|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Tifosi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() Sendt: 02-December-2009 kl. 20:44 |
Jeg har en mac mini, som modtager trådløst internet fra min yousee router. Ved siden af min mac mini har jeg en yousee digital boks. Jeg har læst mig frem til, at jeg kan dele min internetforbindelse fra mac minien ved at slå internetdeling til, og dele til andre computere med et ethernet stik. Det har jeg slået til, men yousee boksen kommer ikke på nettet. Hvilke indstillinger skal jeg ind og rode med for at få det til at virke? Nogen der har et bud på det...? /Kasper |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis du har stillet boxen til Ethernet, og tilsluttet Rj45 kablet til den og tilsluttet din Router, så skulle det virke.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Tifosi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Ja, det har jeg prøvet, og det virker, MEN der er bare frygtelig langt fra routeren til samsung boksen, og så kan mac minien jo dele sin internetforbindelse, og den står lige ved siden af samsung boksen. MEN det virker så desværre ikke, og det er det, jeg gerne vil have.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Da du har Webspeed, kan du ikke bruge boxens eget modem, men du kan bruge kablet forbindelse til Router, eller der kan bruges trådløst. Det er de muligheder der er.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Først og fremmest tak for din tid. Jeg er ikke helt sikker på, jeg er med på hvad du skriver. Du kalder Yousee for webspeed, så langt er jeg med. 1) Hvorfor kan jeg ikke bruge webspeed? 2) Du skriver så, at jeg ikke kan bruge boxens modem...hvilken box er der tale om?
3) Og hvilken trådløs mulighed er der? Jeg er helt med på, at jeg kan føre et ethernet kabel fra yousee/webspeed routeren til yousee samsung boksen, og det fungerer fint, MEN det kræver kabler i lange baner. Og når Minien burde kunne løse det, så er det jo klart det mest optimale i min situation. |
|
![]() |
|
![]() |
Når man ikke har Webspeed, så får boxen sin forbindelse via antennen, ellers skal der anvendes en RJ45 forbindelse til Router, eller trådløst via en adapter til Routeren. En Game adapter skulle kunne bruges.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Og her mener du ikke, at mac minien kan bruges som en slags trådløs adapter?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er tilsyneladende ikke muligt at en sådan løsning kan anvendes, så trådløst via adapter må være den løsning der skal anvendes.
|
|
|
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
Kan du ikke lave en broforbindelse på din Mac og trække et kabel mellem din Mac og Samsung boksen?
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
![]() |
Jeg tror i snakker forbi hinanden.
Tifosi er det på Mac'en eller YouSee boksen du vil slå internetdeling til ? |
|
![]() |
|
![]() |
joern.loenborg: Jaaaa, det er det, jeg vil. Det synes jeg nu også, jeg skrev i mit første indlæg. But how?! Hvad er det, jeg mangler? Jeg har trukket kablet mellem minien og samsung boksen. Jeg har slået ethernet til på samsung boksen, og jeg har valgt at kunne dele mit internet via et ethernet kabel til samsung boksen.
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
![]() |
har du været inde i system preference -> sharing
vælg internet sharing share the connection from build in ethernet Se evt her, det er for Leopard ved ikke om Sne-fætteren virker på samme måde. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |