Jeg har lige været på en kortere tjenesterejse til Aalborg. Og i den forbindelse havde jeg fået den tanke, at det kunne være morsomt at besøge Sparshop A/S. Forretningen, som både er en fysisk såvel som en internetbutik, har leveret flere af de anlæg der pt indgår i mit set-up.
Når jeg besluttede at lave en reportage fra butikken skyldes det egentligt det faktum, at flere af vore medlemmer har købt Pioneer TV, receiver og andet udstyr fra butikken. Jeg tænkte så, at det måske for mange kunne være rart at få sat ansigter m.v., på den internetbutik man har handlet hos.
Jeg skal lige for en sikkerheds skyld gøre opmærksom på, at recordere.dk intet har med dette indlæg at gøre, at det fra min side heller ikke er ment som en reklame for Sparshop. Jeg har heller ingen interesser i Sparshop - det skulle da lige være, at jeg sørme gerne snart vil modtage min nye Pioneer receiver fra dem Så skulle det vist være bragt på plads.
Sparshop er ikke beliggende i Aalborg, men i Nørresundby. Tag endelig ikke fejl af det. Når jeg pointere den forskel så kraftigt skyldes det jo, at jeg fik øje på et fotoapperat til fremstilling af pasfoto. Da jeg spurgte nærmere ind til det fænomen fik jeg den forklaring, at så var deres kunder jo fri for at krydse Limfjorden og tage til ind til Aalborg.
Butikken giver såmænd ikke meget væsen af sig. Den virker ret neutral, og går man de forskellige 5 butiksvinduer igennem kan man skam også finde et mindre udvalg af elektriske køkkenmaskiner. Det er dog bestemt ikke køkkenudstyr der præger butikken når man er kommet ind. Her husere et skønt udvalg af fladskærme fra Sony, Pioneer og Panasonic - ja der sikkert også andre fabrikater. Udover fladskærme findes naturligvis forstærkere fra bl.a. Onkyo og Pioneer, Blu-Ray afspillere og andet guf, som nok kan få en nørd-besøgende til at gå rundt og slikke sig om munden.
Til dagligt betjenes man af de ovenstående herrer som hedder henholdvis Bent og Ole. De to kan fortælle mange gode beretninger fra deres karrierer indenfor Radio og TV området. Bl.a. fik jeg jo at vide, at TV fra gammel tid primært typisk blev solgt fra cykelhandlere - og med lidt rewind på min hjerne kom jeg sørme i tanke om, at mine forældres første TV faktisk kom fra en cykelhandler i Glostrup.
Butikken er ikke speciel stor, men godt og hyggeligt indrettet. Der er ikke den store lagerkapacitet, og de fleste lagervarer opbevares, sikkert meget fornuftigt på et fjernlager. Specielt havde jeg jo øje for deres Pioneer Showroom, som desværre lige for tiden er under ombygning. Jeg kunne dog få øje på et set-up af Pioneer udstyr. Dette bestod af et TV fra PDP 5090 serien (ISF kalibreret), med tilhørende Blu Ray afspiller, forstærker og højtalere i et 5.1 set-up.
Til gengæld noterede jeg mig, sikkert til stor glæde for kommende Panasonickøbere, at Panasonic her fra 1. maj har det man kalder en 0 pixel garanti.
Udover Pioneer set-uppet var der opsat andet guf, bl.a. et Sony LCD TV
Jeg faldt også denne Pioneer VSX-LX50 receiver, som jeg meget naturligt, på grund af min egen manglende receiver, var ved at tage under armen på vejen ud. Den viste receiver er en udgået model, men at den for lov til at føre en hensynende tilværelse hos Sparshop er mig en gåde. Den kan erhverves for under 6.000 kr.
Der findes skam også i udvalg i diverse udstyrsdele, når man nu alligevel har overtrukket sit Dankort, og allerede i tankerne er beskæftiget med sin bankrådgiveres reaktion. Et fornuftigt udvalg af kabler m.v. sikrer med al sandsynlighed, at overtrækket ikke bliver mindre.
En stor tak for kaffe og en hyggelig stund hos Sparshop. Jeg kigger sikkert forbi en anden dag
Redigeret af Hother - 09-Maj-2009 kl. 09:46