recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag, nedbryd LCD / Plasma forum til et fælles 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag, nedbryd LCD / Plasma forum til et fælles 

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag, nedbryd LCD / Plasma forum til et fælles 
    Sendt: 30-April-2010 kl. 10:30
Ansporet af seneste denne tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79997&PN=7&title=beslutning-truffet-rdgiv-en-total-tvnoob som bare er en af mange vil jeg gerne foreslå at man nedlægger lcd og plasma forum og holder sig til ET fælles TV forum.

Jeg syntes det har skadet debatten meget at man har oprettet 2 forums... og det ender ofte med mere pladder... end gavn... og det gør det iøvrigt ikke lettere for nye at finde ud af hvor og ikke mindst hvad de skal gøre.

Så jeg tror man vil få meget mere gang i debatterne hvis det nedbrydes.... teknologien er irrelevant... det er TV det handler omer der så nogle som ikke kan finde ud af at debattere på ordentlig vis jamen så må man tage fat i de enkelte istedet og få en god debat på sporet istedet.

Tidligere var min primære aktivitet omkring TV forum... i dag bruger jeg det praktisk talt ikke... jeg gider ikke give råd jeg gider ikke læse.. fordi så snart man åbner munden så havner det ofte i en fanatiker diskusion... og det eneste jeg er fanatisk omkring er god kvalitet... så er jeg ret ligeglad med hvordan jeg kommer der her.. og jeg er generelt meget åben for nye input og prøver gerne af.... JEG er sjælden forudindfattet og vil meget gerne hjælpe andre... MEN det ødelægges af opdelingen af forum som nærmere ansporer diskreminering end at hjælpe med til at øge viden omkring TV og ikke mindst nye brugere med at få mest ud af deres penge.

Jeg vil ihvertfald gerne tage initiativet.. for jeg syntes ikke det afsnit af recordere er lissågodt som det har været... og jeg mener ovenstående er grunden
Mvh

René
Til top
Jacob_Hesse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 10:43
Jeg syntes det ville være en rigtig god ideBig smile
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:05

Hvad var meningen med opdelingen?

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:12
Jeg synes ikke, at det skal ændres, bare fordi når folk spørg til et LCD tv, så skal de ikke bare få den samme sang hvergang, at de skal købe et plasma istedet. Det er jo netop for at undgå denne, at man har delt det op. Så man tage de her lange diskussioner om hvad der er bedst LCD er plasma et andet sted.

Normalt er jeg også til plasma, har haft 4 stk. men efter ha set Sony's nye HX700, så er jeg ikke så sikker på at mit næste tv er et plasma.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:13
Det ville sikkert hjælpe.

Dernæst mangler der en sticky om hvad et godt billede er. Der er mange som har deres egen version af hvordan et billede skal være og det ville hjælpe enormt hvis der var en tråd hvor de mest besale ting blev forklaret, fx. af Lars/Bantam eller Otto/AV-P. Så slipper man for at forklare hvorfor Plasma generelt har det bedste billede hvis man vil have et billede som er tæt på et naturligt billede. I samme vending kan man lige aflive alle sælgermyterne om LCD og plasma. Dernæst kan man så diskuttere om fordelene ved LCD overskygger dem som plasma og få en saglig diskussion ud af det.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jeg synes ikke, at det skal ændres, bare fordi når folk spørg til et LCD tv, så skal de ikke bare få den samme sang hvergang, at de skal købe et plasma istedet. Det er jo netop for at undgå denne, at man har delt det op. Så man tage de her lange diskussioner om hvad der er bedst LCD er plasma et andet sted.

Normalt er jeg også til plasma, har haft 4 stk. men efter ha set Sony's nye HX700, så er jeg ikke så sikker på at mit næste tv er et plasma.

Men er det da et problem at man nævner et plasma tv i en tråd hvor trådstarter søger feks. det bedste tv til 8000 kr med henblik på billedegengivelse?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:17

@kskruger.
Bare alle plasma folk var som digClap. Du kan også godt se at der er fordele ved LCD selvom du har plasma.

mvh
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:19
flot du gider
men må sige efter den sidste debat tror jeg ikke der er noget som hjælper.
anbefalede selv en sharp, fordi jeg synes de er nået lidt længere på lcd området.
Men har har sagt nej til plasma, efter nogen spugte om plasma var en idé  
alligevel udvikler tråden sig.
så længe der er fokus på lcd og plasma og ikke billedekvalitet og hvilken billedekredsløb og så videre.
så løber disse tråde i mudder
der er stor forskel på hvilket tv man vælger uanset teknologi.
den er debat er også løbet helt ud
kun fokus på plasma og lcd og ikke andet

Men lidt sjovt når det fungere fint på andre forrum.
brugerne er måske en anden målgruppe.

Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Jacob_Hesse Jacob_Hesse skrev:

Men er det da et problem at man nævner et plasma tv i en tråd hvor trådstarter søger feks. det bedste tv til 8000 kr med henblik på billedegengivelse?

Som jeg læser det skriver han jo netop at det er et LCD tv han søger
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

@kskruger.
Bare alle plasma folk var som digClap. Du kan også godt se at der er fordele ved LCD selvom du har plasma.

mvh
Jeg tror nu de fleste plasmafolk kan se de fordele der er ved LCD, men hvis man går efter bedste billede-kvalitet, og er ligeglad med om tv'et er 2 mm. dybt, så er det stadig plasma der vinder (nogle plasma), men man kan jo bestemt også købe dårlige plasma OG gode LCD-tv.
Jeg kunne også godt forestille mig at jeg skifter til LCD/LED næste gang, men der går nok nogle år.

Jeg kan både se for og imod at samle tråden, men som også nævnt ER der jo dem der VIL have LCD eller Plasma, uden at overveje alternativet.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:27
jeg mener altså godt man i et fælles forum kan spørge om forskellige teknologier... det er da voksne mennesker vi har med at gøre ik?.

Hvis samfundet skulle leve efter så opdelte regler bare fordi man har forskellig holdning hvordan så det så ikke ud... og ikke mindst hvordan stod det så til med udviklingen... man formår jo netop at åbne og udvikle sig ved at blande sig... hvor opdeling skaber det modsatte
Mvh

René
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:30

skyrum

alternativet er en projektor som vi to har.
der siger vil endnu mere om billedekvalitet kommer i første række, end panel teknologi.

Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu