recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brightness Korrektion Panasonic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrightness Korrektion Panasonic

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Emne: Brightness Korrektion Panasonic
    Sendt: 05-Februar-2010 kl. 20:07
Hej forum.

Ovre på newz.dk har jeg lige læst en artikel om Panasonics plasma TV. Sagen er at der er noget der tyder på, at Panasonic laver deres plasma TV sådan, at brightness automatisk bliver justeret op efterhånden som TVet ældes. Angiveligt sker dette i faste intervaller efter hvor mange timer TVet har været tændt.
Jeg formoder at meningen er at kompensere for ældning af selve panelet, således at panelet ikke mister lysstyrke. Konsekvensen er desværre at sortniveauet forringes.

http://newz.dk/

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10447329-1.html?tag=mncol

Jeg har selv et Panasonic plasma og har ikke lagt mærke til noget, men det er der måske andre der har?
Det er da heller ikke rart at tænke på for alle dem der har investeret i kalibrering af deres TV, at deres TV fra den ene dag til den anden kan skifte indstillinger af sig selv! Jeg kan også godt være lidt betænkelig ved strømforbruget. Det er rigeligt højt i forvejen.

Hvad mener forum om dette og hvad mener de af jer der udfører kalibreringer professionelt?

MVH
tvkartoffel





Redigeret af tvkartoffel - 05-Februar-2010 kl. 20:13
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 21:27
Hej , jeg har ikke bemærket noget på mine Plasma , men det kan jo være at det kommer....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 02:00
Tjah, endnu en grund til at vælge LCD. Big smile
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Tjah, endnu en grund til at vælge LCD. Big smile
et er du endnu ikke givet nogen svar på en anden tråd og så kommer med en Ja kommentarDead

Redigeret af xcardman - 06-Februar-2010 kl. 07:38
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Hej forum.

Ovre på newz.dk har jeg lige læst en artikel om Panasonics plasma TV. Sagen er at der er noget der tyder på, at Panasonic laver deres plasma TV sådan, at brightness automatisk bliver justeret op efterhånden som TVet ældes. Angiveligt sker dette i faste intervaller efter hvor mange timer TVet har været tændt.
Jeg formoder at meningen er at kompensere for ældning af selve panelet, således at panelet ikke mister lysstyrke. Konsekvensen er desværre at sortniveauet forringes.

http://newz.dk/

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10447329-1.html?tag=mncol

Jeg har selv et Panasonic plasma og har ikke lagt mærke til noget, men det er der måske andre der har?
Det er da heller ikke rart at tænke på for alle dem der har investeret i kalibrering af deres TV, at deres TV fra den ene dag til den anden kan skifte indstillinger af sig selv! Jeg kan også godt være lidt betænkelig ved strømforbruget. Det er rigeligt højt i forvejen.

Hvad mener forum om dette og hvad mener de af jer der udfører kalibreringer professionelt?

MVH
tvkartoffel



Nu har det vel været et kendt problem hele tiden, så forstå faktisk ikke debatten.
pan har hele tiden skrevet 50 procent mindre lysstyrke efter nogle år.

helt det samme kommer også med oled, som netop er et problem i øjeblikket.
samt ingen nye panel typer har baggrundsbelysning på lcd/led,
det vil man gå helt væk fra 

ved så ikke om du har dit tv om 10 år eller mere, så kan det godt være du kan se det.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Tjah, endnu en grund til at vælge LCD. Big smile

et er du endnu ikke givet nogen svar på en anden tråd og så kommer med en Ja kommentarDead

Givet svar? Halvdelen af tiden forstår jeg ikke hvad du skriver... lidt svært at kommentere, når man ikke kan finde hoved eller hale i dine indlæg.

Eksempel: "Ja kommentar". Hvad...? Confused

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 12:23
Ja, man skal åbenbart regne med at sortniveauet på sit plasma med årene aftager så meget, at det ender ud  ligeså dårligt, - som på et godt LCD Wink
 
Nå men efter 4 års tro tjeneste her i huset, er billedet på mit Pana plasma stadig bedre end de LCD jeg omgås . Men er meget spændt på den nye Sony X900, -  er bare bange for at 3D fucker prisen urimeligt op . . !
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Tjah, endnu en grund til at vælge LCD. Big smile
 
Både plasma og LCD ældes over tid, på hver sin måde. Så hvis ældning af plasma er et problem der gør at man bør vælge LCD, så er ældning af LCD vel også et problem der gør at man bør vælge plasma, og så er vi jo lige vidt... Jeg må indrømme at jeg er en lille smule uforstående overfor kritikken af ældningen af plasma (udover at der kan være et issue med at visse modeller er decideret forkert sat op, hvilket vel ikke som sådan er et plasma-relateret issue). Et gammelt tv er ikke lige så godt som da det var nyt, og så er det sådan set lige meget om det er plasma, LCD, LCD m. LED, CRT, OLED eller noget som helst andet - den eneste teknologi der har tilnærmelsesvist samme billedkvalitet efter nogle tusinde timers brug som da den var ny, er DLP projektorer med LED lampe. At flertallet så ikke opdager den ældning der sker på deres tv fordi den foregår gradvist, er en anden ting.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu