|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
ReneWeiss ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() Sendt: 16-November-2009 kl. 20:23 |
Hej
Jeg har observeret at min AGK 10360 MPEG4 boks ikke kan finde ud af undertekster på DR Kultur. Når jeg ser DR Kultur med undertekster fryser teksterne efter ca. 10-20 sekunder, og boksen genstarter selv. Hvis der ikke er undertekster på programmet, virker det fint. På alle andre kanaler, også DR HD, virker det fint med undertekster. Hvad kan jeg gøre her? |
|
![]() |
|
Per A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-November-2009 Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Hej ReneWeiss
Se min korrespondance med DR herunder:
""""Hej Birger og tak for dit svar Der er ingen opdateringer til boxen, men hvis jeg slår undertekster fra er der ingen problemer.Jeg opdagede det da GASOLIN var på og de havde selvfølgelig ingen undertekster.
Ramasjang og de andre i dette multiplex har "normalt" heller ingen undertekster. Så det er nok derfor at jeg ikke har opdaget det der.
Alle Berlin udsendelserne på DR K kan jeg nu se uden restart af boxen, blot uden undertekster.
Men da der ikke er nogen opdateringer må jeg nok prøve med en anden box.
Maximum T-102 (men der nok samme hard/software?).
I øvrigt virker billedformatknappen heller ikke på AGK'en på disse kanaler, men der kan man så bare bruge TV'ets
Hilsen Per.
On 16/11/2009 12:15 "Teknikinfo [FÆLLESPOSTKASSE]" <teknikinfo@dr.dk> wrote:
|
|
![]() |
|
Sorterudolf ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Jeg har samme problem, så det er ikke HW det er galt med. Har andre også dette problem? Jeg har søgt lidt hist og pist men kan ikke rigtig finde noget info om dette problem. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg havde på fornemmelsen at jeg ikke var alene om problemet.
Så jeg har prøvet at skrive til DR og digi-tv.dk, men har kun fået svar fra DR, og det er nok boxens der har fejlen?
Er der nogen der har samme problemer med Maximum T-102.
På AGK'en kan man slå opdatering fra/til, men det kræver nok at opdateringen sendes ud via sendenettet?
|
|
![]() |
|
Sorterudolf ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Jeg har her til aften konstateret at boxen er stoppet med automatisk at genstarte når der er undertekster på DR-K. På et tidspunkt var der på skærmen en besked om, at der ikke var undertekster (der var heller ikke undertekster op DR-HD), men efter at underteksterne er vendt tilbage, har der ingen problemer været, så mon ikke teknikerne hos DR / Digi-TV alligevel har fundet en fejl hos dem selv, og dermed nu fået den rettet....
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det samme er sket her.
Nu er undertekster på DR K, men ingen restart.
(til gengæld ingen tekster på DR HD)
Min SW version: 144763.90826.1
HW version: 5007.2806.1
.......... og det mener jeg også versionerne var igår.
|
|
![]() |
|
![]() |
...... og måske er problemerne alligevel ikke ovre endnu. Jeg ser nu, at underteksterne ikke er DVB subtitles men er "indbrændt" i udsendelsen, så DR har bare slået DVB subtitles fra og indbrænder underteksterne - så det er derfor, boxen ikke genstarter nu. At DR nu gør det på denne måde, er det så fordi de har indset, at der er problemer med deres DVB subtitles...? |
|
![]() |
|
mowa ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
![]() |
Der var også masser af problemer med MPEG2-undertekster i starten. Man kunne slippe for utroligt meget besvær, hvis bare underteksterne var brændt fast (hvilket jo har virket fint siden fjernsynets barndom) - de få mennesker der synes det er uundværligt at have muligheden for at slå undertekster fra, er formodentlig væsentligt færre end dem der slet ikke kan få undertekster på programmerne. AGK'en er åbenbart ramt, det er Maximum T-1300 også, og ganske givet også en masse andre bokse. Det er ufatteligt, at DR ikke tester med et bredt udvalg af DVB-T-bokse, før de laver sådan en ændring. |
|
![]() |
|
![]() |
Generelt synes jeg at at det ikke burde være nødvendigt at teste alle de boxe der findes, men problemet er at vide fra tv-stationen om de overholder standarden for udsendelse af MPEG4.
Det samme gælder producenten af de enkelte boxe.
Der er måske et problem med at tolke standarden, hvis denne ikke er 100% defineret hvad undertekster angår. Så det nok nødvendigt med en test alligevel?
Undertekster er noget ikke alle lande har.
|
|
![]() |
|
![]() |
Efter at DR har ændret den måde teksten sættes på billedet har der ikke været problemer med at boxen resetter (siden 17 november) Men man kan så heller ikke slå tekst fra i boxens menu, da teksten er "fastbrændt" i billederne!
|
|
![]() |
|
![]() |
............. og så er vi tilbage igen hvor boxen genstarter hver gang man glemmer at slå teksten fra !
Det ser ud til at tekstvalget fra udbyderen er slået til igen!
Så hvis man vil se billederne må man lære det sprog der tales (i øjeblikket russisk og hollandsk)
Men det gælder måske kun AGK's box og ikke andre i denne "familie" ?
|
|
![]() |
|
Hancock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Valby Status: Offline Point: 544 |
![]() |
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |