|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
arkitekten ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 29-September-2005 kl. 10:08 |
|
Jeg vil gerne ansakaffe mig et tv/en skærm som jeg kan bruge til at se dvd på. Da jeg ikke gider betale licens, skal det ikke have tv tuner. Så i bund og grund leder jeg efter en stor monitor/fladskærm jeg kan tilkople en dvdafspiller. Eksisterer det? Allan |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
|
Hej Mener Philips BHD serien er uden tuner. Se fx denne link |
||
![]() |
||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
|
Du kunne jo også købe en projektor. |
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Du kan jo også bare købe et tv med tuner og lade være med at tilslutte et antennesignal og så lade være med at betale licnes.
Jeg mener dog stadig at det kræves at man betaler licens når man har en tuner, selvom man ikke bruger den, men der er jo ingen der kan se om du har en tuner eller ej, hvis du lader være med at lukke licensmanden ind. Du kan jo bare nægte ham adgang hvis/når han spørger om han må komme ind og se om du har et TV, han har ingen krav på at komme ind.
Husk iøvrigt også at du skal betale radiolicens bare du har så meget som en bilradio eller clockradio.
|
||
![]() |
||
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 959 |
![]() |
|
Hvis man har et tv med tuner skal man betale licens, forretningen hvor man køber det skal faktigst indberette det, man betaler for evnen til at se tv og ikke om man gør det. Dog er der et hul i loven, pc er ikke med, så hvis man ser tv på sin pc er det lovligt (endnu) uden licens, så hvis signalet til skærmen leveres til fra en pc skulle den være god nok.
|
||
Med venlig Hilsen
Johnny |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
|
Hvorfor er det lige man vil se TV gennem sin PC. Har selvfølgeligt ikke regnet på det, men mon ikke det ekstra strømforbrug til en PC udligner licensen !! |
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
For at få alle de fordele som en HTPC tilbyder i forhold til f.eks. en HDD recoder.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Man kan jo altid købe det i sin fars navn eller lignende.
Hvis man køber det i Tyskland bliver det heller ikke indberettet.
|
||
![]() |
||
arkitekten ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
Det er egentligt fordi jeg gerne vil se DvD´er - og er relativ ligeglad med tv programmet. Da jeg ikke ser TV alligevel, men kun bruger det til DvD fremvisning, kunne jeg lige så godt 'spare' licensen. En projektor kunne gøre tricket, men jeg er nervøs for de larmer for meget (og er for dyre). Håber der eksisterer nogen lidt bliggere end 20K Allan |
||
![]() |
||
![]() |
|
Men er en HTPC ikke lidt mere bøvlet end en recorder ? Ligesom en recorder er mere bøvlet end et rent tv. |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Man kan sagtens få modeller som ikke larmer. Men løsningen ender måske aligevel oppe i 20K inden der er lærred, mørklægningsgardiner, ophæng, lange kabler osv. Til gengæld kan det så heller ikke sammenlignes med et TV. Til DVD er projektor helt suverænt. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Illuminator ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
|
For lige at give dig et konkret svar, i modsætning til de andre her i forummet
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |