recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Deling af antennesignal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDeling af antennesignal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Heinz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-December-2005
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Deling af antennesignal
    Sendt: 08-December-2005 kl. 18:26

Hej

Jeg er næsten sikker på at dette emne har været på banen op til flere gange, men jeg kan ikke finde noget information om det herinde, der ligger jo trods alt ret meget herinde, men skulle der være mere konkret information omkirng hvordan man deler ens antennesignal op (stue - soveværelse) og evt. hvilke dele man behøver, ja så vil jeg meget gerne vises derhen og så behøver I heller ikke at læse resten :)

Nå, men jeg har to problemmer, som begge drejer sig om deling af antennesignalet:

1. Jeg vil gerne have sat et fjernsyn op i soveværelset, men hvordan deler jeg signalet op så det står lige skarpt i stuen og i soveværelset ?

Jeg bor i en toværelseslejlighed i stueetagen og modtager antennesignalet igennem stofa. Dvs da jeg bor i stueetagen og stofa's "antenneboks" er lige udenfor, burde mit signal være stærkere end dem på f.eks. 2. sal ikke. Jeg har forsøgt før at dele sinalet op. Først vha. et T- stik og sidenhen vha. en boks hvor man kunne slutte 3 apparater til, købte den i fona, kan ikke huske hvad den hedder, men har ikke været heldig med nogle af løsningerne. Jeg havde først en mistanke om at signalet var for svagt, men synes det var lidt underligt da "antenneboksen" er lige udenfor mit vindue. Prøvede så boksen fra Fona da den ikke skulle miste så meget signal, men den ødelagde så signalet til min KISS som var 15 cm fra boksen, og resultatet i mit soveværlse var stadig skræmmende dårligt. Og nu er det her så ved at være sidste udvej, så håber der er nogen der kan hjælpe med hvad man skal købe for at få delt sådan et skide signal så kvaliteten i stuen samtidigt bevares?

Det skal endvidere lige siges at kvaliteten af antennekablet skulle være god nok !

2. Jeg har set at mange kan transportere signalet trådløst fra det ene rum til det andet og at man vha. en Kiss-dp558 egentlig ikke behøver et link med tuner. Jeg ved at der er ret delte meninger om kvaliteten, men kan det overhovedet måle sig med et kabel... skal jeg overveje et trådløst link eller skal jeg skyde det ud af hovedet ?

Håber der er nogen, som kan hjælpe, på forhånd TAK

Mvh

Heinz

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2005 kl. 18:40

Jo, du kan sagtens fordele dit signal til 2 rum, hvis dit signal er godt nok, og det skulle det være med kabeltv. jeg har selv brugt en fordeler dåse fra Triax, som jeg købte hos min forhandler, det virkede fint. Senere da vi fik internet i kablet fik jeg DKT ( Dansk Kabel TV ) til at trække kabler og opsætte tvdåser der hvor jeg havde brug for dem.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Heinz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2005 kl. 18:47

Det lyder godt, kunne ærligtalt heller ikke forstå hvis det ikke skulle kunne lade sig gøre! .. har du nogen idé hvad det vil koste at få DKT til at komme og trække et enkelt kabel (15 m) og sætte en tvdåse op? 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2005 kl. 18:57

Jeg ved ikke hvem der laver service for Stofa, du skal nok bruge Stofa´s sevice selskab.

Din nuværende stik dåse skal udskiftes med en gennemgangs dåse, og derfra skal der så trækkes et nyt kabel til dåse 2. Hvad det vil koste ved jeg ikke, men da det blev lavet hos mig kostede det vistnok 600,- Kr. Jeg lavede en del af arbejdet selv. Da der var kabet tilovers fra Internet instalationen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Heinz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2005 kl. 22:56
Okay.. Ja, men det er også en fin nok pris, hvis man tænker på hvad man evt. skulle give for trådløst link f.eks., men jeg siger tak for hjælpen og håber at det løser mit antennesignalproblem....
Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2005 kl. 20:51

Hej...

På signalet fra Stofa og Hybridnettet TDC er kanalerne lige kraftige. Dvs at visse kanaler ikke ødelægger andre kanaler som det sker på en tag antenne på et hus.

De garanterer signal til 1 stk. tv, men 2 stk. tv, bør ikke være et problem.

Du kan næsten gøre som du vil på Stofa / TDC men køb en ordentlig kvalitet.

Der skal stå på tingene hvor meget de dæmper signalet og hvilket Hz område de dækker.

Jeg går ud fra at dine 2 tv`er har fint signal når de er tilsluttet hver for sig i antennedåsen??? Hvis ikke så tjek dine kabler.

Den første splitter du brugte kunne den være defekt / dårlig kvalitet??? Dette bør være nok og virke.

Boksen fra Fona er vel en antenneforstærker med 230V tilslutning??? Kunne den også være defekt??? "Kablerne igen"

Antenneforstærkere køber jeg hos Harald Nyborg Pris mellem 50 - 80 Kr. De virker fint på Stofa / TDC. Her taler vi om 4 - 6 antenne stik.

Jeg har aldrig været ude for at skulle bruge en antenneforstærker til 2  antenne stik.

For god orden skyld skal det siges at det ikke er tilladt at pille på bagsiden af antennedåsen hos hverken Stofa / TDC.

Hvis du har mod på det alligevel så kan du gøre som "CLAES" skriver til 120 kr. så får du også Radio signalet med rundt.

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu