recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - loftbeslag til benq w1000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketloftbeslag til benq w1000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dennis21 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: loftbeslag til benq w1000
    Sendt: 25-Juli-2010 kl. 19:20

Så har jeg valgt projektor, valget stod ellers på optoma hd200x men efter have set en benq w1000, tog jeg sådan en istedet. Lærredet jeg har købt hedder oxgygen 100", den sorte afmaskning er 40cm høj, så toppen af billedet bliver 40cm nede fra loftet. Mit spørgsmål er så, angående et loftbeslag jeg har fundet, som er 17 cm højt +  de 10 cm (som projektoren er) altså 27cm fra loftet, og det skal være ca 4,5 meter fra lærred. Vil det give nogle problemer? så som skævt billed eller andet?

ps. har set på projektorcentral.com men synes det lidt svært og finde udWink

venlig hilsen

Dennis
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 19:44
Med 4,5 m til lærred, så vil billeder min. blive 107", så du skal tætter på med et 100" lærred: Afstanden må max være 4,22 cm. Da projektoren ikke har lens shift så skal den placeres 19 cm over overkanten af det øverste hvicde på lærred. Men mange lærred kan køres længer ned. Du skal også passe på at det ikke er for langt oppe, så man skal kigge op og får ondt i nakken.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 20:12

fandt dette flotte beslag på hifiklubben, vil det så ikke kun gå hvis jeg sætter projektoren 4 meter fra lærred. og køber den fra hifiklubben så vil projektoren med loftbeslag komme 35 cm ned fra loft..
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 20:20
Med 4 meter afstand, skal der projektoren placeres så midten af objektivet er 18 cm over overkanten af det øverste hvide på lærred. Så med det beslag skal du have et lærred der går mindst 55 cm ned fra loftet (oveerkanten af det hvide)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 20:57
man må da kunne vinkle projektoren så det kommer til at passe ellers bliver det da svært og finde noget som passer 100%
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 21:07
Så skal du finde en projektor med lens shift. Jeg har en Optima HD20 og havde ingen problemer med at hænge den op. Jeg brugte målene jeg fik fra projektorcentral.com (som faktisk også findes i manualen).
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 22:10
vil jeg kunne bruge keystone eller skal jeg holde mig fra det?
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 13:49
hvis du vinkler projektoren op-ned kommer der keystone !!
hvis du forskyder den L-R eller op/ned er det lens shift man bruger til at fikse det med.

projektorens keystone justering er digital, dvs det kan godt være at "billedet" kommer
til at passe fint med lærredet, men der kommer en svag sort kant pga kontrasten ikke er 100%
det optimale er at fikse mekanikken, så keystone kompenseringer helt kan undgås !
man bruger normalt keystone til kontore og møde hvor man lige hurtigt klasker en lille projektor
op på bordet og hurtigt skal have et nogenlunde firkantet billede.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu