Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Jimmbo
Guld medlem
Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
|
Emne: Kan de forvente at jeg skal betale? Sendt: 19-August-2010 kl. 16:00 |
Jeg har lige et spørgsmål, fordi jeg er virkelig i tvivl her.
Sagen er den, at jeg har en iPhone 3G, som havde flækket bagcoveret. Jeg sende den derfor ind til Unotel hvor den var købt, for at få skiftet bagcoveret. De ringer mig så op, og spørg hvad der skal laves, og jeg forklaredere at jeg har hørt Apple skiftet bagcovere på deres iPhone gratis, fordi de flækker alt for nemt. Jeg skrev så en mail til dem i går, og spurgte hvor langt min iPhone var. I dag fik jeg så en mail, hvor i der stod, at de havde haft den inde hos Apple som så vurderet at skaden åbenbart var selvforskyld, så skiftet af coveret var ikke dækket af min reklamationsret. Men de har alligevel skiftet coveret.
Det er så her jeg er i tvivl. Kan de bare skiftet coveret, og så sende mig en regning, uden at have rådført sig med mig? Altså jeg ved ikke hvad det vil koste, og jeg vil da på ingen måde giver over 500 kr. for at de skifter et cover.
Så hvis jeg får min mobil i morgen med en regning, kan jeg så gå nægte at betale, nu jeg ikke har bedt dem om at skifte det uden for reklamationsretten?
|
TV: Panasonic TX-P42G10E Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 19-August-2010 kl. 16:12 |
Bare lige for at forstå det, så havde du udelukkende sendt den ind fordi det skulle være gratis?
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
|
Sendt: 19-August-2010 kl. 16:17 |
Dette er jo et typisk svar fra Apple:
Citat: "Jeg skrev så en mail til dem i går, og spurgte hvor langt min iPhone
var. I dag fik jeg så en mail, hvor i der stod, at de havde haft den
inde hos Apple som så vurderet at skaden åbenbart var selvforskyld, så
skiftet af coveret var ikke dækket af min reklamationsret. Men de har alligevel skiftet coveret."
Den har de lave igen og igen, det er en sag for forbrugerklagenævnet, hvis du skal betale.
Redigeret af Startrek - 19-August-2010 kl. 16:17
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 19-August-2010 kl. 16:22 |
Startrek skrev:
Dette er jo et typisk svar fra Apple:
Citat: "Jeg skrev så en mail til dem i går, og spurgte hvor langt min iPhone var. I dag fik jeg så en mail, hvor i der stod, at de havde haft den inde hos Apple som så vurderet at skaden åbenbart var selvforskyld, så skiftet af coveret var ikke dækket af min reklamationsret. Men de har alligevel skiftet coveret."
Den har de lave igen og igen, det er en sag for forbrugerklagenævnet, hvis du skal betale.
|
Jeg ved godt at dette her ikke giver noger respons, men prøver alligevel:
Skal vi ikke lige starte med at få lidt mere fakta på plads omkring sagen inden vi dømmer den ene eller den anden vej?
|
Startrek
--
|
Sendt: 19-August-2010 kl. 16:27 |
Siger bare at "at skaden åbenbart var selvforskyld" er Apple standart svar, til deres kunde.
Samme svar fik folk der klage over at de bærbar flække, at iPhone gik i stykke, derfor måtte den værre tabt eller misbruget.
Apple prøve bevist at vende bevisbyrden, ja da folk klage over iPhone 4 antenne, jeps så komme det fra Apple det var kunden der ikke kunne bruge den rigtig, typisk Apple.
|
Jimmbo
Guld medlem
|
Sendt: 19-August-2010 kl. 16:27 |
Anima skrev:
Bare lige for at forstå det, så havde du udelukkende sendt den ind fordi det skulle være gratis? |
Ja det havde jeg. Coveret havde de typiske coverflæger, som alle hvide iPhone 3G'ere har. Og så er der 6 måneder tilbage på kvitteringen, så jeg tænke at jeg da lige så godt kunne få skiftet coveret. Hvad skulle der være galt med det?
|
TV: Panasonic TX-P42G10E Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000
|
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 19-August-2010 kl. 16:28 |
Jimmbo skrev:
Så hvis jeg får min mobil i morgen med en regning, kan jeg så gå nægte at betale, nu jeg ikke har bedt dem om at skifte det uden for reklamationsretten?
|
Jeg har oplevet i forbindelse med indlevering til reperation at de skriver noget ala "hvis reperation af skaden beløber sig til mindre end x kr. , foretages reperationen uden yderligere kontakt til kunden".
Dvs i de indleveringspapirer som du underskriver, skriver du samtidigt under på at det er ok at de reperarer skader op til fx. 500 kr. uden efterfølgende samtykke - altså en bagatelgrænse så de ikke skal ringe ud til alle kunder der skal have skiftet en del til 35kr eller lignende.
Om det er lovligt har jeg ingen anelse om, men jeg går ud fra det, da jeg har oplevet det.
Jimmbo skrev:
Sagen er den, at jeg har en iPhone 3G, som havde flækket bagcoveret. Jeg sende den derfor ind til Unotel hvor den var købt, for at få skiftet bagcoveret. De ringer mig så op, og spørg hvad der skal laves, og jeg forklaredere at jeg har hørt Apple skiftet bagcovere på deres iPhone gratis, fordi de flækker alt for nemt. Jeg skrev så en mail til dem i går, og spurgte hvor langt min iPhone var. I dag fik jeg så en mail, hvor i der stod, at de havde haft den inde hos Apple som så vurderet at skaden åbenbart var selvforskyld, så skiftet af coveret var ikke dækket af min reklamationsret. Men de har alligevel skiftet coveret. |
Den skade som du har hørt om er når der opstår en revne i plastikken på bagcoveret startende nede ved Dockstikket. Jeg har ikke set eksempler på at denne revne bliver til noget som kan kategoriseres som "flækket", men jeg skal ikke kunne sige om det findes.
Revnen nede ved Dockstikket er en fejl som Apple har anerkendt og ombytter iPhones på baggrund af. Jeg har selv for nyligt fået min iPhone 3GS ombytter på selv samme fejl.
Derfor skal vi vide lidt mere om skaden, før vi kan vurdere om det er den samme fejl som Apple har anerkendt.
|
Jimmbo
Guld medlem
|
Sendt: 19-August-2010 kl. 16:29 |
Startrek skrev:
Siger bare at "at skaden åbenbart var selvforskyld" er Apple standart svar, til deres kunde.
Samme svar fik folk der klage over at de bærbar flække, at iPhone gik i stykke, derfor måtte den værre tabt eller misbruget.
Apple prøve bevist at vende bevisbyrden, ja da folk klage over iPhone 4 antenne, jeps så komme det fra Apple det var kunden der ikke kunne bruge den rigtig, typisk Apple.
|
Underligt nok havde min ven præcis de samme skader. Altså det var så li', at hvis vi lagde dem side om side, var det svært at se forskel. Men han havde ingen problemer med at få skiftet coveret. Jeg der i mod, har åbenbart mishandlet min mobil.
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 19-August-2010 kl. 16:30 |
Problemet er at det er påstand mod påstand da du kun har aftalt mundtligt over telefonen.
Næste gang du sender noget ind, så sørg for at lægge en skriftlig forklaring ved med beskrivelse af skaden, og hvad du forventer. Og lav en kopi til dig selv.
Tror desværre ikke du får noget ud af at klage til Forbrugerklagenævnet.
|
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 19-August-2010 kl. 16:31 |
Startrek skrev:
|
Jeg fik min iPhone 3G ombyttet fordi skærmen var gået i sort. Der var ingen synlige skader på telefonen, men skærmen virkede ikke.
Apple ombyttede den uden spørgsmål og jeg havde den nye indenfor 1 uge.
Jeg fik min iPhone 3GS ombyttet pga. førnævnte revne i bagcoveret ved dockstikket.
Apple ombyttede den uden spørgsmål og jeg havde den indenfor 1 uge.
Jeg har hørt om masser af andre der har fået ombyttet iPhones på samme måde, helt uden problemer med Apple.
Vil du være venlig at forholde dig til dette, for nu har jeg snart skrevet det 5 gange hvor du blot ignorerer det.
|
Jimmbo
Guld medlem
|
Sendt: 19-August-2010 kl. 16:35 |
jonaskp skrev:
Jimmbo skrev:
|
Jeg har oplevet i forbindelse med indlevering til reperation at de skriver noget ala "hvis reperation af skaden beløber sig til mindre end x kr. , foretages reperationen uden yderligere kontakt til kunden".
Dvs i de indleveringspapirer som du underskriver, skriver du samtidigt under på at det er ok at de reperarer skader op til fx. 500 kr. uden efterfølgende samtykke - altså en bagatelgrænse så de ikke skal ringe ud til alle kunder der skal have skiftet en del til 35kr eller lignende.
Om det er lovligt har jeg ingen anelse om, men jeg går ud fra det, da jeg har oplevet det.
Jimmbo skrev:
Sagen er den, at jeg har en iPhone 3G, som havde flækket bagcoveret. Jeg sende den derfor ind til Unotel hvor den var købt, for at få skiftet bagcoveret. De ringer mig så op, og spørg hvad der skal laves, og jeg forklaredere at jeg har hørt Apple skiftet bagcovere på deres iPhone gratis, fordi de flækker alt for nemt. Jeg skrev så en mail til dem i går, og spurgte hvor langt min iPhone var. I dag fik jeg så en mail, hvor i der stod, at de havde haft den inde hos Apple som så vurderet at skaden åbenbart var selvforskyld, så skiftet af coveret var ikke dækket af min reklamationsret. Men de har alligevel skiftet coveret. |
Den skade som du har hørt om er når der opstår en revne i plastikken på bagcoveret startende nede ved Dockstikket. Jeg har ikke set eksempler på at denne revne bliver til noget som kan kategoriseres som "flækket", men jeg skal ikke kunne sige om det findes.
Revnen nede ved Dockstikket er en fejl som Apple har anerkendt og ombytter iPhones på baggrund af. Jeg har selv for nyligt fået min iPhone 3GS ombytter på selv samme fejl.
Derfor skal vi vide lidt mere om skaden, før vi kan vurdere om det er den samme fejl som Apple har anerkendt. |
Jeg har modtaget en mail fra dem, at et coverskifte vil koste 700 kr., og at bagcoveret ikke fås i hvid mere, så jeg kan få et sort hvor der står 8 GB i stedet for 16, som det egentlig er ![Dead Dead](smileys/smiley11.gif) Skaden var netop nede i bunden, hvor den var flækket eller revnet om man vil. Og så havde den nogle revner oppe i højrehjørne.
|
|
Startrek
--
|
Sendt: 19-August-2010 kl. 16:40 |
jonaskp skrev:
Startrek skrev:
|
Jeg fik min iPhone 3G ombyttet fordi skærmen var gået i sort. Der var ingen synlige skader på telefonen, men skærmen virkede ikke.
Apple ombyttede den uden spørgsmål og jeg havde den nye indenfor 1 uge.
Jeg fik min iPhone 3GS ombyttet pga. førnævnte revne i bagcoveret ved dockstikket.
Apple ombyttede den uden spørgsmål og jeg havde den indenfor 1 uge.
Jeg har hørt om masser af andre der har fået ombyttet iPhones på samme måde, helt uden problemer med Apple.
Vil du være venlig at forholde dig til dette, for nu har jeg snart skrevet det 5 gange hvor du blot ignorerer det. |
Jeg har prøvet at forklare dig at Apple altid i først gang give bruge skylde for en konstruktionsfejl. Ført sene må de ankende problem, og hvis man så komme med en defekt fx. iPhone og så denne fejl lange om længe er ankende af Apple, ja så er der ingen problem med af få den repareret.
|