|
Pio 436 XDE - grå striber ved 4:3 |
Besvar |
Forfatter | ||||||
Lyngedrengen
Bruger Oprettet: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 82 |
Emne: Pio 436 XDE - grå striber ved 4:3 Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 00:16 |
|||||
Hej Er den næsten lykkelige ejer af et Pio 436 XDE. Efter den første dag at have oplevet en ekstrem ringe visning af analog tv-signal var det på anden dagen forsvundet som dug for solen. Uden at have foretaget nogen justeringer var gengivelsen af tv-signalet ganske godt. Nå, egentlig et sidespring - nu til spørgsmålet. Jeg vil høre om nogen af jer er bekendt med, hvorledes man kan få sorte kanter i siderne fremfor grå ved 4:3 udsendelser. Den eneste indstillingsmulighed jeg har kunnet afdække er, at alternativet er en sort/hvid gengivelse af det viste program, der så kører i siderne. Et for mig fuldstændig tåbelig alternativ. Hører også gerne om andre har erfaringer med tv'et... Vh |
||||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 08:46 | |||||
At der bruges grå istedet for sort er for at undgå indbrænding. /Lars |
||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||||
Gorm
Ny bruger Oprettet: 19-August-2005 Status: Offline Point: 33 |
Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 13:32 | |||||
Hej Jan og tillykke med pio'en. Jeg har netop bestilt en magen til og går nu og glæder mig som et lille barn til juleaften. Levering er oplyst til midten af oktober. Til den tid har vi nogle forhåbentlig positive erfaringer at dele. Du kan se på avforums.com. Der er masser af pioneer-stof og mange at dele oplevelser med. Hvad med indstillingerne ? Det er åbenbart en videnskab for sig. Har brugt en calibreringsDVD eller..? |
||||||
Lyngedrengen
Sendt: 03-Oktober-2005 kl. 15:16 | |||||
Hej Gorm Glæd dig . Nej, jeg har ikke benyttet nogen former for kalibreringsværktøjer og meget godt tilfreds med billedet. Jeg har skruet lidt ned på farveintensiteten, da jeg synes den var lidt kraftig, men ellers er de forudinstillede muligheder ganske brugbare. I øvrigt har jeg et andet problem. Jeg kunne ikke vente et par uger, så jeg fik skærmen de havde hængt op i butikken...(svært at vente, når man først har besluttet sig ). Imidlertid, så er der helt klart sket en fastbrænding af den demo de har kørende for HDTV i butikken, således kan jeg tydeligt se Astralogoet i venster hjørne samt noget reklametekst andre steder på skærmen. Jeg har idag henvendt mig til butikken og fået følgende at vide: "Pio'en er følsom overfor indbrænding de første 500 timer MEN det forsvinder efter et par uger med "normalt" tv-kiggeri, dvs. 4-5 timer dagligt. Skærmen har ikke taget skade og indbrændingen skulle forsvinde 100%" - kan jeg stole på det? Hvis det ikke skete i løbet af et par uger, så ville de komme ud og lave en "elektonisk rensning af skærmen", som han udtrykte det i mangel af bedre. Jeg har stadig min returret og overvejer om jeg skal benytte den og så købe en ny... Redigeret af Lyngedrengen |
||||||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 03-Oktober-2005 kl. 15:32 | |||||
Når man køber noget nyt grej, så skal det være 100% iorden, jeg ville ikke finde mig i den indbrænding som den du omtaler, det ville irritere til vanvid, og så skal man leve med det i et par uger.? Nej få dem til at tage skærmen retur såsnart at de kan levere en anden, eller få dem til at bevise at indbrændingen virkelig kan fjernes, Jeg villle ikke finde mig i andet. |
||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 03-Oktober-2005 kl. 23:14 | |||||
|
||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||||
Lyngedrengen
Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 10:05 | |||||
Hej Lars Jeg har læst dit indlæg omkring indbrænding - kanon! Jeg har besluttet mig for at returnere PIO skærmen med mindre de er villige til at bytte til et nyt (har stadig returetten). Jeg tør ikke umiddelbart løbe an på, at indbrændingen er forsvundet efter de 2 uger de siger - til den tid er min fulde returret jo ikke længere gældende. Tak for hjælpen. Vh |
||||||
Lyngedrengen
Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 10:08 | |||||
Hej Claes! Tjahh.. Fjernsynet står til 34.000 exkl. vægophæng. Jeg fik det til 30.000 inkl. vægophæng (normalt 1500,-). Men det var faktisk på et nyt tv. De havde så ikke et hjemme, men jeg kunne få det der var i butikken. Jeg pressede dem ikke yderligere og det var selvfølgelig ud fra betingelsen om, at det svarede til et nyt (naivt? måske! ). Men det giver mig i hvertfald fuld ret til nu at kunne returnere det. (og jep - jeg er jyde ) VH |
||||||
Lyngedrengen
Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 12:56 | |||||
Har nu fået skærmen byttet til en splinterny
|
||||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |