recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Maximum T-641 VA PVR Ris , ros og anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMaximum T-641 VA PVR Ris , ros og anmeldelse

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Emne: Maximum T-641 VA PVR Ris , ros og anmeldelse
    Sendt: 01-November-2010 kl. 16:55
Har bestilt en Maximum T-641 VA PVR som bliver leveret imorgen.
Og så kunne jeg godt tænke mig at høre fra andre der har erfaring med denne hvad de synes er genialt eller hvad der er skod.
Er der nogen irrettrende softwarefejl?
Er den logisk eller ulogisk opbygget?
Har den nogle smarte features som andre bokse ikke har?
Alt har interresse.
Har erfaring fra andre tråde at hvis der er gennemgående problemer som bør kunne løses er sådan en tråd god til at ryste producenterne lidt igang.

Redigeret af Mads333 - 08-November-2010 kl. 12:05
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2010 kl. 08:39
Du skal ikke regne med, at du kan bruge andre harddiske end de 3 der anbefales af leverandøren - ellers fryser boksen hele tiden.

Mi erfaring med Kjærulff, er at de retter nogle fejl, hvis det ikke er strengt nødvendigt - har tidligere haft en rigtig skodboks derfra, og dette er den sidste jeg får fra dem

Redigeret af Benny From - 02-November-2010 kl. 08:42
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2010 kl. 09:02
Går udfra det er en af de anbefalede harddiske der kommer med.
Den er bestilt sammen med boksen.
Men har du selv boksen?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Går udfra det er en af de anbefalede harddiske der kommer med.
Den er bestilt sammen med boksen.
Men har du selv boksen?
Ja
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 12:17
Og du bruger ikke en af de anbefalede HDD?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 12:35
Nej jeg fik før købet en bekræftelse på, at jeg i princippet kunne bruge en hvilken som helst HD - teknikeren som udtalte sig således til mig, havde desværre ikke ret
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Nej jeg fik før købet en bekræftelse på, at jeg i princippet kunne bruge en hvilken som helst HD - teknikeren som udtalte sig således til mig, havde desværre ikke ret
Så er det jo klart du har en dårlig oplevelse med boksen.
Har du fået en anden HDD?
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 12:33
Så har jeg pakket den ud og sat den til og leget ganske lidt med den.
Mangler stadig min HDD som er i restordre og har "kun" sat den til med scart.
Jeg har stadig min box fra canal digital som ryger retur 1/12 og så kommer HDMIstikket op i den nye box.
Så jeg vil starte med et par førstehåndsindtryk.
Fin lille box. Den er meget diskret med kun 3 små knapper på fronten(kanal + og - og standby.)
Den er lidt plastikagtig men det er de fleste boxe og denne er hverken merre eller mindre.
Fjernbetjeningen er den klassike far Maximum. Ligger godt og virker solid men designet af den må de snart få gjort lidt ved. Nu har den set sådan ud så længe jeg husker. Men den virker helt suverænt. Jeg kan bruge den overalt i stuen. Jeg har stået i en vinkel på 180gr og skiftet kanal og endda bag ved boxen og peget ind i væggen på en afstand af 5cm uden problemer.
Boxen er super nem at installere. Det tog under 5min.
Selv med scartstik er billedet super godt så jeg ser frem til at få HDMIstikket i.
Så nu skal der bare eksperimenteres med Flerkanalslyd, serieoptagelser og alle de andre punkter jeg har fundet i menuen.
Det største minus jeg har fundet er placeringen af HDD. Hvorfor faen skal den side i siden når der ikke er et dæksel man kan sætte på????
Den burde de nok have sat bagpå eller have lavet et dæksel til. Det er sgu en ommer.

Men der kommer mere så snart jeg har gravet dybere i vidunderet.
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2010 kl. 13:13
Brugsanvisningen er dog lidt mangelfuld når det kommer til undermenu'erne.
Der er en del punkter der ikke er beskrevet.

Under timing af optagelser er der et punkt der hedder" Every episode" men jeg kan ikke vælge denne. Er det en funktiopn til serieoptagelser der ikke er aktiveret endnu?

Under menu'en Lyd er der en valgmulighed for flerkanalslyd eller stereo. Kan denne boks sende i 5.1 eller er denne en funktion en kodning af lyden så det lyder som surround?

Et sted i menu'en er der et punkt der hedder "Frigiv scart" Hvad er det? Lige nu er boksen tilsluttet med scart så jeg tænkte det skulle jeg bruge men så gik boksen i sort og jeg skulle slå det fra igen så kom billedet igen. Men hvad er det?

Nogen der kan byde ind med svar på dette?
Til top
KimHdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-November-2010
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 20:18
Har lige købt mig en Maximum T-641 VA og er indtil videre godt tilfreds :-) 
Er dog lige stødt på et mærkeligt problem.... 
- Har sat boxen til at optage en udsendelse imens jeg ikke var hjemme og slukket på fjernbetjeningen.
- Kommer hjem og kan høre at disken snurrer, så den må være igang med at optage udsendelsen.
- Tænder TV for at se en anden kanal.... WTF...Jeg kan intet se. Det er som om jeg ikke kan tænde boxen (Som egentlig kører fordi den optager)...

Kan det passe at man ikke kan tænde boxen, når den er programmeret til at optage?

PS. Jeg har ikke oplevet problemer med at optage en kanal og se en anden, så længe optagelsen er startet imens boxen var tændt.

Boxen er forbundet il TV med scart, hvis det skulle betyde noget.

Nogen der oplever det samme, eller nogen som har en løsning på problemet... (Håber bare det er mig der har overset en detalje..)

/Kim

Til top
KimHdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-November-2010
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 20:25
Nevermind..... fandt ud af man skulle trykke på powerknappen og altså ikke kunne få liv i den ved bare at trykke på et tal som man kan normalt Embarrassed

Har lige sat den til at optage 3 udsendelser der bliver sendt lige efter hinanden og er spændt på hvordan det endelige resultat bliver, når nu den er sat til at starte 5 min før og stoppe 5 min efter....?
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af KimHdk KimHdk skrev:

Nevermind..... fandt ud af man skulle trykke på powerknappen og altså ikke kunne få liv i den ved bare at trykke på et tal som man kan normalt Embarrassed

Har lige sat den til at optage 3 udsendelser der bliver sendt lige efter hinanden og er spændt på hvordan det endelige resultat bliver, når nu den er sat til at starte 5 min før og stoppe 5 min efter....?
Jeg er skam også glad for min boks indtil videre.
Jeg har ikke haft problemer med at optage flere programmer lige efter hinanden.
Men det har også været på den samme kanal så måske boksen selv finder ud af at overlappe.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu