recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dell pc til rep. i 11 uger/ kan man ophæve købet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDell pc til rep. i 11 uger/ kan man ophæve købet?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Emne: Dell pc til rep. i 11 uger/ kan man ophæve købet?
    Sendt: 26-August-2010 kl. 15:56
Hejsa
Har Haft dell bærbar til rep hos Dell i 11 uger - . indsendt 14/6  - megatræls
De siger deres fragt mand DHL har fået den væk da de sendt den retur den 22/6!

Skal jeg ikke sende dem en anbefalet brev straks og kræve købet ophævet og kræver de indsætter købeprisen på min konto straks da rep. tiden har været urimelig lang.???

Jeg har købt den gennem mit arbejdsfima -  men da jeg kun har brugt den privat har jeg læst på nettet at der må være tale om et alm "forbrugerkøb"

Nogen der ved om det er den rigtige fremgangsmåde??
Har hængt i Deres tlf. kø næsten flere timer uden at komme igennem....Ouch

Redigeret af tyros1 - 26-August-2010 kl. 15:57
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 18:12
Man kan i første omgang skrive et almindeligt brev. Får man svar, er det tilstrækkeligt bevis for modtagelsen. Får man ikke svar, kan man sende det igen, denne gang anbefalet.

Nægter de modtagelse, kan man sende yderligere en ikke-anbefalet kopi med afleveringskvittering.

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 19:24
Ok det lyder da fornuftigt - men jeg tror ikke de svarer!
Så anbefalet er nok det bedste?
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 19:41

Det er ikke første gang der er problemer med det firma, der var for nogen tid siden noget om dem i TV, de var hverken til at hugge eller stikke i.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 20:15
Det er lidt tricky med Dell, da deres support på maskinerne følger med den type maskine man køber. Vælger men eksempelvis en Optiplex model, så har man business support på den. Men vælger man en StudioXPS model, så har man en eller anden "home user support".

Hvis dit firma har købt maskinen til dig, så kan der være skrevet hvad som helst i kontrakten, da det er et business to business køb. Hvis ikke andet er angivet har man også kun 1 års reklamation.

Dell har i øjeblikket meget fokus på service til privat segmentet, men det lader til at det ikke har hjulpet.

Jeg vil foreslå at den i dit firma som er vant til at bestille Dell udstyr tager kontakt til jeres account manager hos Dell og fortæller om problemet. Så er jeg sikker på at det vil blive hurtigt løst.

Efter mine erfaringer med Dell kan jeg ikke anbefale dem til private, men til firmaer synes jeg de giver rigtigt meget for pengene, hvis man vælger deres serverløsninger eller Optiplex/Precision maskiner.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er ikke første gang der er problemer med det firma, der var for nogen tid siden noget om dem i TV, de var hverken til at hugge eller stikke i.

Dell er håbløse til at servicere private... Thumbs Down
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg vil foreslå at den i dit firma som er vant til at bestille Dell udstyr tager kontakt til jeres account manager hos Dell og fortæller om problemet. Så er jeg sikker på at det vil blive hurtigt løst.

Efter mine erfaringer med Dell kan jeg ikke anbefale dem til private, men til firmaer synes jeg de giver rigtigt meget for pengene, hvis man vælger deres serverløsninger eller Optiplex/Precision maskiner.
Denne studio er købt direkte - mens firmaet øvrige dell er levere gennem en ekstern EDB leverandør - han siger han ikke kan gøre når den er købt direkte:(  - umiddelbart

Derfor tror jeg desværee selv jeg må føre sagen - og bede dem hæve købet! så jeg kan få mine penge hvis det kan lykkes
Alternativ er der forbrugerrådet men det kan jo tage op til 6 md. for en afgørelse men der er måske ikke andre muligheder i sagen....
Godt laaaaang tid at undvære sin PC når man mangler den.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 20:48

Forbrugerklagenævnet, det skræmmer dem vist ikke, det var også omtalt i TV udsendelsen, det var der ingen der havde held med. Deres afgørelser er jo heller ikke noget firmaer eller andre skal rette sig efter.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Denne studio er købt direkte - mens firmaet øvrige dell er levere gennem en ekstern EDB leverandør - han siger han ikke kan gøre når den er købt direkte:(  - umiddelbart

Derfor tror jeg desværee selv jeg må føre sagen - og bede dem hæve købet! så jeg kan få mine penge hvis det kan lykkes
Alternativ er der forbrugerrådet men det kan jo tage op til 6 md. for en afgørelse men der er måske ikke andre muligheder i sagen....
Godt laaaaang tid at undvære sin PC når man mangler den.

Jeg tror du får svært ved det, når det er et erhvervskøb.

Det lyder lidt som om jeres firma er gået i D***** fælden, hvor D***** bilder mange firmaer ind at de skal købe deres Dell computere af dem i stedet for at handle med Dell direkte.
Men hvorfor have et fordyrende mellemled, som er jeres EDB leverandør. Wacko
- Dell kan give de samme rabatter på deres eget udstyr som direkte salg.

Det kan jo være at jeres IT afdeling ønsker at ændre på dette og i så kan få tilknyttet en account manager. Så kan du ringe og tale med ham omkring servicen og lade ham trække i nogle tråde? Thumbs Up
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 21:18
Ifølge det her må det jo være forbruger køb og dermed skulle man jo være bedre stilletSmile den er kun brugt privat!

Handelskøb
Handelskøb er de tilfælde, hvor sælger og køber af varen begge er erhvervsdrivende, og hvor købet indgås i forbindelse med deres erhvervsmæssige aktiviteter.

Hvis en person køber en vare, som han både vil bruge privat og i erhvervsøjemed, er det afgørende, hvordan varen skal anvendes. Hvis varen hovedsageligt skal bruges i erhvervsøjemed er det et handelskøb.

Forbrugerkøb
Forbrugerkøb omfatter alle de køb, hvor en privat person køber varer hos en erhvervsdrivende. Derudover opfattes følgende også som forbrugerkøb:

• Hvis en person køber en vare, som han både vil bruge privat og i erhvervsøjemed, er det afgørende, hvordan varen skal anvendes. Hvis varen hovedsageligt skal bruges privat, er det et forbrugerkøb.
  • Hvis private og ikke-kommercielle foreninger køber varer, foreligger der et forbrugerkøb.
  • Hvis en privat person får hjælp fra en erhvervsdrivende til at sælge en vare til en anden privat person, er det også et forbrugerkøb

Redigeret af tyros1 - 26-August-2010 kl. 21:19
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 21:27
[/QUOTE]

Jeg tror du får svært ved det, når det er et erhvervskøb.

Det lyder lidt som om jeres firma er gået i D***** fælden, hvor D***** bilder mange firmaer ind at de skal købe deres Dell computere af dem i stedet for at handle med Dell direkte.
Men hvorfor have et fordyrende mellemled, som er jeres EDB leverandør. Wacko
- Dell kan give de samme rabatter på deres eget udstyr som direkte salg.

Det kan jo være at jeres IT afdeling ønsker at ændre på dette og i så kan få tilknyttet en account manager. Så kan du ringe og tale med ham omkring servicen og lade ham trække i nogle tråde? Thumbs Up
[/QUOTE]
Du har sikkert ret i det med rabatter - men vores firmaet ca 15 kontor ansatte er nok for lille til at ansætte en EDB nørd selv og der kommer vores EDB leverandør så ind i billedet...

nå men...
Imorgen får de ihvertfal en fax hvor jeg ophæver købet og vil kræve købesummen indsat på min konto Wink  
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Ifølge det her må det jo være forbruger køb og dermed skulle man jo være bedre stilletSmile den er kun brugt privat!

Handelskøb
Handelskøb er de tilfælde, hvor sælger og køber af varen begge er erhvervsdrivende, og hvor købet indgås i forbindelse med deres erhvervsmæssige aktiviteter.

Hvis en person køber en vare, som han både vil bruge privat og i erhvervsøjemed, er det afgørende, hvordan varen skal anvendes. Hvis varen hovedsageligt skal bruges i erhvervsøjemed er det et handelskøb.

Forbrugerkøb
Forbrugerkøb omfatter alle de køb, hvor en privat person køber varer hos en erhvervsdrivende. Derudover opfattes følgende også som forbrugerkøb:

• Hvis en person køber en vare, som han både vil bruge privat og i erhvervsøjemed, er det afgørende, hvordan varen skal anvendes. Hvis varen hovedsageligt skal bruges privat, er det et forbrugerkøb.
  • Hvis private og ikke-kommercielle foreninger køber varer, foreligger der et forbrugerkøb.
  • Hvis en privat person får hjælp fra en erhvervsdrivende til at sælge en vare til en anden privat person, er det også et forbrugerkøb

Maskinen er jo købt som et handelsskøb.
Medmindre du har procura i firmaet, så er det jo noget firmaet har købt til dig og firmaet har hermed indgået aftalen med Dell i erhvervsøjemed.

Det hjælper heller ikke hvis du hovedsageligt benytter maskinen privat.
Heller ikke selvom du selv betaler den over 12 måneder igennem før skat, som det er påkrævet hvis maskinen er til privat brug.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu