recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 50V10 burn in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 50V10 burn in

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 50V10 burn in
    Sendt: 14-Januar-2010 kl. 19:51

jeg læste på nettet man skulle passe på med Panasonic 50V10 ikke fik burn in

det kan da ikke passe at de nye  plasma kan få det eller hvad

og at køre THX indstilling med det samme man tænder plasma første gang er det det samme som en

kalibrering er der barew en der er sød og svare da jeg går fra lcd til plasma men har stadig mine tvil


så tak


jj




Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 19:57
Du skal ikke være bange for burn in på nyere plasma, så køb du trygt et naturligt billede i stedet for det andet der...
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 19:58
Fortvivl ej! Jeg tror virkelig man skal mishandle sin skærm hvis du skal få burn in på et v10. Rent logisk må et v10 være mere resistent overfor burn in, end de lavere modeller. Jeg har leget meget(!) med et x10 og ikke set snærten af det.

Mine forældre har et x10 som tit står med samme logo i timevis når jeg er hjemme forbi, og jeg kan intet se. Jeg er meget kritisk mht. burn in, og kan eksempelvis uden problemer se det på mit pq6000 og mit tidligere px80.

Nyd dit fabelagtige tv. =)


Redigeret af Vistrup - 14-Januar-2010 kl. 19:58
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Fortvivl ej! Jeg tror virkelig man skal mishandle sin skærm hvis du skal få burn in på et v10. Rent logisk må et v10 være mere resistent overfor burn in, end de lavere modeller. Jeg har leget meget(!) med et x10 og ikke set snærten af det.

Mine forældre har et x10 som tit står med samme logo i timevis når jeg er hjemme forbi, og jeg kan intet se. Jeg er meget kritisk mht. burn in, og kan eksempelvis uden problemer se det på mit pq6000 og mit tidligere px80.

Nyd dit fabelagtige tv. =)
Hmmm...Smile
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Fortvivl ej! Jeg tror virkelig man skal mishandle sin skærm hvis du skal få burn in på et v10. Rent logisk må et v10 være mere resistent overfor burn in, end de lavere modeller. Jeg har leget meget(!) med et x10 og ikke set snærten af det.

Mine forældre har et x10 som tit står med samme logo i timevis når jeg er hjemme forbi, og jeg kan intet se. Jeg er meget kritisk mht. burn in, og kan eksempelvis uden problemer se det på mit pq6000 og mit tidligere px80.

Nyd dit fabelagtige tv. =)
Hmmm...Smile


Der skulle selvfølgelig stå retention Wink
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 08:03
Utroligt at burn in spøgelser bliver ved.
lidt lige som alle franske biler stadig ruster efter 14 dage.

købe du blot et plasma er nyd et rigtig flot billede.

alle jeg kender har stort set plasma i stuen fra 2005-2006 frem og jeg har selv haft 2
ingen burn in, men de første havde meget retention
Men netop retention er panansoic kendt for ikke at have meget af.
Nu ved jeg hvor mange penge du vil bruge, men havde personligt selv valgt og købe deres 2010 model.


Redigeret af xcardman - 15-Januar-2010 kl. 08:04
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 08:11
 
 Nu har jeg i 2 år kørt med et PX80. I begyndelsen Retention, forventeligt. Burn In nej da.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 12:31
Men netop retention er panansoic kendt for ikke at have meget af.
 
Det passer saa ikke helt.
Der er rimelig meget paa mit PZ85 (og jeg har set det paa flere modeller) - men aabenbart ikke nok til at Pana vil bytte/reparere det, det var inden for de tilladte graenser (ved ikke lige hvordan de maaler det, saa jeg tror det er noget fis, de fyrede af). De graenser gaar aabenbart saa vidt, at det ikke ses som en fejl at det opstaar efter faa sekunder, og sagtens kan ses fra flere meters afstand i moerke omraader.Thumbs Down
 
Desvaerre overvejer jeg nu kraftigt et koeb af LCD til naeste aar. Altsaa hvis de der nye Sony modeller kan noget.
 
 

BORING!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 18:59
 
 Retention er ikke noget at bekymre sig for, det forsvinder af sig selv. Havde det kun i kort tid på PX80, så var der ikke mere at se.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Men netop retention er panansoic kendt for ikke at have meget af.
 
Det passer saa ikke helt.
Der er rimelig meget paa mit PZ85 (og jeg har set det paa flere modeller) - men aabenbart ikke nok til at Pana vil bytte/reparere det, det var inden for de tilladte graenser (ved ikke lige hvordan de maaler det, saa jeg tror det er noget fis, de fyrede af). De graenser gaar aabenbart saa vidt, at det ikke ses som en fejl at det opstaar efter faa sekunder, og sagtens kan ses fra flere meters afstand i moerke omraader.Thumbs Down
 
Desvaerre overvejer jeg nu kraftigt et koeb af LCD til naeste aar. Altsaa hvis de der nye Sony modeller kan noget.
 
 
Der må være meget forskel , de forskellige paneler imellem. Har haft meget , meget lidt på mit gamle PX70 i starten. Og intet på mit PZ80....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 20:43
Radiomanden,
 
Det forsvinder af sig selv hvis man skifter til et andet billede. Men jeg kan f.eks. se teksterne indprintet hvis baggrunden er sort/mørk. Det er ret træls. Forestil dig så at se Sin City.
Et andet eksempel er at menuen fra min PS3 når at indprinte sig i baggrunden nok til at man kan se dem i starten af filmen, hvor der som regel er sort baggrund.
Det er jo kun en lille skygge af menuen, fordi den ikke har stået på så lang tid, men det er mere end nok til at irritere...

BORING!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 20:56
 
 Det kan jeg ikke genkende, havde som skrevet kun lidt Retention lige den første tid, men nu bruges det heller ikke til ting der står på skærmen i længere tid, men det skulle heller ikke gøre noget i følge andre der også bruger dem til spil. Så hvorfor du har problemet ved jeg ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu