Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ladiesman217
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
|
Emne: rengørring af plasma Sendt: 14-April-2010 kl. 23:00 |
hey!
jeg har et panasonic x10, som efterhånden har fået en del fedtet fingeraftryk på sig. hvordan gør jeg lige skærmen ren? ..
har læst nogle siger man skal være forsigtig, og andre siger man bare skal bruge en fugtig klud?
how to do?
|
|
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 14-April-2010 kl. 23:15 |
ladiesman217 skrev:
hey!
jeg har et panasonic x10, som efterhånden har fået en del fedtet fingeraftryk på sig. hvordan gør jeg lige skærmen ren? ..
har læst nogle siger man skal være forsigtig, og andre siger man bare skal bruge en fugtig klud?
how to do? |
Det er jo lidt op til en selv. Mange bruger ganske almindeligt opvaskevand, og pudser derefter skærmen med et rent viskestykke, håndklæde eller andet. Opvaskevand tager fedtet af skærmen. Det kan du sagtens bruge til dit X10.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
|
ladiesman217
Guld medlem
|
Sendt: 14-April-2010 kl. 23:32 |
Okay tak!
Jeg troede bare at man ved at bruge alm. opvaskevand og viskestykke ødelagde den overflade på en plasmaskærm, men det gør det så ikke, kan jeg forstå :)
|
|
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 14-April-2010 kl. 23:39 |
ladiesman217 skrev:
Okay tak!
Jeg troede bare at man ved at bruge alm. opvaskevand og viskestykke ødelagde den overflade på en plasmaskærm, men det gør det så ikke, kan jeg forstå :)
|
Hvad skulle det ødelægge? Det ville nok ikke "ødelægge" mere end hvis du pudsede i meget længere tid fordi der ikke er et middel til at opløse fedtet. Det nemmeste ville være, at undgå fedtede pølser på skærmen. Så kunne du nøjes med at støve skærmen af, medmindre der bliver røget i dit hjem. Nikotin sætter sig fast i alt.
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 14-April-2010 kl. 23:42 |
Altså med mindre det er leverpostejmadder der er smurt ud over, kan du bruge en fin microfiberklud. Følger efterhånden med til alle skærme.
Kluden vrides op i rent lunkent vand og der tørres forsigtigt uden at gnubbe
Redigeret af Kampus - 14-April-2010 kl. 23:42
|
|
ladiesman217
Guld medlem
|
Sendt: 14-April-2010 kl. 23:43 |
Okay, tak i to :)
Jeg har mikrofibreklude, og jeg har lunkent vand går i gang med det samme!
Jeg troede bare der var et skrøbeligt lag på selve skærmen man skulle passe på, derfor jeg spurgte!
Redigeret af ladiesman217 - 14-April-2010 kl. 23:52
|
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 14-April-2010 kl. 23:47 |
Brug IKKE et viskestykke! Brug IKKE midler der indeholder alkohol/opløsningsmidler.
Jeg har én på 3 år og én på 11 mdr. SÅ jeg véd, hvordan det er med fedtede (banan) fingre.
Du skal benytte en tør microfiberklud - intet andet. Er det ikke nok, tager du microfiberkluden og gør den fugtig. Vrid den, så den kun er minimalt fugtig. That's it!
M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 14-April-2010 kl. 23:48
|
|
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 00:17 |
Henrik B. skrev:
Brug IKKE et viskestykke! Brug IKKE midler der indeholder alkohol/opløsningsmidler.
Jeg har én på 3 år og én på 11 mdr. SÅ jeg véd, hvordan det er med fedtede (banan) fingre.
Du skal benytte en tør microfiberklud - intet andet. Er det ikke nok, tager du microfiberkluden og gør den fugtig. Vrid den, så den kun er minimalt fugtig. That's it!
M.v.h. |
Jeg troede at fedtede fingre på tv skærme hed pølsefingre. Men, ja, mikrofiberklude er ganske udmærket. Jeg bruger selv lunt og rent opvaskevand og håndklæde når uheldet er ude.
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
|
Benny From
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 844
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 07:49 |
Jeg ville egentlig hellere have et jævnt lag fedt over hele skærmen, for at undgå den forbandede genspejling
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 11:59 |
Benny From skrev:
Jeg ville egentlig hellere have et jævnt lag fedt over hele skærmen, for at undgå den forbandede genspejling |
Du må jo lave en undersøgelse om hvilken slags fedt der gir' mindst genskin. Er det bananmos, leverpostej eller slet og ret spegepølse
|
|
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5269
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 12:32 |
ladiesman217 skrev:
how to do? |
Fra den aldrig læste manual side 5:
Vedligeholdelse Tag først netstikket ud af stikkontakten. Displaypanel: Almindelig pleje: Tør forsigtigt overfladen ren for snavs med en blød klud. Kraftig forurening: Tør overfladen af med en blød klud, der er fugtet med rent vand eller fortyndet neutralt rengøringsmiddel (1 del rengoringsmiddel til 100 dele vand). Anvend derefter en blod klud til at tørre overfladen ren, til den er tør. (Forsigtig) • Displaypanelets overflade har undergået en specialbehandling og kan nemt lide skade. Lad være med at banke på eller ridse overfladen med en fingemegl eller andre hårde objekter • Vær påpasselig med ikke at udsætte overfladen for insektmlddel, opløsningsmidler, fortynder eller andre flygtige
substanser (dette kan fomnge kvaliteten at overfladen).
Kabinet, Hylde: Almindehg pleje: Tor overfladen ren med en tør, blød klud. Kraftig forurening: Fugt en blød klud med rent vand eller vand, som indeholder en smule neutralt rengøringsmiddel. Vrid derefter kluden op og tør overfladen ren med den. Tør til sidst overfladen ren med en tør klud. (Forsigtig)
• Vær påpasselig med ikke at udsætte fjernsynets overflader for rengoringsmidler. (Væske inden i fjernsynet kan føre til fejifunktion af apparatet.)
• Vær påpasselig med ikke at udsætte overflademe for insektmiddel, opløsningsmidler, fortynder eller andre flygtige
substanser. (dette kan ødelægge overfladen ved at lakken skaller af).
• Lad ikke kabinettet eller hylden være I kontakt med gummi- eller PVC-substanser i længere tid. Netstik: Tør jævnligt netstikket af med en tør klud. (Fugt og støv kan føre til brand eller elektrisk stod.)
Mvh JørgenT
Redigeret af JørgenT - 15-April-2010 kl. 12:33
|
|
MaXer
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1958
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 12:53 |
JørgenT skrev:
Anvend derefter en blod klud til at tørre overfladen ren, til den er tør.
|
Det ville jeg da tro gjorde det værre.
Jeg har selv et eller andet spray halløj jeg fik da Otto kalibrerede mit tv. Det fungerer rigtig godt, og jeg synes der går lang tid før tv'et bliver støvet igen. Ved ikke om der er noget anti-statisk over det.
Når jeg kommer hjem kan jeg lige checke hvad det hedder.
|
|
|