recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Folie på højtalere!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Folie på højtalere!

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Folie på højtalere!
    Sendt: 16-December-2009 kl. 22:28
er der nogen der kender nogen i københavns området som lægger folie på højtalere. Vil ændre farve på et sæt højtallere men kan kun finde en dygtig en i jylland. 

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 1091
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CSN Teknik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 13:00
Du kan prøve at ringe til en møbel snedker eller ligende. Der burde være en del der kan det håndværk.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9372
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 13:07
mon ikke det er en skiltemaler du skal have fat i.
De pakker jo alt muligt ind i folie, lige fra Taxaer til butiksruder.

Har selv købt noget folie i Silvan, har dog ikke fået det afprøvet endnu.

Redigeret af lahan - 17-December-2009 kl. 13:09
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CSN Teknik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 14:49
Jo det var sku nok egentlig en meget bedre ide.Thumbs Up
Mvh.Christian

CSN Teknik

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 16:49
Ja for en snedker vil da ikke røre folie med en ildtang. Der er under deres værdighed Tongue
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 21:42
Måske kan en skiltemaler. Jeg har prøvet at søge på nettet men der er ikke nogen som rigtig går i deraljer med højtaler restaurering eller maling. derunder foliering.. men jeg prøver lige at ringe rundt. Det drejer sig måske bare om at finde en som måske har prøvet det før. Jeg har lidt af et projekt som jeg vil have ordnet.. men han kan måske trylle ham jeg finder

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CSN Teknik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 21:51
Men du skal nok forberede dig på det ikke er helt billigt, men er du super glad for dine højtalere, kan det være en god ide.
Ellers få dem sprøjte lakeret.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 23:41
ja en lakeringer er ikke så dyr.. tror du kan slippe med ca. 500 kr pr højtaler hvis du finder en god auto lakør.

der er selvf. ikke "fortrydelse" på en lakering, men fik autolakeret alle husdøre i mit hus, og det er utroligt holdbart
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 00:03
okay.. jeg troede da det netop var omvendt? at jeg netop skulle få folie på og at det var sprøjtelakering som var risikabelt. Det er et par dyre højtalere, så jeg tænkte at folie ville være det bedste for at have chancen for at fortryde hvis du skulle sælges engang. Bevare værdien. Men sprøjtelakering er måske et flottere resultat. 

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 10:11
De fleste hjemmegjorte 'forbedringer' kan være problematiske at videresælge, derfor er det vel en fordel med noget folie, hvis man kan pille det af igen, og det ikke efterlader nogle mærker.
mvh Christian
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9372
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 10:12
Angående folie, så kræver det vist varme behandling hvis det skal fjernes igen.
Altså hvis man har brugt noget ordentligt folie.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 12:01

Jeg vil også helst have folie på med hensyn til værdi foringelse. Så kan den næste køber selv bestemme. Jeg har kontakt til en nordjyde som laver et rigtigt flot folie arbejde. Men gad godt at finde en i københavnsområdet, da jeg ellers skal have fragtet hele lortet derop og tilbage igen.. Det vejer en bondegård og fylder meget. 

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu