recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Setup for 30.000 projektor/lærred, hvilket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSetup for 30.000 projektor/lærred, hvilket?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kennethp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Emne: Setup for 30.000 projektor/lærred, hvilket?
    Sendt: 23-September-2010 kl. 18:30
< ="utf-8">
Hej alle sammen.
Jeg står og skal købe mig en projektor, indtil videre er valget landet på en Optoma HD82 fra klubben, indtil KT kan vise mig JVC HD350 (andre steder man kan se/købe den i KBH?)

Hvad ville i mene var det bedste køb:
1. Optoma HD82 + DVDO Edge
2. JVC HD350
3. Noget helt tredje? Har overvejet/læst om en masse bla: Epson TW4400, BenQ W6000 (32db!!), Sanyo Z4000, af dem har jeg dog kun set panasonicen, som jeg også synes så flot ud, men jeg synes at Optomaen stod lige så godt til en noget lavere pris, og jeg tror ikke at jeg vil få brug for dens motor zoom funktion, men ret mig hvis jeg har =)

Kilderne vil være den nye Dune smart D1, Ps3 og senere en PC, der bliver set 1/3 tvserier i 

16:9 (Mad men, lost osv.), 1/3 film i forskellige formater, gamle som nye, 1/3 spil på ps3  

Jeg har læst en del om JVC'en, mest gode, har desværre stadig til gode at se den live, men af negative ting som måske vejer ret meget på vægtskålen (desværre), er såkaldt "Input lag", hvor det 'siges' at den har 200ms input lag, og hvis det svarer til hvad det gjorde da TFT skærmene kom, så er det bestemt ikke det mest optimale hvis man gerne vil spille FPS spil. Er der nogen der har erfaringer med at spille på JVC'en? Og er der nogen der kender ligende tal fra andre HD projektorer (optoma HD82)?

Jeg har heller ikke et lærred endnu, men jeg har fået lov :) til at få et billedareal på ca. 95".
Valget er her faldet på et Lissau fastramme lærred, jeg kan se der er to modeller AV plano og LS frame.
Jeg ved ikke helt hvad der er det rigtige? Jeg vil have mulighed for at mørklægge, men har hvide vægge, og hvidt loft. Væggene kan nok godt blive grålige hvis det skulle være, men loftet forbliver nok hvidt. Men hvilket lærred kan anbefales til JVC HD350 (som jeg regner med det bliver når jeg ser den) eller til Optoma Hd82?

Alt i alt er der nok ca. 30.000 til projektet, og jeg skal have det bedste billed for de penge til de kilder og rum, jeg nu har. I må meget gerne komme med forslag og gode ideer! 

Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 19:39
Ville helt sikkert satse på JVC HD350, super billeder, gennemført kvalitet, lydsvag, gode justeringsmuligheder, regnbue fri, ingen problemer mht dust bulbs, og men den nye pris, ja så er det en no brainer for mig Smile
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 21:28
Er den mon på lager nogen steder?
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 22:01
Prøv hos AV-Precision ved Otto
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Ville helt sikkert satse på JVC HD350, super billeder, gennemført kvalitet, lydsvag, gode justeringsmuligheder, regnbue fri, ingen problemer mht dust bulbs, og men den nye pris, ja så er det en no brainer for mig Smile
Ja, så kan det faktisk ikke siges meget mere præcis Clap Helt enig....
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 01:29
Uha det lyder godt, men jeg må sige at jeg har lidt svært ved det nu hvor efterfølgeren lige er kommet, og står til at koste 3000 dollars hvilket vel er det samme som HD350 koster nu. Men om det er de 2 måneders ventetid værd er jo en anden sag...
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 08:00
ATLANTA, September 23, 2010 – JVC U.S.A. today introduced a low-cost home theater projector that for the first time provides advanced D-ILA technology at an entry-level price. The new projector, to be marketed as the DLA-HD250 by JVC Consumer and the DLA-HD250Pro by JVC Professional, is priced below $3,000 and delivers 25,000:1 native contrast ratio and 1,000 ANSI lumens brightness.

Det ser ud til at den har lavere kontrast end 350eren.
Har selv en 350er, den spiller altså bare.

KT Radio på Vesterbrogade København har den. Spørg efter Flemming eller Kenneth.
SVP03
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 15:17
Er det bare mig eller er det setup ikke lidt overkill til en mørklagt stue..??

Jeg har lige fået mig min første projektor, som godt nok er en billig brugt en, men venter lige på Cedia Expo for at finde den helt rigtige model..

Nå men, efter hvad jeg har læst på diverse forums.. og det er ved at være en del.. Er der ikke specielt meget at hente på en dyr projektor, hvis ikke den er i de rigtige omgivelser.. Altså et total mørklagt rum med sorte vægge og det rigtige lærred.. 

Så hvis f.eks JVC'en ikke har nogle specielle funktioner udover billedkvalitet, som du bare ikke KAN undvære, så vil en projektor til omkring det halve lave et ligeså godt billed.. 

Eller er jeg helt forkert på den ? :)

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 15:20
uha, og nu er der så lige kommet nye projektorer fra epson:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1278711
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 15:26
Læs  evt dette preview:

Hvor han gentagne gange gør opmærksom på, at man ikke får det man betaler ekstra for en dyr projektoren, hvis ikke den arbejder under de rigtige forhold...

Men altså, Hands down, JVC'en er da en super fed projektor Embarrassed

Jeg satser selv på den nye Epson TW3600, da der er godt med knald på den, så den kan skyde et ok billed op på væggen, selv med lys i rummet... og den skulle osse gøre det rigtig flot i et total mørkt rum..

Brug de ekstra dollars på noget bedre lyd eller lign Tongue
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 15:58
Du skriver " af dem har jeg dog kun set panasonicen ". Af teksten fremgår det ikke, hvilken Panasonic det er, du har kigget på, men regner med, det er PT-AE4000, korrekt?

" 3. Noget helt tredje? Har overvejet/læst om en masse bla: Epson TW4400, BenQ W6000 (32db!!), Sanyo Z4000, af dem har jeg dog kun set panasonicen, som jeg også synes så flot ud, men jeg synes at Optomaen stod lige så godt til en noget lavere pris, og jeg tror ikke at jeg vil få brug for dens motor zoom funktion, men ret mig hvis jeg har =) "

Noget du også skal være opmærksom på er ønskede størrelse på lærred, samt afstanden projektoren skal stå fra dette. Dette gælder især DLP - teknologien hvor zoom - området ikke er så stort. Ved ikke hvorfor, da man skulle tro, det havde noget med linsen at gøre. Måtte selv sælge min Optoma, da jeg ikke kunne få større billede end 85 " og havde et 90 " lærred...

Redigeret af Supergris - 24-September-2010 kl. 15:59
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Er det bare mig eller er det setup ikke lidt overkill til en mørklagt stue..??

Jeg har lige fået mig min første projektor, som godt nok er en billig brugt en, men venter lige på Cedia Expo for at finde den helt rigtige model..

Nå men, efter hvad jeg har læst på diverse forums.. og det er ved at være en del.. Er der ikke specielt meget at hente på en dyr projektor, hvis ikke den er i de rigtige omgivelser.. Altså et total mørklagt rum med sorte vægge og det rigtige lærred.. 

Så hvis f.eks JVC'en ikke har nogle specielle funktioner udover billedkvalitet, som du bare ikke KAN undvære, så vil en projektor til omkring det halve lave et ligeså godt billed.. 

Eller er jeg helt forkert på den ? :)

Du er helt forkert på den Smile Jeg vil hellere sige det sådan at hvadenten du køber en billig eller en dyr projektor, så bliver billedet ringere i et dårligt rum end i et godt rum.

Om noget, så bliver forskellen større i et dårligt rum, fordi den gode projektor har noget at "give af".
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu