Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
|
Emne: fælleskøb uden returret? Sendt: 07-Marts-2010 kl. 19:18 |
Med det seneste fælleskøb tilbydes køb uden 14 dages returret...Altså bordet fanger!
Så er det bare om fælleskøb bevæger sig imellem en tynd tråd som er nethandel eller butikhandel (med bankoverførsel , total latterligt!)
Skal det føres videre ud i livet så rabatter givet , følger med en ingen returret ordning når denne laves over nettet? (ja, det afhænger af tilbuddet, men her er det jo forbrugeren som stilles dårligere, så om expert som eksempel har rabatten på nettet eller i butikken, så lanceres det KUN over nettet altså ved nethandel, selvom det kun er en henvisning til butikken)
Er vilkårene sådan, så bør expert kæden i hele danmark jo kunne tilbyde det tv, for nu taler vi jo expert KÆDEN og ikke en enkeltstående afdeling uafhængig af de andre..
Man kan jo købe i butik1 og aflevere i butik2 i hele DK, så det er yderligere et problem for expert butikken når de gør dette.
skal butikkerne kunne omgås nethandel ved sådanne handler, og "betaling via bankoverførsel"? det frarådes jo at handle med butikker som tilbyder sådanne metoder...
Måske er det ligefrem værd at lade DR rabatten eller måske andet program checke det lidt nærmere. for vilkårene for forbrugeren er dårligere end normalt.
Redigeret af pendec - 07-Marts-2010 kl. 19:20
|
|
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2346
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:19 |
Jeg mener der burde være returret på de handler, da handlen laves over nettet.
Jeg regner ikke med at hoppe på det fælleskøb, men hvis jeg var interesseret i nyt TV, havde jeg nok givet de 900 kr. mere for at få returret.
|
|
ojr5896
Super bruger
Oprettet: 24-April-2007
Point: 392
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:23 |
Jeg er ret sikker på at en sag vil ende med at der ER 14 dages returret, idet det er bestilt via nettet- altså fjernkøb, men hvis køber får demonstreret varen i butikken er der ingen returret, det er det returretten handler om - nemlig at forbrugeren ikke har mulighed for at se varen "live" inden køb.
|
LG 47SL8500 - DM8000 JVC DLA-30X Panasonic DMP-BDT310 Pioneer DVR-LX61D
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:25 |
hvis du var i tvivl var det så ikke nok at spørge forbrugerstyrelsen, det er jo lissom dem der er forbrugernes organ her i danmark, og det er da nemt og maile dem for at få svar på det
Syntes da slet ikke dr´s rabatten har en pind med det at gøre.. det er der jo for at lære dig at få rabat og gøre gode køb... tror du ikke du blander det sammen med kontant og tv2s basta?...
men syntes da det er fint nok at undersøge det.. men der er jo ikke nogle som pt er kommet økonomisk i klemme over det.. så jeg syntes måske nok at fare til pressen med det er noget af en overreaktion.... det er da at suge kraften ud af et godt initiativ som for dem der faktisk ikke selv ville være i stand til at prutte sig til et godt tilbud trods alt are gøre en god handel anyway.
Og er man i tvivl, så lad være med at bestille det... nu er man jo orienteret om det på forhånd.... (også afvent hvad forbrugerstyrelsen siger hvis du gider spørge dem)
|
Mvh
René
|
|
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:28 |
skal man for en "pris" frasige sig retten som man har som køber? er det hvad der skal accepteres?
Så kan folk jo ligeså godt købe i tyskland og spare yderliger 500,- eller mere det bliver så præcis på samme vilkår når man ikke køber ekstra forsikring.
og ja, et mix af rabatten/kontant etc.. var nok en misser her..
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:29 |
Sagt for helt egen regning. Jeg ville i den grad føle mig pi..... på, hvis jeg havde arrangeret et glimrende fælleskøb, hvor alle betingelser er kendt - og så følges arrangementet op af sådan en gang gylle, som jeg bare ikke kan se det større formål med.
Man kan købe efter de kendte betingelser - eller lade være.
Hvor svært kan det være
Redigeret af Hother - 07-Marts-2010 kl. 21:30
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:34 |
hmm, så ikke der stod fremhævet, at der ingen returret er? så ja, jeg ville også godt nok føle mig pi.... over sådan et fælleskøb hvor forventingerne er internetkøb når intet andet er nævnt.
Redigeret af pendec - 07-Marts-2010 kl. 21:35
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:36 |
men du har så ikke tænkt dig at bestille via fælleskøbet nu?
|
Mvh
René
|
|
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:41 |
rhsin skrev:
men du har så ikke tænkt dig at bestille via fælleskøbet nu? |
korrekt,
jeg ville ikke bestille via et fælleskøb hvor betingelserne forringes i forhold til anden internet handel. så det vil jeg ikke i dette tilfælde..
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:43 |
jamen det er jo godt, for så kommer du jo ihvertfald slet ikke i klemme i denne forbindelse
|
Mvh
René
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:59 |
pendec skrev:
hmm, så ikke der stod fremhævet, at der ingen returret er? så ja, jeg ville også godt nok føle mig pi.... over sådan et fælleskøb hvor forventingerne er internetkøb når intet andet er nævnt.
|
Mig bekendt, så betaler man IKKE via sit Dankort, men betaler ved en bankoverførsel, eller ifm med leveringen. Jeg ser mere "bestillingsiden" som en interessemeddelse, i og med, at forhandleren efterfølgende kontakter kunden.
Og er man i tvivl om, hvorvidt man ønsker det pågældende TV, så kan man jo snørre sine sko, og dappe ned til en forhandler og kigge nærmere. Det er stadig tilladt at tænke lidt selv.
At der så ikke stod at man ingen returret havde, jamen for pokker, dette fælleskøb er jo ikke lavet af en professionel jurist med speciale i indkøb - men af recordere.dk.
Jo, jeg vil mene at du skal have checket om dine sko ikke klemmer
Redigeret af Hother - 07-Marts-2010 kl. 22:00
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1922
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:07 |
Hother skrev:
Sagt for helt egen regning. Jeg ville i den grad føle mig pi..... på, hvis jeg havde arrangeret et glimrende fælleskøb, hvor alle betingelser er kendt - og så følges arrangementet op af sådan en gang gylle, som jeg bare ikke kan se det større formål med.
Man kan købe efter de kendte betingelser - eller lade være.
Hvor svært kan det være |
Efter min mening er det en meget væsentlig oplysning/problemstilling! Jeg havde overhovedet ikke bemærket det, før jeg så det her. Man læser jo umiddelbart kun til bestillingsdelen og efter min mening burde det stå med FED fremhævet i forbindelse med bestillingsdelen når betingelserne for køb på denne måde er ringere end hvad man kunne forvente, jeg (og formentlig de fleste andre der handler på nettet) forventer at returret er en selvfølge. Og jeg forventer ikke at det er i forbindelse med et fælleskøb på Recordere at det er nødvendigt at finlæse alt "det med småt"!!
Og det med "de kendte betingelser": kritikken herinde er ellers nok til at få øje på når en netbutik "skærer hjørner" og efter min mening er det for dårligt at der her ikke informeres ekstra klart og tydeligt når man er ringere stillet end normalt ved køb over nettet.....
|
|