recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Banner reklamer på recordere.dk 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBanner reklamer på recordere.dk 

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Emne: Banner reklamer på recordere.dk 
    Sendt: 12-Marts-2010 kl. 15:15
Det er helt fint at recordere.dk er reklamefinancieret.

MEN. Kan vi ikke godt slippe for bannerreklamer der er programmeret i Flash?

De er ofte kodet fuldstændigt vanvittigt, så de æder alle pc'en ressourcer.  Har i nogensinde prøvet at surfe på eb.dk med en pc der er singlecore og har under 2 gb ram? Det er ikke sjovt, kan jeg oplyse.
Ofte er det eneste formål med at have et banner i flash at det så kan indeholde en animation. Det kan man fint klare med en .gif-fil.

Så please, ingen flashreklamer. Ellers risikikerer I at siden bliver ubrugeligt langsom for mange brugere.
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 16:27
Jeg har egentlig aldrig følt at siden var for langsom for mig, heller ikke med min gamle computer.

Noget jeg hader mere, er de møgirriterende banner, der afspiller lyd, når man bevæger musen over dem. Det er der mange sider, der er begyndt at bruge for tiden. Da jeg næsten altid sidder og lytter til musik igennem hørebøffer, når jeg surfer, er det ekstra træls at blive skræmt, af en skide lyd banner, der er skruet alt for højt op Angry

Dem skal Recordere helst aldrig begynde at bruge.
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 16:58
Brug Firefox eller Google Chrome browser , installer flashblock og/eller adblock- problem løst .
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Februar-2008
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 17:02
Jeg er så ikke enig i kritikken af flashbannere, - flashbannere er standard på alle større medier og har været det i årevis, - det gælder for flashbannere som med alt muligt andet, - det kan laves mere eller mindre godt, - du ønsker vel heller ikke at forbyde film/bøger bare fordi der er lavet dårlige af slagsen vel ;)
Flashbannere/flash er en naturlig del af internettets udvikling, - det er helt sikkert ikke i annoncørens interesse at bannerne skal opfattes som "møgirriterende", - lad os håbe at den slags bannere dør en naturlig og hurtig død således at flashteknologien kan være med til at gøre jeres oplevelser på internettet bedre i stedet for dårligere :)

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 17:18
Jeg kører med Flashblock i Firefox, når jeg overhovedet har Flash installeret på en computer.

Vælger man at bruge Flash til reklamer, fravælger man dermed også at få reklamerne vist hos mig.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Brug Firefox eller Google Chrome browser , installer flashblock og/eller adblock- problem løst .
Det er jo en løsning, men så vælger man jo også samtidigt at man ikke synes at recordere.dk skal have penge for de pågældende annoncer. Hvis alle blokerede reklamerne på siden, hvordan skal der så være råd til at få den til at køre rundt?

Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Flashbannere/flash er en naturlig del af internettets udvikling, - det er helt sikkert ikke i annoncørens interesse at bannerne skal opfattes som "møgirriterende", - lad os håbe at den slags bannere dør en naturlig og hurtig død således at flashteknologien kan være med til at gøre jeres oplevelser på internettet bedre i stedet for dårligere :)
Eller også skulle man droppe flash fuldstændigt og gå over til kun at benytte sig af etablerede åbne standarder, så man ikke når til et punkt hvor hjemmesider kun er programmeret i et format som et enkelt firma har monopol på.
Der er masser af muligheder indenfor åbne standarder for at lave noget der fungerer lige så godt som Flash, uden at æde alle computerens ressourcer.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 17:32
Hvordan får de egentlig penge? Ved at jeg klikker på annoncen eller ved at den blot vises i min browser?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Det er jo en løsning, men så vælger man jo også samtidigt at man ikke synes at recordere.dk skal have penge for de pågældende annoncer. Hvis alle blokerede reklamerne på siden, hvordan skal der så være råd til at få den til at køre rundt?
Hvis du nøjes med at blokere Flash men tillader almindelige reklamer, er det sitets eget valg, om de vil bringe reklamer, du kan se.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 19:06
Jeg kan acceptere reklamer til en vis grad, men men men... direkte generende tiltag så som IntelliTXT-reklamer bliver blokeret med det samme.
Flash er næsten altid deaktiveret her af samme grund.

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Nogen der kender til en adblocker der loader rekvalmen ned men undlader at vise den?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Nogen der kender til en adblocker der loader rekvalmen ned men undlader at vise den?

Jeg tror faktisk, at Flashblock downloader Flash-reklamerne uden at vise dem. De dukker i hvert fald øjeblikkeligt op, hvis man trykker på det Flash-symbol, der er indsat i stedet for reklamen.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Hvordan får de egentlig penge? Ved at jeg klikker på annoncen eller ved at den blot vises i min browser?

Typisk begge dele.

Så at fravælge bannerne, er det samme som at fravælge at støtte os. Og er der for mange som vælger den løsning, mister vi muligheden for at drive recordere.dk

Vi kan ikke fravælge flash. Det er defacto standard for bannere.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu