recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital eller Analog mellem cd og receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital eller Analog mellem cd og receiver?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 845
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital eller Analog mellem cd og receiver?
    Sendt: 14-April-2010 kl. 19:20
Hey
Jeg har lige købt en NAD C565BEE CD-afspiller og skal tilslutte den min NAD surround receiver (T785HD). Det er muligt der ikke er den store forskel om jeg gør det ene eller det andet, men hvad vil være det bedste:

1) Tilslutning via coaxial digital?

2) Tilslutning via Analog signalkabler?

Cd afspilleren skulle have nogen gode D/A convertere, og hvis jeg bruger analog tilslutning vil jeg således bruge disse, er det korrekt forstået? Eller bliver signalet konverteret til analog i cd afspilleren for derefter at få "en tur i maskinen" igen i receiveren? Eller er det et spørgsmål om indstilling af receiveren?

Hvis jeg derimod tilslutter med coaxial digital kabler overføres lyden digitalt, og jeg bruger så receiveren til D/A konvertering?

I sidste ende er det vel et spørgsmål om D/A converteren er bedst i cd afspilleren eller i receiveren ik?

Mvh Schulz
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 19:26
Du har forstået det rigtig. Så det er bare at prøve sig frem og finde det man synes lyder bedst.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 19:38
Okay :) tak for hurtigt svar!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 19:38
Der vil formentlig være bedre DAC's i CD afspilleren, da det ikke er en billig Kinadåse. Men som Per skriver, prøv dig frem

Testen afhænger i høj grad også af hvor gode analoge kabler du anvender, da analoge signaler gerne vil ha' dyre kabler
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der vil formentlig være bedre DAC's i CD afspilleren, da det ikke er en billig Kinadåse. Men som Per skriver, prøv dig frem

Testen afhænger i høj grad også af hvor gode analoge kabler du anvender, da analoge signaler gerne vil ha' dyre kabler
Jeg er helt enig med kampus - og ikke mindst omkring de analoge kabler.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 19:53
Jeg tænker at tilslutte analogt og overvejer at købe VHD D-102 III Hybrid, det er godt nok dyre kabler, men hvis man senere vil opgradere, så har man stadig gode kabler... eller er det overkill??
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Eller bliver signalet konverteret til analog i cd afspilleren for derefter at få "en tur i maskinen" igen i receiveren? Eller er det et spørgsmål om indstilling af receiveren?

Jeg synes ikke, at nogen af besvarelserne forholder sig til disse særdeles vigtige spørgsmål.

Det hjælper jo ikke noget at lade CD-afspilleren konvertere til analog, hvis receiveren bare konverterer tilbage til digital, foretager digital lydbehandling og derefter konverterer tilbage til analog. Så havde det nok været bedre at springe de to første led over - dvs. køre digitalt til receiveren.

Mit eget gæt uden at kende receiveren er, at man skal over i "pure mode"(jeg ved ikke, hvad det hedder på NAD), hvis man vil være sikker på at undgå den ekstra konvertering. Men det er kun et gæt.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 20:11
Nu har jeg næste lige fået receiveren også, og mine tweetere på højttalerne er gået (pga tilslutning til en for lille forstærker...dumhed), hvilket betyder jeg ikke har fået prøvet den særligt meget af, men af det jeg har set, er jeg ret sikker på der var en pure mode funktion.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der vil formentlig være bedre DAC's i CD afspilleren, da det ikke er en billig Kinadåse.

Den er da netop lavet i kina, det ligger de heller ikke skjul på, tag et kig på bagsiden...

Til 5k hører den desuden netop til i det billige segment.
Crown - there is no substitute.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 00:34
Det er efterhånden svært at finde noget der ikke er lavet i Kina...Angry
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Ja 99.9999 % af de dele der er putte i udstyr prod. i Vesten stamme fra Kina Cry

Redigeret af Startrek - 15-April-2010 kl. 00:38
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Ja 99.9999 % af de dele der er putte i udstyr prod. i Vesten stamme fra Kina Cry

Hvad er der i vejen med det ?

De færreste vil alligevel betale det 3 dobbelte for, at tingene bliver lavet i tyskland f.eks.

Angående spørgsmålet; Uanset hvilken af de to nævnte du benytter, så træder receiveren indover og afleverer et fortryk. Alt bliver digitalisteret inden det ryger igennem din T775. Eneste mulighed for at undgå dette er, at benytte 7.1 ekstern input (altså selvfølgelig kun bruge front-indgangen) og i så fald vil jeg nok anbefale DAC'en i cd'afspilleren.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu