recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor er det billigst at købe Verbatim?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor er det billigst at købe Verbatim?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor er det billigst at købe Verbatim?
    Sendt: 14-Januar-2006 kl. 22:24
Hejsa,

Det er jo en urskov, at finde rundt i de forskellige grænsehandels-butikker. Jeg skal have købe lidt ind til undertegnet selv og venner. Så jeg skulle gerne ha' 200 stk. DVD-R 16 x skiver (måske Azo+?, kender i noget til disse), og 200 stk. CD-R 80 min. alle verbatim mærket.

Jeg har handlet hos wesellcd.com flere gange, men DVDr.dk er billigere med lige netop nævnte sending. Er der nogen af jer som kender til drdr.dk shoppen, er den sikker?

wesellcd er ca. 200 kr. dyre end drdr.dk, men drdr.dk er måske lidt fusket?

Mvh. Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 23:30

Jeg kender ikke dvdr.dk, men jeg kan da se at de p.t. er meget billige med de ovennævnte Verbatim 16x DVD-R medier.

Verbatim 16x DVD-R medierne er noget af det bedste du kan købe, forudsat selvfølgelig at din brænder eller recorder understøtter dem.

Verbatim Extra Protection CD-R er gode, men Verbatim Crystal Super AZO er endnu bedre, så dem ville jeg købe hvis jeg var dig (prisen er næsten den samme).

En anden billig netbutik syd for grænsen er IT-Netsupply.dk, men de er ikke ligeså billige med ovennævnte medier som dvdr.dk lige nu.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 23:45
Tak DrageMester,

Er alle alm. DVD-R Verbatim x 16 medier AZO+ medier ell. blot AZO?

Jeg tjekkede nemlig lige Verbatim-europe, og det ser ud til, at AZO+ er en forbedret udgave af deres alm. AZO skiver, med et ekstra beskyttelses lag. Så det ville jo være perfekt, hvis alle deres 16 x skiver er AZO+.

WeSellCd.com er pt. ca. 200 kr. dyrere end dvdr.dk på nævnte sending. Så der er jo en del at spare

Tak, Mvh. Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 00:09

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Jeg tjekkede nemlig lige Verbatim-europe, og det ser ud til, at AZO+ er en forbedret udgave af deres alm. AZO skiver, med et ekstra beskyttelses lag. Så det ville jo være perfekt, hvis alle deres 16 x skiver er AZO+.

Hej Moef,

Ja og ja og: 

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8654

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Hej Moef,

Ja og ja og: 

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8654

Jamen hejse Carser

Okay, ja det ser ud til at alle 16 x er AZO+. Jeg blev bare i tvivl, eftersom dvdr.dk's 16 x skiver ikke direkte viser AZO+ logoet på deres grafik. Og WeSellCd viser nemlig et AZO+ logo på deres 16 x skiver, så jeg troede der fandtes forskellige versioner af Verbatims 16 x medier.

dvdr.dk er godt nok billige i forholde til - Wesellcd, Burnalot, billigmedien, mediecentralen... ja jeg tror snart jeg har tjekket dem alle

Men jeg er stadig lidt i tvivl omkring troværdigheden hos dvdr.dk. Jeg efterlyser lidt personer som har bestilt hos dem, og om det var en ok handel.

Men mange tak for linket, så fik jeg jo løst det problem

Mvh. Moef

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 00:50

Hejsa.

DVDR.dk kender jeg ikke til erfaringsmæssigt pånær de nu rettede priser, jeg omtaler i den tråd, jeg linkede til.

Burnalot har drillet mig: Dankort transaktion over SSL gik ikke igennem i mange forsøg - påstod nærmest, at jeg ikke kunne taste rigtigt.

Jeg måtte simpelthen opgive.  Om det skyldes Burnalot eller dem, der står for "Dankorttrafik" ved jeg ikke. Jeg tastede skam rigtigt. 

Da jeg efter at have tømt min cache og bestilt hos IT-netsupply vendte tilbage til siden stod min bestilling der stadig og til efterkravsbetaling. 

Jeg mailede straks til dem, at hvis det betød, at de havde opfattet det som en bestilling, var den hermed annuleret! Jeg bad om elektronisk kvit. for læsning.

De har ikke kvitteret. De har ikke svaret. Der er gået 8 dage siden. 

Det udløser en  fra mig til Burnalot!

Jeg holder mig til IT-netsupply, der to gange har leveret helt uden koks og ganske hurtigt. Og de har også besvaret en mail på dansk, venligt og hurtigt. Ved min første bestilling var de i øvrigt suverænt billigst. 

Og for lige at mane enhver tvivl i jorden:

It is through the development of the proprietary recording dye, Metal AZO, that Verbatim was able to push ahead with 2x media. That development process has continued over the last few years and has resulted in Advanced AZO, which was initially used on 4x media and now confidently used on 8x media.  The latest 16x media uses Advanced AZO+.

Kilde:   http://www.verbatim-europe.com/index/product_view.php?articl e_id=56&lang_id=1 udfor AZO+ logoet.

Jeg har i øvrigt lige testet lidt på hvordan min Sony 710 brænder på dem, og det ser rigtigt fint ud i Nero CD/DVD speed. Bedste jeg hidtil har brændt (færrest fejl) i noget drev og på nogen DVD skive af dem, jeg har testet.

Nice!

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 01:00
Okay, jeg har strøget burnalot fra listen. Det lader til, at burnalot har et udestående serviceproblem overfor kunderne. Jeg hader bare, når man sender en mail der ikke svares tilbage på. Jeg mister troværdigheden med det samme, specielt hvis der går en hel uge uden svar 

Jeg prøver lige at sammenligne IT-supply og wesellcd. Sidstnævnte har jeg haft gode erfaringer med, men deres priser er lidt i den høje ende af det tilladte

Moef

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 01:26

God fornøjelse med opgaven at finde noget til en passende pris hos nogen, der formår at kommunikere professionelt. Jeg har det på samme måde som dig m.h.t. manglende service og svar.

Jeg er ikke sikker på andet end, at tysk moms netop er steget lidt og at nogen måske også har solgt med tab i priskrig - blot en idé, jeg har.

Never mind - kan man få en rigtig god blank skive til 3-5 kr. incl. forsendelse ved storkøb (og det kan man!) er jeg ikke den, der er utilfreds.

Vidste du i øvrigt, at verbatim betyder ordret eller udenad?

M.v.h. Carser

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 01:32
It-netsupply og WeSellCd er ca. lige dyre på omtalte bestilling. Måske god service koster lidt ekstra :)

Nej, jeg har ikke tænkt over betydningen af ordet Verbetim. Der ligger sikkert en overført betydning til grunde for betydningen?

Moef

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 01:47

Det er da min teori (og jeg har arbejdet med eng.-da. oversættelse og korrektur på en hel del teknisk materiale):

Mediet kan lære udenad "ord for ord", altså bit for bit, byte for byte, o.s.v.

Tilsvarende: Memorex = Memory Excellence = perfekt hukommelse.

Jo, der er en grund til de navne, mange firmaer har valgt at vælge. Og jeg fortæller alle de unge ekspedienter i Danmark, der anbefaler mig "Verbatiiiiiim", at det altså udtales "verbæjtemm" og hvad det betyder.
De synes muligvis, at jeg virker lidt bedrevidende  - men dem om det. De kan jo altid lære lidt mere engelsk.

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Til top
Birdynamnam Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 29-August-2005
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 10:46
Hej
Jeg bestilte 4 x 25stk verbatim dvd-r 16speed, + 100 stk slim cases
hos DVDr.dk i søndags.
Kunne afhente dem onsdag eftermiddag på posthuset, ingen problemer
der.

Ps. Der stod azomedia på postanvisningen
Ps.azo+ mærket er på de runde boxe.

Redigeret af Birdynamnam
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 15:07
Tak Birdy, det lyder jo godt. Det er godt med en succes historie 

Ja, jeg har ikke købt endnu, så jeg napper nok drdr.dk. De er jo som sagt ca. 200 kr. billigere end de øvrige padborg forsendelses shops.

Moef

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu