recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Plasma / Indstillinger/PV500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Plasma / Indstillinger/PV500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Plasma / Indstillinger/PV500
    Sendt: 08-September-2005 kl. 16:48

Hej.

Så kom mit PV500 op at hænge på Væggen og det funker bare. Dog er der en ting jeg er i tvivl om, jeg har forbundet min Pio 630 til TV'et via komponentkabler, og får et fint billede men ingen lyd !! Jeg har samtidig et profigold scart kabel forbundet til TV'et, jeg har prøvet at skifte til et andet scart stik men med samme resultat, så har jeg prøvet at forbinde det med et Phono kabel, og nu har jeg fint billede og lyd, så langt så godt, men så kan jeg ikke bare tænde for Recorderen og starte en film og få den til at skifte over til TV'et automatisk, det skal jeg så gøre på TV'ets fjernbetjening og så virker det fint nok, men er det bare sådan det skal være ? Eller gør jeg noget forkert her ??

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 17:30

Hej Bent

Ja, det lyder som et mindre forståelsesspørgsmål

1. Component er kun billede - ingen lyd. Man kan overføre lyden med separat, med phono-kabler.
  2. Der er ingen mulighed at få TV'et til at skifte automatisk når du bruger component. Det styresignal findes kun i SCART stik.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2004
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Bent

Ja, det lyder som et mindre forståelsesspørgsmål

1. Component er kun billede - ingen lyd. Man kan overføre lyden med separat, med phono-kabler.
  2. Der er ingen mulighed at få TV'et til at skifte automatisk når du bruger component. Det styresignal findes kun i SCART stik.

/Lars

Hej Lars.

Jo det forstår jeg godt at Component kun er billede og at lyden overføres med Phonokabler, men jeg havde fået forståelse af at lyden ville den tage fra et scart stik hvis man har et sådant forbundet til, og det var det jeg ikke kunne få den til, nu er der 3 scart på TV'et og jeg ville høre hvilke af de 3 mon det i givet fald så skulle være, hvis det da er nogen af dem, Men jeg har måske nok misforstået det.

Men er det sådan at hvis man bruger komponent så har man faktisk ikke noget at bruge et scart kabel til i forbindelse mellem Recorder og TV ??

Et andet spørgsmål, i 630'erens menu er et sted hvor man vælger VIDEO-SVHS-RGB osv, i forbindelse hermed kan vælge en instilling der hedder INTERLACE / PROGRESIVE SCAN , ved du Lars hvilke af de to det skal være ??

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 18:12

Hej Bent

Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

men jeg havde fået forståelse af at lyden ville den tage fra et scart stik hvis man har et sådant forbundet til, og det var det jeg ikke kunne få den til, nu er der 3 scart på TV'et og jeg ville høre hvilke af de 3 mon det i givet fald så skulle være, hvis det da er nogen af dem,

Det ved jeg ikke om det kan, men jeg ville forbinde lyden til  AUDIO IN

Men er det sådan at hvis man bruger komponent så har man faktisk ikke noget at bruge et scart kabel til i forbindelse mellem Recorder og TV ??

Ja, det er rigtigt. Ihvertfald ikke til at se recorderen på TV'et.

Men SCART kan stadig bruges til Q-LINK, download af TV-kanaler fra TV til recorder, så du kun behøver ændre dem ét sted. Men jeg kender ikke din plasma godt nok til at vide om det har den funktion, og hvilke SCART stik der evt. understøtter det.

Et andet spørgsmål, i 630'erens menu er et sted hvor man vælger VIDEO-SVHS-RGB osv, i forbindelse hermed kan vælge en instilling der hedder INTERLACE / PROGRESIVE SCAN , ved du Lars hvilke af de to det skal være ??

Du kan med fordel benytte PROGRESSIVE SCAN - det vil give en forbedring når du ser DVD-film. Den har sansynligvis kun indvirkning på component udgangen.

Hvordan VIDEO-SVIDEO-RGB står er ligemeget, når du har forbundet den med component.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu