|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() Sendt: 16-August-2005 kl. 00:31 |
Davs. Jeg henter lidt preview-filmklip på nettet i ny og næ. I WMP 10 kører det fint, men formatet fra udbyders side er ind i mellem strukket i bredden (pseudo-wide screen) eller i højden (anamorf 16:9). Kan man på nogen enkel og hurtig måde få det hele på plads i WMP 10? |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej, Er der stadig ingen, der kender et "filmtrick" til WMP? |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
Hej Carser, Det kan vel være et problem med den codec du har installeret!? Du skriver ikke om det er DivX/XviD, MJPG, Huffyuv eller et helt fjerde codec der bliver brugt. Måske problemet skyldes at du ikke har opsat konfiguration af dekoderen rigtigt (med f.eks DivX følger et dekoder konfigurerings-program...). En hurtig 'quick-n-dirty' måde til at få optagelserne vist som du vil have dem, er at installere AviSynth og lave et script til at indlæse filmsekvensen, med efterfølgende stræk til rigtig størrelse - det burde kunne klares fint i real-time på en hæderlig PC. AviSynth er script baseret (og kræver lidt træning) - men er yderst effekt-fuldt. Et hurtigt lille script til din opgave: inputAVI = AVISource("test.avi") Eventuelt kan du ændre størrelsen til en anden og tilføje top- og bundbjælker: inputAVI = AVISource("test.avi") Altså parametre til AddBorders: kildeOptagelse, venstre kant, top, højre kant, bund. Et script gemmes blot som tekst fil (med .avs extension) og åbnes direkte i f.eks. WMP. Opdatering: Bemærk at du med et program som GSpot kan få vist det faktiske højde-bredde forhold samt information om aspect ratio indstillinger mv. Kan det iøvrigt være WMP som ødelægger højde-bredde forholdet ved fuld skærm (har du prøvet at kigge på 'vis' indstillingerne i WMP?) /Lars Redigeret af laursen |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Lars, Det er .mpeg og .wmv klip. WMP ødelægger intet m.h.t. H/B-forhold. Vinduer kan zoomes/strækkes, men forholdet H/B kan jeg ikke ændre. Generelt er mine codecs up-to-date, afspilleren er sat til selv at hente dem. Værsågod at kigge:
Det er de, der har uploaded klippene, der har fjumret vil jeg umiddelbart tro. PS: Resten af dit svar er spændende, men nok lidt over mit og mins pc's niveau. Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
![]() |
Alligevel hentede jeg Gspot. Der er jo mange flere codecs til video på min maskine end Windows selv melder om. Jeg prøver det af. Tak for tippet og linket, Lars. |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |