg 2 børn, så derfor er 90 % af de billeder jeg tager med bevægelse i og rigtig mange er taget indendørs. Der synes jeg den større sensor på et spejlrefleks kommer til sin ret.

Med hensyn til auto mode på spejlrefleks, så fungere det altså ikke dårligere end på et kompakt kamera. Man kan fint starte med at tage billederne med auto-programmet og så "vokse" med sit kamera hen ad vejen.

Personligt har jeg både et spejlrefeks og et kompakt kamera, da det ikke er altid man gider slæbe på et stort kamera. Hvis jeg kun skulle have ét kamera, ville jeg vælge spejlrefleks af de nævnte grunde.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu